زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۱
» اسلایدر اصلی » اسراییل؛ تمرین حمله به ایران روی آسمان ایتالیا
تاریخ انتشار : 2021/06/07 - 13:49
 کد خبر: 136625
 166 بازدید

اسراییل؛ تمرین حمله به ایران روی آسمان ایتالیا

گروهی از خلبانان هواپیماهای رادار گریز اف-35 اسراییل به منظور شرکت در یک رزمایش 2 هفته ای عازم ایتالیا شده اند.

اسراییل؛ تمرین حمله به ایران روی آسمان ایتالیا

به گزارش عصرایران به نقل از ” تایمز اسراییل” این رزمایش 2 هفته ای با حضور نیروی هوایی آمریکا، بریتانیا، اسراییل و ایتالیا برگزار می شود.

این رزمایش مهم ترین رزمایشی است که تاکنون برای هواپیماهای اف-35 اسراییل در نظر گرفته و ناظران آن را بزرگ‌ترین و دورپروازترین تمرین نظامی جنگنده های اف-35 اسراییل توصیف کرده اند.

6 فروند هواپیمای اف-35 اسراییل در این رزمایش که از 6 تا 17 ژوئن برگزار می شود، حضور دارند. این نخستین بار است که جنگنده های اف-35 اسراییل در کنار جنگنده های اف -35 کشورهای دیگر در یک رزمایش نظامی در خارج شرکت دارند.

خلبانان نیروی هوایی اسراییل در رزمایش مشترک در ایتالیا/عکس: ارتش اسراییل

اسراییل؛ تمرین حمله به ایران روی آسمان ایتالیا

به نوشته تایمز اسراییل، اگرچه هدف صریح این تمرین نظامی بهبود توانایی های كلی هواپیمای اف-35 است ، كه از اواخر سال 2016 با خریداری از آمریکا به ناوگان هوایی اسراییل پیوسته، اما یك افسر ارشد نیروی هوایی اسرائیل اذعان كرد كه این تمرین نظامی – که با عنوانFalcon Strike 2021 برگزار می شود-برای خلبانان اسرائیلی شرکت کننده در حکم آمادگی و تمرین برای حمله احتمالی به ایران خواهد بود.

یک افسر ارشد اسراییلی به شرط افشا نشدن نامش به ” تایمز اسراییل” گفته این رزمایش هوایی با “هدف تمرکز بر اهداف خاص انجام می‌شود و ایران در کانون توجه ما قرار دارد.”

او افزود:” هدف ما از فرستادن خلبان هایمان‌ به این رزمایش آماده کردن آنها برای حملات علیه نیروهای ایران است.”

بخشی از این رزمایش بر فراز آسمان ایتالیا و بخشی دیگر روی دریای مدیترانه است. فاصله بین اسراییل و ایتالیا تقریبا به اندازه فاصله بین اسراییل و ایران است.

به گفته افسر اسراییلی در این رزمایش برای آزمون تهدیدات علیه جنگنده های اف-35، عملکرد آنها در برابر طیف گسترده ای از سیستم های پدافند هوایی و موشک های زمین به هوا مورد آزمون قرار خواهد گرفت.

به گفته افسر اسراییلی، در خلال این رزمایش خلبانان اسرائیلی حملات هوایی به اهداف پشت خط دشمن و مأموریت های پشتیبانی زمینی را شبیه سازی می کنند.

همچنین هواپیماهای اف-35 اسراییلی در این رزمایش در جنگ های هوایی نیز شرکت خواهند کرد.

اسراییل؛ تمرین حمله به ایران روی آسمان ایتالیا

به گفته این افسر، این تمرینات به منظور بهبود توانایی های ناوگان اف-35 و همچنین ارتقای توانایی نیروی هوایی اسرائیل در کار با نظامیان خارجی است.

نیروی هوایی اسراییل تاکنون 27 فروند جنگنده اف-35 آمریکایی خریداری و به ناوگان خود افزوده و قرار است تا سال 2024 تعداد این نوع جنگنده در نیروی هوایی اسراییل به 50 فروند برسد.

 


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , بین الملل , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه