زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۱
» بین الملل » اروپا حدود ۳۰ میلیارد یورو از دارایی‌های روسیه و بلاروس را مسدود کرد
تاریخ انتشار : 2022/04/08 - 18:20
 کد خبر: 149068
 75 بازدید

اروپا حدود ۳۰ میلیارد یورو از دارایی‌های روسیه و بلاروس را مسدود کرد

کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکنون در مجموع بیش از ۲۹.۵ میلیارد یورو از دارایی‌های اتباع روسیه و بلاروس را در چارچوب تحریم‌های وضع شده علیه این دو کشور به‌دلیل جنگ اوکراین، بلوکه کرده اند.

اروپا حدود ۳۰ میلیارد یورو از دارایی‌های روسیه و بلاروس را مسدود کرد

به گزارش ایرنا، طبق آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی کمیسیون اروپا که گفته می‌شود تنها بخشی از اطلاعات است، به عنوان نمونه دارایی‌هایی نظیر قایق‌های تفریحی، بالگرد و املاک و مستغلات و همچنین آثار هنری به ارزشی بیش از ۶.۷ میلیارد یورو توقیف شده است.

کمیسیون اروپا از کشورهای عضو خواسته تا تدابیر تحریمی که در سطح ملی علیه روسیه اتخاذ کرده‌اند و همچنین کلیه اطلاعات و جزئیات مربوط به آن‌ها را به اطلاع بروکسل برسانند.

همزمان با رای مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر و عزم بروکسل بر وضع تحریم‌های جدید علیه کرملین، رئیس کمیسیون اروپا همراه با مسوول سیاست خارجی اتحادیه به سمت کی‌یف، پایتخت اوکراین حرکت کردند.

این درحالی است که گفته می‌شود نیروهای روسیه از شمال اوکراین نیز عقب‌نشینی کرده‌اند تا تمرکز اصلی خود را بر کنترل مناطق شرقی قرار دهند. مقامات اوکراینی روز گذشته از ساکنان این مناطق خواسته بودند که خانه و کاشانه خود را برای رسیدن به یک مکان امن فورا ترک کنند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین با اذعان بر اینکه میزان تلفات و خسارات وارده به ارتش روسیه در این مدت قابل توجه بوده است، از آن با عنوان «تراژدی عظیم» یاد کرد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه