زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۰
» اسلایدر اصلی » آمریکا : به ایران پیام دادیم به نیروها و پایگاه های ما حمله نکند
تاریخ انتشار : 2024/04/04 - 17:46
 کد خبر: 168369
 51 بازدید

آمریکا : به ایران پیام دادیم به نیروها و پایگاه های ما حمله نکند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن به تهران پیام داده است که در حمله به کنسولگری این کشور (ایران) در دمشق سوریه، «هیچ نقشی» نداشته و ایران نباید «از این حمله به عنوان بهانه‌ای برای حمله به نیروها و پایگاه‌های آمریکایی استفاده کند.»

آمریکا : به ایران پیام دادیم به نیروها و پایگاه های ما حمله نکند
به گزارش ایرنا، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری بیان کرد که از او پرسید، فکر می کنید ایران چگونه به پیام آمریکا در خصوص حمله به تاسیسات خود در دمشق پاسخ داده است، زیرا مقامات ایرانی همچنان تهدید به اقدام تلافی جویانه می کنند؟
میلر پاسخ داد: «من قصد ندارم در مورد نحوه دریافت آن صحبت کنم. ایرانی ها می توانند خودشان صحبت کنند. من فقط می توانم بگویم ما بسیار صریح به ایرانی ها اعلام کردیم که هیچ نقشی در این حمله نداشتیم، قبل از وقوع، از آن خبر نداشتیم و هشدار دادیم ایران نباید از این حمله به عنوان بهانه ای برای حمله به نیروها و پایگاه های آمریکایی استفاده کند.»
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال اعلام نکرد که دولت جو بایدن پیام خود را از طریق کشور ثالث پیگیری کرده است یا نه، اما تصریح کرد: ما توانایی ارسال پیام مستقیم و غیر مستقیم به ایران را وقتی که بر اساس منافع مان باشد، داریم.
میلر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ساختمان مورد حمله واقعا دیپلماتیک بوده است؟ گفت: ما هنوز در حال جمع آوری در مورد نوع دقیق این تاسیسات هستیم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به پاسخ یا تهدیدهای ایران، آیا منافع ایالات متحده آمریکا و نیروهایش در منطقه و سراسر جهان در حالت آماده باش قرار گرفته است؟ گفت: ما از هفتم اکتبر (۲۰۲۳) نگران افزایش تنش ها بودیم و از آن زمان وضعیت سفارتخانه ها را از نظر تهدیدها ارزیابی می کنیم.
خبرنگار دیگری از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پرسید که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه مطبوعاتی اخیر خود با همتای فرانسوی اش در پاریس که به زبان فرانسوی صحبت می کرد، اعلام کرد که روسیه قبلا موشک بالستیک از ایران دریافت کرده است. آیا این امر صحت دارد یا خطای ترجمه (از فرانسه به انگلیسی) بود؟
میلر پاسخ داد: وزیر خارجه به زبان فرانسوی صحبت می کرد و ما بصراحت اعلام کرده ایم‌ که نگران همکاری های رو به رشد امنیتی میان ایران و روسیه هستیم، اما وزیرخارجه در مورد ارائه پهپاد از ایران به روسیه صحبت می کرد.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر اول آوریل ۲۰۲۴ در اطلاعیه اعلام کرد: «در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه،ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.»
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی بدست رژیم غاصب و منفور صهیونیست، تاکید کردند: آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز  در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در پی این حمله رژیم اسرائیل نوشت: «‏در پی حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ساختمان دیپلماتیک کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت چند تن از مستشاران رسمی نظامی کشورمان، مقام سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، ساعت ۰۰:۴۵ بامداد امروز (سه‌شنبه) توسط مدیرکل آمریکا به وزارت خارجه فراخوانده شد. در این احضار، ابعاد حمله تروریستی و جنایت رژیم اسرائیل تبیین و مسئولیت دولت آمریکا مورد تاکید قرار گرفت.پیام مهمی به دولت آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد. آمریکا باید پاسخگو باشد.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اسلایدر اصلی , بین الملل , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه