زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۱
» اجتماعی » لزوم جلب مشارک مردم در کاهش آلودگی هوا/ نیازمند سیاست واحد درباره آلودگی هوا هستیم
تاریخ انتشار : 2023/12/05 - 11:15
 کد خبر: 164032
 28 بازدید

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد

لزوم جلب مشارک مردم در کاهش آلودگی هوا/ نیازمند سیاست واحد درباره آلودگی هوا هستیم

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران اعلام کرد:مشارکت مردم یک گام اساسی و موثر در کاهش آلودگی هواست. در مورد آلودگی هوا باید دستگاه قضایی، دستگاه تقنینی کشور، دانشگاه‌ها و عناصر فرهنگی و رسانه‌ها بر اساس یک سیاست واحد حرکت کنند.

لزوم جلب مشارک مردم در کاهش آلودگی هوا/ نیازمند سیاست واحد درباره آلودگی هوا هستیم

به گزارش ایسنا، مهدی عباسی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه در موضوع آلودگی هوا به نظر اضلاع و افرادی که باید کار کنند متفاوت و مختلف هستند اما بیشتر به مسئولیت های حاکمیتی پرداختیم، بگونه ای که از سایر ظرفیت های غافل شدیم، گفت: اگر همه با هم تصمیم به حل مشکل نگیریم این مشکل لاینحل باقی خواهد ماند. یعنی باید دستگاه قضایی، دستگاه تقنینی کشور، دانشگاه‌ها و عناصر فرهنگی و رسانه‌ها بر اساس یک سیاست واحد حرکت کنند.

وی با بیان اینکه اصلی ترین بازیگران این صحنه، مردم هستند، ادامه داد: مردم چطور؟از این جهت که اگر مردم همین امروز تصمیم بگیرند که در استفاده از سوخت های فسیلی و خودروهای شخصی در استان تهران ۱۰ درصد کاهش مصرف و صرفه جویی داشته باشند، موثر است. براساس گزارش مرداد ماه مدیر شرکت ملی پخش نفت در استان تهران ۲۰ میلیون لیتر مصرف بنزین داشتیم که در درصد صرفه جویی یعنی دومیلیون لیتر بنزین. اگر این ۲۰ میلیون لیتر مصرف سوخت در استان تهران را با کشورهایی که شرایط مشابه دارند مقایسه کنیم، می بینیم که مصرف انرژی تهران به اندازه پهنای بقیه کشورهاست.

عباسی تاکید کرد: قطعا تکالیف دولت و مجموعه ها جای خود باقی است ولی اینجا مشارکت مردم یک گام اساسی و موثر در کاهش آلودگی هواست.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه