زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۱
» تله تایپ » عربستان سعودی، مصر و یونان در فکر میزبانی مشترک جام جهانی
تاریخ انتشار : 2022/09/10 - 16:13
 کد خبر: 152546
 52 بازدید

عربستان سعودی، مصر و یونان در فکر میزبانی مشترک جام جهانی

عربستان سعودی، مصر و یونان در فکر میزبانی مشترک جام جهانی فوتبال هستند.

عربستان سعودی، مصر و یونان در فکر میزبانی مشترک جام جهانی

به گزارش عصرایران، روزنامه تایمز بریتانیا نوشت: سه کشور عربستان سعودی، مصر و یونان در حال بررسی ارائه پیشنهاد میزبانی مشترک مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2030 هستند.

تایمز افزود: به تازگی نشست هایی میان مقامات کشورهای عربستان سعودی، مصر و یونان برای گفتگو درباره ارائه طرح میزبانی مشترک جام جهانی فوتبال 2030 برگزار شده است. نمایندگان سه کشور در چند ماه اخیر، سلسله نشست هایی را برای تقویت روابط و دست یابی به طرح پیشنهادی برای کسب میزبانی مشترک جام جهانی برگزار کردند طرحی که بتواند مسوولان فیفا را شگفت زده و قانع کند.
عربستان سعودی، مصر و یونان در فکر میزبانی مشترک جام جهانی فوتبال

این روزنامه اضافه کرد: آنها این ایده را به رئیس فیفا (جیانی اینفانتینو) مطرح کردند. او همیشه از دریافت بیشترین تعداد از درخواست های نامزدی کسب میزبانی جام جهانی استقبال می کند.

قبل از این دو کشور اسپانیا و پرتغال هم به صورت مشترک میزبانی جام جهانی 2030 را ارائه کرده بودند.
جام جهانی 2030 میلادی، 8 سال دیگر برگزار می شود.

پرونده میزبانی عربستان سعودی، یونان و مصر برای نخستین بار میزبانی جام جهانی در 3 کشور از 3 قاره (آسیا، آفریقا و اروپا) را مطرح می کند و از این لحاظ، قابل توجه است.

3 کشور آمریکای شمالی (کانادا، آمریکا و مکزیک)، به طور مشترک میزبان جام جهانی 2026 هستند. در گذشته هم ژاپن و کره جنوبی به طور مشترک میزبان جام جهانی 2002 بودند.

گفته می شود طرح های میزبانی مشترک از شانس بیشتری برای کسب میزبانی جام جهانی برخوردار هستند.

4 کشور آمریکای جنوبی یعنی اوروگوئه، آرژانتین، شیلی و پاراگوئه هم به طور مشترک، طرحی را برای میزبانی جام جهانی 2030 ارائه کرده اند. آنها امیدوارند این قاره در صدمین سالگرد جام جهانی، این رویداد جهانی به زادگاه خود بازگردد.

در سال 1930 کشور اروگوئه میزبان اولین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال بود.

فیفا قصد دارد از دوره بعدی جام جهانی یعنی 2026 تعداد تیم های شرکت کننده را به 46 تیم افزایش دهد.
بسیاری از کشورها به ویژه به صورت مشترک تلاش می کنند میزبانی جام جهانی در سال های 2030 و 2034 را کسب کنند.

جام جهانی فوتبال امسال در قطر برگزار می شود. این برای نخستین بار است که یک کشور عربی، اسلامی و خاورمیانه ای میزبان جام جهانی می شود.

روزنامه مصری الاخبار الیوم هم نوشت وزیران ورزش مصر و سعودی به تازگی باهم دیدار و درباره گسترش هماهنگی میان و طرف گفتگو کردند.

وزیر ورزش مصر قبل از این هم گفته بود این کشور برای تهیه و ارائه طرح پیشنهاد میزبانی جام جهانی، المپیک و دیگر مسابقات ورزشی به صورت انفرادی یا مشترک با دیگر کشورها در حال فعالیت است. او از اعلام جزئیات خودداری کرد و گفت این موضوعات فعلا محرمانه هستند.

مصر هم اکنون در حال ساخت دهکده ورزشی است که به زودی به مرحله بهره برداری می رسد.
وزیر ورزش مصر با تاکید بر این که کشورش به تازگی و با موفقیت میزبانی مسابقات بین المللی را داشته گفت مصر توانایی میزبانی جام جهانی را دارد اما این موضوع نیازمند بررسی بیشتر است.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , ورزشی
ارسال دیدگاه