زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۰
» اجتماعی » چرا جوان خلاق به راحتی کار پیدا نمی‌کند؟
تاریخ انتشار : 2019/08/30 - 12:17
 کد خبر: 71628
 184 بازدید

چرا جوان خلاق به راحتی کار پیدا نمی‌کند؟

رئیس پارک علم‌ و فناوری خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه بروکراسی اداری کشور اجازه نمی‌دهد یک جوان خلاق به راحتی کار پیدا کند، گفت: باید تمام نهادها، ادارات و حتی فرهنگ مردم با تولید و کار نهادینه شود، نه با کارمندی.

چرا جوان خلاق به راحتی کار پیدا نمی‌کند؟

محمدعلی ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با تأسیس پارک‌های علم و فناوری، علم تولید شده در دانشگاه‌ها به صنعت و در نهایت به ثروت تبدیل می‌شود و این امر تا آنجایی مهم است که رهبر انقلاب از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری به عنوان محوری‌ترین پایه اقتصاد مقاومتی یاد می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر هفت شرکت دانش بنیان در شهرستان قاین، سه شرکت طبس و دو شرکت در فردوس مشغول فعالیت هستند، اما متاسفانه به علت فضای محدودی که در پارک علم و فناوری وجود دارد، برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان دچار مشکل هستیم.

رئیس پارک علم‌ و فناوری خراسان‌ جنوبی بیان کرد: تمام حمایت‌های قانونی از شرکت‌های دانش بنیان منوط به تامین زیرساخت‌ها است و اگر شرکت‌ها در پارک استقرار نداشته باشند، تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گیرد.

ناصری ادامه داد: از جمله مهم‌ترین مشکلات پیش روی پارک‌های علم و فناوری، قوانین دست و پاگیر و ضد و نقیض، بروکراسی اداری و اختصاص نیافتن محلی برای استقرار شرکت‌ها است.

وی با بیان اینکه شرکت ‌های دانش بنیان محلی برای تبدیل علم و ایده به ثروت هستند، افزود: ارکان فکری ملت و اداری دولت باید بیش از این با نیروهای متخصص همراه باشد.

رئیس پارک علم‌ و فناوری خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری کسب و کارهای مبتنی بر علم و فناوری جدید را توسعه می ‌دهند، یادآور شد: نهادهایی مانند جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری تنها تک درخت‌هایی را رشد می‌دهند اما برای ادامه کار باید سایر نهادها به کمک آن ها بیایند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه