زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۲۶
» اقتصاد کلان » بانک توسعه اسلامی کدام پروژه‌ها را تصویب کرد؟
تاریخ انتشار : 2024/04/29 - 12:41
 کد خبر: 169123
 14 بازدید

بانک توسعه اسلامی کدام پروژه‌ها را تصویب کرد؟

بانک توسعه اسلامی، تامین پروژه‌های تاجیکستان، بنین، ساحل عاج و ترکیه را تصویب کرد.

بانک توسعه اسلامی کدام پروژه‌ها را تصویب کرد؟

به گزارش ایسنا، بانک توسعه اسلامی (ISDB) صندوق ۴۱۸ میلیون دلاری برای پروژه‌های توسعه در تاجیکستان، بنین، ساحل عاج و ترکیه را تصویب کرده و هیئت مدیره این بانک در سیصد و پنجاه و پنجمین نشست و جشن طلایی خود در ریاض، پایتخت عربستان سعودی اعلام کرد که چهار پروژه که بر توسعه اجتماعی-اقتصادی و پایداری تمرکز دارد را تصویب می‌کند.

تاجیکستان، ۱۵۰ میلیون دلار برای ساخت پروژه نیروگاه برق آبی راغون Lot-۴ دریافت کرد تا برق تجدیدپذیر پاک، مقرون‌به‌صرفه و قابل اطمینان را تامین کند.

بنین، ۶۰.۶ میلیون یورو (۶۵ میلیون دلار) برای پروژه توسعه زنجیره ارزش «ریشه و غده / منطقه کاساوا» برای بهبود امنیت غذایی، رشد اقتصادی و درآمد خانوار از طریق تولید بهتر، فرآوری، بازاریابی و مشارکت بخش خصوصی در کاساوا دریافت کرد.

همچنین بانک توسعه اسلامی برای ساحل عاج نیز، ۷۰.۴۶ میلیون یورو (۷۵.۵ میلیون دلار) در پروژه توسعه زنجیره ارزش «ریشه و غده/ منطقه کاساوا» برای تقویت امنیت غذایی، رشد اقتصادی و درآمد خانوار از طریق بهبود تولید، فرآوری، بازاریابی و مشارکت بخش خصوصی کاساوا در نظر گرفت.

این هیئت همچنین ۱۲۰ میلیون یورو (۱۲۸.۵ میلیون دلار) را برای پروژه بزرگراه ترکیه ناکاس-باشاک شهیر را تصویب کرد.

این بانک خاطرنشان کرد: پروژه اصلی با هدف ارائه گذرگاه جایگزین بسفر، کاهش قابل توجه تراکم ترافیک، زمان سفر و انتشار گازهای گلخانه‌ای است.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه