زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۱
» اقتصاد کلان » دومین اقتصاد بزرگ جهان دور گرفت
تاریخ انتشار : 2024/04/02 - 14:15
 کد خبر: 168299
 54 بازدید

دومین اقتصاد بزرگ جهان دور گرفت

نظرسنجی نشان داد که فعالیت تولیدی چین در ماه مارس با سریع‌ترین سرعت در ۱۳ ماه گذشته گسترش یافت و اعتماد تجاری به بالاترین حد خود در ۱۱ ماه گذشته رسید که علت آن، رشد سفارش‌های جدید مشتریان داخلی و خارجی بود.

دومین اقتصاد بزرگ جهان دور گرفت

به گزارش ایسنا، شاخص مدیران خرید تولیدی در ماه مارس از ۵۰.۹ ماه قبل به ۵۱.۱ افزایش یافت که بالاتر از پیش‌بینی ۵۱ تحلیلگران بود و برای پنجمین ماه متوالی افزایش یافت.

نتایج خوش‌بینانه به دنبال داده‌های اخیر صادرات و فروش خرده‌فروشی بهتر از حد انتظار بود که نشان‌دهنده شروع درخشان سال برای دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

سیتی‌بانک، بانک آمریکایی هفته گذشته با استناد به داده‌های مثبت اخیر پیش بینی خود را برای رشد چین در سال ۲۰۲۴ از ۴.۶ درصد به پنج درصد افزایش داد.

بر اساس گزارش رویترز، نخست وزیر لی کیانگ در نشست سالانه پارلمان چین در ماه مارس، هدف بلندپروازانه رشد اقتصادی ۲۰۲۴ را حدود پنج درصد اعلام کرد اما تحلیلگران می‌گویند که سیاست‌گذاران باید محرک‌های بیشتری را برای رسیدن به این هدف به کار گیرند زیرا نمی‌توانند روی پایه آماری ضعیف سال ۲۰۲۲ حساب کنند. علاوه بر این، رکود عمیق در بخش املاک همچنان یک مشکل عمده برای فعالیت است.


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه