زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۰
» خبر داغ » قهرمان لیگ اینجاست؟ سپاهان یا استقلال؟
تاریخ انتشار : 2021/12/14 - 10:30
 کد خبر: 145260
 95 بازدید

قهرمان لیگ اینجاست؟ سپاهان یا استقلال؟

استقلال و سپاهان امروز حساس‌ترین مسابقه هفته را برگزار می‌کنند؛ در این فصل سپاهان در تعداد شوت و دریبل و گل تیم موفق‌تری بوده، اما در بازی هوایی آبی‌ها بهتر از حریف هستند

قهرمان لیگ اینجاست؟ سپاهان یا استقلال؟

هفته دهم از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، عصر امروز با یک بازی بسیار حساس و سرنوشت‌ساز آغاز می‌شود. از ساعت16امروز در ورزشگاه آزادی 2 تیم استقلال و سپاهان به مصاف هم می‌روند تا تکلیف یکی دیگر از بازی‌های بزرگ این فصل نیز مشخص شود. سپاهان و استقلال اگرچه هم‌اکنون رتبه‌های دوم و چهارم جدول را دارند اما از مدعیان اصلی قهرمانی در این فصل محسوب می‌شوند و رویارویی آنها در شناسایی چهره قهرمان نیم‌فصل و حتی قهرمان پایان فصل تأثیر فراوانی خواهد داشت. این مسابقه علاوه بر اینکه یکی از دوئل‌های 6امتیازی صدرنشین‌هاست، روی عملکرد 2 تیم در بازی‌های آینده و امتیازگیری آنها در هفته‌های آتی هم تأثیر خواهد گذاشت.

در سپاهان همه گل می‌زنند

تیم محرم نویدکیا صاحب رکورد جالبی در فصل جاری است؛ این تیم هر بار گل اول را زده برنده شده و هر بار گل اول بازی را خورده نتیجه‌ای جز شکست به‌دست نیاورده است. بنابراین در بازی امروز، زدن گل اول می‌تواند نقش بسیار مهمی در نتیجه نهایی داشته باشد. البته اگر گلی در کار باشد! در بازی امروز استقلال به خط دفاع قدرتمندش متکی است و سپاهان بیشتر به خط حمله موفقش می‌نازد. البته آمار خوب سپاهان در گلزنی بیش از آنکه وابسته به عملکرد مهاجمان این تیم باشد، مدیون گلزنی همه بازیکنان در تمامی خطوط است. بهترین گلزن سپاهانی‌ها مدافع راست این تیم یعنی دانیال اسماعیلی‌فر است که 3گل و 3پاس گل در این فصل به نام او ثبت شده است. مهاجمان سپاهان یعنی مغانلو و شهباززاده 2گله هستند و همه مدافعان تیم هم در لیگ جاری گل زده‌اند. استقلالی‌ها با وجود برخورداری از دومین خط دفاعی برتر لیگ، امروز کار سختی برای گل نخوردن دارند و معلوم نیست برای بسته نگه داشتن دروازه‌شان دقیقا باید مراقب کدام بازیکن حریف باشند!

غایبان بازی؛ وریا و سایرین

تیم استقلال که در 2 بازی اخیرش از حضور وریا غفوری محروم بوده، در مصاف با سپاهان نیز همچنان کاپیتان اولش را در اختیار نخواهد داشت. وریا به همراه آرش رضاوند، 2 بازیکن مصدوم استقلال هستند که به این بازی نمی‌رسند. مجیدی در غیاب رضاوند، در داربی تهران آذری را به زمین فرستاد و در مقابل پیکان از سبحان خاقانی استفاده کرد. در سمت راست زمین هم کوین یامگا جای وریا غفوری را به خوبی پر کرده و در دفاع و حمله به کمک تیمش آمده است. سپاهان هم برای رویارویی با استقلال 2 غایب دارد که البته غایبان این تیم برخلاف استقلال از بازیکنان اصلی نیستند. محمدرضا خلعتبری و رضا میرزایی به‌علت مصدومیت امروز هم غایب خواهند بود و جایی در برنامه‌های نویدکیا نخواهند داشت.

زمین برای میهمان، آسمان سهم میزبان

سپاهان و استقلال در شوتزنی به دروازه حریفان، به‌ترتیب تیم‌های اول و دوم فصل جاری هستند. زردپوشان با میانگین 7.4دریبل موفق در هر بازی تکنیکی‌ترین تیم لیگ هم هستند و استقلال در این بخش با میانگین 4دریبل تیم چندان موفقی نبوده است. در عوض استقلالی‌ها روی هوا تیم مقتدری دارند و در نبردهای هوایی آمار بسیار بهتری نسبت به حریف امروزشان داشته‌اند. پس احتمال گلزنی استقلال روی هوا بیشتر از حریف است و روی زمین برتری از آن سپاهانی‌هاست. اگر بازی امروز برنده داشته باشد، با توجه به بازی‌های سخت گل‌گهر و آلومینیوم در این هفته شاید بتوان برنده این بازی را در پایان هفته دهم در صدر جدول دید.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : خبر داغ , ورزشی
ارسال دیدگاه