زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۰
» اجتماعی » افتتاح بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت در نیمه اول سال آینده
تاریخ انتشار : 2024/01/15 - 11:30
 کد خبر: 165508
 42 بازدید

معاون شهردار تهران خبر داد

افتتاح بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت در نیمه اول سال آینده

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت راه‌اندازی «خانه بلدیه» توضیحاتی ارائه کرد و گفت: هدف گذاریمان برای افتتاح، شش ماه اول سال آینده است.

افتتاح بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت در نیمه اول سال آینده

هادی حق بین در گفت وگو با ایسنا، در مورد سرانجام ساخت خانه شهر (بلدیه) گفت: خانه شهر یا بلدیه یک پروژه بسیار خاص است و می‌شود گفت بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری است که تاریخ آن منطقه و محدوده را مجددا زنده می‌کند. این پروژه حدود ۱۸۰۰۰ مترمربع زیربنا دارد و جزئیات خاص اجرایی دارد و مشاور با حساسیت خاص بر پروژه نظارت می‌کند.

حق بین با بیان اینکه تقریبا می توانم بگویم تا دو ماه آینده نمای این پروژه کامل می شود؛ گفت: در بخش داخلی نیز زیرساخت های تأسیساتی در حال اجراست. اتفاقی که در چند ماه گذشته با آن مواجه شدیم ضرورت جا به جایی پیمانکار بود که این موضوع به ظاهر پروژه را متوقف نشان می‌داد، ولی اقدامی که در این بازه سه چهار ماهه انجام دادیم خرید تجهیزات داخلی پروژه بود که باید زمان ساخت و تحویل را پیش بینی می کردیم.

به گفته معاون شهردار تهران، این موضوع به بهترین شکل ممکن مدیریت شد و پیمانکار جدید جایگزین و از مهر ماه امسال مستقر شد و کارگاه کاملا فعال است؛ بگونه ای که نورپردازی نمای جنوبی پروژه روشن شده است و تجهیزات خریداری شده و تعدادی از دستگاه‌ها و تقریبا ۹۵ درصد هواسازها وارد پروژه شده‌اند.

وی افزود: موضوع کف کاذب یکی از آیتم های اصلی این پروژه است که خارج از پروژه در حال ساخت است و تقریبا از دو ماه آینده وارد پروژه می شود و نصب کف ها شروع می شود، همچنین یک رمپ مرکزی فلزی دارد که خارج از کارگاه در حال ساخت می باشد لذا تا پایان سال تغییرات اساسی را در داخل پروژه می بینید.

حق بین در مورد زمان افتتاح خانه بلدیه گفت: هدف گذاریمان شش ماه اول سال آینده است.

به گزارش ایسنا، «عمارت بلدیه تهران یا ساختمان شهرداری تهران» یا با نام کنونی آن «خانه شهر» در سال 1300 در ضلع شمالی میدان توپخانه تهران ساخته شد. این ساختمان در میان سال‌ ۱۳۴۵ تخریب و تبدیل به فضای سبز شد و پس از مدتی به پایانه اتوبوسرانی واگذار شد که از سال ۱۳۹۴ ساختمان با همان طراحی اولیه در حال بازسازی است و با آنکه کاربری آن به صورت رسمی اعلام نشده اما در دوره مدیریت شهری پیشین قرار بود این ساختمان به کاربری فرهنگی و هنری تبدیل شود.

 


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه