زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۱
» اقتصاد کلان » اقتصاد هند شتاب گرفت
تاریخ انتشار : 2024/04/13 - 13:56
 کد خبر: 168549
 13 بازدید

در ماه فوریه

اقتصاد هند شتاب گرفت

تولید صنعتی هند در ماه فوریه با سریعترین نرخ در چهار ماه گذشته رشد کرد.

اقتصاد هند شتاب گرفت

به گزارش ایسنا، داده‌های دولتی هند نشان داد که تولید صنعتی هند در ماه فوریه با ۵.۷ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال گذشته با سریع‌ترین نرخ سالانه در چهار ماه گذشته رشد کرد.

اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، رشد سالانه ۶ درصدی را در ماه فوریه تخمین زدند. رشد سالانه تولید صنعتی در ژانویه از ۳.۸ درصد به ۴.۱ درصد تغییر یافت. بازده تولید در فوریه نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش یافت که کندتر از افزایش ۵.۹ درصدی ثبت شده در ماه مشابه سال گذشته بود.

تولید برق در ماه فوریه ۷.۵ درصد افزایش داشت و این در مقابل رشد ۸.۲ درصدی در ماه مشابه سال قبل بود. با این حال، فعالیت معدنی افزایش یافت و هشت درصد در مقابل ۴.۸ درصد رشد در سال گذشته افزایش یافت. کالاهای سرمایه‌ای ۱.۲ درصد نسبت به رشد ۱۱ درصدی در سال گذشته افزایش یافت. تولید کالاهای بادوام مصرفی مانند خودرو، یخچال و ماشین لباسشویی در ماه فوریه ۱۲.۳ درصد افزایش یافت، در حالی که در ماه مشابه سال گذشته ۴.۱ درصد کاهش داشت.

تولید صنعتی این کشور  در ۱۱ ماهه اول سال مالی که از آوریل ۲۰۲۳ آغاز شد، ۵.۹ درصد افزایش داشت که در مقابل افزایش ۵.۶ درصدی در مدت مشابه سال قبل بود.

بر اساس گزارش رویترز، آدیتی نایار، اقتصاددان در موسسه سرمایه‌گذاری و اعتبارسنجی  ICRA گفت که تولید مطابق با انتظارات بود و افزود که شاخص‌ها نشان می‌دهند که کاهش فعالیت اقتصادی در ماه مارس ممکن است به افزایش سالانه تولید صنعتی بین ۴.۵ تا ۵.۵ درصد منجر شود.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه