زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۰
» اجتماعی » سیر صعودی موج هفتم کرونا در خوزستان/ افراد بالای ۶۰ سال بیشتر مراقب باشند
تاریخ انتشار : 2023/04/03 - 21:17
 کد خبر: 157937
 58 بازدید

سیر صعودی موج هفتم کرونا در خوزستان/ افراد بالای ۶۰ سال بیشتر مراقب باشند

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: سیر صعودی موج هفتم کرونا در خوزستان هشدار دهنده است که بر همین اساس آمار شناسایی و بستری مبتلایان در استان روند افزایشی پیدا کرده است.

سیر صعودی موج هفتم کرونا در خوزستان/ افراد بالای ۶۰ سال بیشتر مراقب باشند


پژمان بختیاری نیا در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: آمارها نشان می دهد موارد شناسایی کرونا در هفته گذشته نسبت به هفت روز پیش از آن، ۵۲ درصد و موارد بستری ۱۹ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در رنگ بندی جدید وضعیت هشت شهر خوزستان زرد و بعد از حدود ۶ ماه یک شهر با وضعیت نارنجی (هفتکل) در نقشه پدیدار شده که جدی بودن شرایط کرونا را نشان می دهد در نتیجه در صورت ساده انگاری کردن اوضاع بدتر خواهد شد.

بختیاری نیا ادامه داد: بیشتر موارد فوتی در این موج، بالای ۶۰ سال گزارش شده که بیشتر آنها یا واکسن نزده بودند یا بیشتر از ۶ ماه از آخرین دُز واکسن آنها گذشته بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: این گروه سنی باید بیشتر مراقب باشند و پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، روبوسی نکردن، شست دست ها و حضور نیافتن در جمع های پر ازدحام و سربسته را رعایت کنند.

وی به اهمیت دُز یاد آور اشاره کرد و گفت: تزریق دُز یادآور در کاهش مرگ و میر اثر زیادی دارد و افراد بالای ۱۸ سال با تزریق واکسن در صورت ابتلا نیز به نوع شدید گرفتار نمی شوند.

وی توضیح داد: ویروس در گردش کووید ۱۹ از واریانت های امیکرون است که به نظر می رسد شدت ضعیف تر اما بسیار واگیرداری دارد و گروههای پرخطر از جمله زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال و افراد با بیماری زمینه ای باید نکات لازم را رعایت کنند و همه افراد به ویژه گروههای یاد شده در وسایل نقلیه عمومی نیز ماسک بزنند.

بختیاری نیا تاکید کرد: افراد دارای علائم باید حداقل پنج روز استراحت کرده و در جمع حضور پیدا نکنند.

بر اساس این گزارش رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرد: هفتکل در استان خوزستان بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی در وضعیت نارنجی قرار گرفت و اهواز، کارون، امیدیه، رامهرمز، بهبهان، اندیکا، لالی و مسجدسلیمان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

محمد حسین سرمست شوشتری افزود: همچنین آبادان، رامشیر، آغاجاری، باغملک، هندیجان، حمیدیه، گتوند، اندیمشک، دزفول، دزپارت، ایذه، باوی، بندر ماهشهر، خرمشهر، دشت آزادگان، شوش، شوشتر، هویزه و شادگان نیز در وضعیت آبی کرونایی هستند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با توجه به دید و بازدیدهای نوروزی، و نیز شیوع ویروس زیر مجموعه کرونا، از هم استانی‌ها درخواست می‌شود از تجمع در محیط های بسته خودداری و علاوه بر استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، جامعه هدف به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کند.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان ۱۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ را گرفت و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴۵ هزار و ۴۰۹ نفر رسید. تا کنون ۶۵ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۷۵۱ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۹۳ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۴۱۹ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۲۶۳ دُز رسید.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , حوادث , خبر داغ
ارسال دیدگاه