زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۱
» اجتماعی » هوای تهران همچنان در وضعیت نارنجی
تاریخ انتشار : 2023/12/06 - 12:02
 کد خبر: 164085
 25 بازدید

هوای تهران همچنان در وضعیت نارنجی

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۵ آذرماه) در وضعیت نارنجی قرار دارد و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، آلودگی هوا تا ۲۴ ساعت آینده در کلانشهرها تداوم پیدا می‌کند.

هوای تهران همچنان در وضعیت نارنجی

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین  ۱۴۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس  قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۱۳۵ و  کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.

در این شرایط توصیه می‌شود مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

صادق ضیاییان – رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا- نیز از  تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا “پاک”، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا “قابل قبول(سالم) یا متوسط”، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا “ناسالم برای گروه‌های حساس”، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا “ناسالم”، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا “بسیار ناسالم” و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا “خطرناک” است.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه