زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۱
» اجتماعی » هر ساله موارد جدیدی در علل یابی آلودگی هوا مطرح می شود
تاریخ انتشار : 2023/12/31 - 11:39
 کد خبر: 164842
 30 بازدید

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران:

هر ساله موارد جدیدی در علل یابی آلودگی هوا مطرح می شود

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هر ساله موارد جدیدی در علل یابی آلودگی هوا مطرح می شود، گفت: سنجش علت آلودگی هوای تهران مشکل دارد.

هر ساله موارد جدیدی در علل یابی آلودگی هوا مطرح می شود

به گزارش ایسنا، جعفر شربیانی در دویست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکری گفت: آلودگی هوا در پایتخت بیش از دو دهه در فصول سرد سال حساسیت پیدا می کند. اظهارنظرهای مختلفی از سوی دستگاه های مختلف و متهمین اول این موضوع مطرح می شود و اخیراً معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست نیز اعلام کرده که زباله سوزی در اطراف تهران علت اصلی آلودگی هوای پایتخت است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد در سنجش علت آلودگی هوای تهران مشکل داریم و در علل یابی هر ساله موارد جدیدی مطرح می شود. بنابراین در خصوص این موضوع مهم که ۲۳ دستگاه در آن دخیل هستند ضرورت دارد که یکبار تکلیف را در علت یابی آلودگی هوای تهران روشن کرد.

شربیانی در ادامه تأکید کرد: در ملاقات های مردمی در مناطق، مشکل پهنه هایی که سطح اشغال آنها در طرح تفصیلی کمتر از ۶۰ درصد است، مطرح می شود. ساخت و ساز بیش از ۱۰ درصد از «رواداری» منطقه است و این باعث چالش و مشکل می شود و مناطق نمی توانند به آنها پایان کار بدهند و باید به کمیسیون ماده ۱۰۰ بروند و جز حکم قلع و قمع حکم دیگری نمی توان برای آن صادر کرد. از سویی امکان قلع و قمع نیز وجود دارد و همین باعث افزایش احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ می شود.

وی افزود: تقاضا می کنیم با تأیید شورا و کمیسیون ماده پنج لایحه ای تنظیم شود تا این مشکل مردم در حوزه شهرسازی و معماری رفع و یا کاسته شود.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه