زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۰
» بین الملل » تکمیل پازل خیانت‌های ترامپ به بشریت؛ با تهدید حمله به مکان‌های فرهنگی
تاریخ انتشار : 2020/01/05 - 13:08
 کد خبر: 88835
 170 بازدید

تکمیل پازل خیانت‌های ترامپ به بشریت؛ با تهدید حمله به مکان‌های فرهنگی

توئیت‌ تهدیدآمیز ترامپ درباره هدف قرار دادن ۵۲ مکان حایز اهمیت برای ایران و فرهنگ ایرانی با انتقاد و واکنش‌های آمریکایی رو به رو شده و آنها این اقدام را یک تهدید به جنایت جنگی صریح خواندند.

تکمیل پازل خیانت‌های ترامپ به بشریت؛ با تهدید حمله به مکان‌های فرهنگی

«دونالد ترامپ» در ادامه سیاست‌های خصمانه خود در قبال ایران پس از به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی در یک حمله هوایی در عراق، در رشته توییتی اعلام کرد ۵۲ سایت را در ایران در نظر دارد که در صورت اقدام ایران علیه آمریکا، به آنها حمله خواهد؛ اهدافی که برخی به شدت سطح بالا و برای ایران و فرهنگ ایرانیان بسیار مهم هستند.

اشاره ترامپ به عدد ۵۲ گویا به تعداد اعضای سفارت ایالات متحده در تهران در زمان تسخیر لانه جاسوسی مربوط بوده است.

«کریس مورفی» سناتور آمریکایی در واکنش به توئیت رئیس جمهور آمریکا عنوان کرد، «هدف قرار دادن غیر نظامیان و مکان‌های فرهنگی چیزی است که تروریست‌ها انجام می‌دهند و این یک جنایت جنگی است».

«رایان گودمن» پروفسور دانشگاه حقوق نیویورک نیز تعریقی حقوقی از “جنایت جنگی” در صفحه توئیتر ارائه کرد که بر اساس آن جنایت جنگی برابر است با هدف قرار دادن هرگونه اثر تاریخی قایل تشخیص، آثار هنری و عبادتگاه‌هایی که دربردارنده میراث فرهنگی و معنوی مردم باشد.

«بن نورتون» – روزنامه‌نگار، نویسنده و فیلمساز آمریکایی – هم عنوان کرد، «نابود کردن فرهنگ ایرانی و به آن بالیدن، به معنای واقعی کلمه جنایت جنگی علیه بشریت است. ترامپ تنها به ایران جمله نمی‌کند، بلکه تلاش می‌کند آن را پاک کند.»

«رابرت پیترز» سناتور ایالت ایلینوی آمریکا نیز به توئیت اخیر ترامپ و تهدید به هدف قرار دادن ۵۲ مکان مهم و فرهنگی واکنش نشان داد و نوشت: «این منزجرکننده است. این خطرناک است. این مرد و ماشین جنگی او باید متوقف شود. »

«الیوت انگل» نماینده مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت، مردم آمریکا خواهان جنگ با ایران نیستند. «ما باید یک پیام صریح به کاخ سفید ارسال کنیم: ما را درگیر جنگی بی فکرانه با ایران نکنید.»

همچنین «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست در سنای آمریکا در این باره در صفحه توئیتر خود خطاب به ترامپ نوشت: «تو در حال تهدید به انجام جنایت جنگی هستی. ما در جنگ با ایران نیستیم. این دموکراسی است و نباید جنگی را با ایران آغاز کنی و سربازان و دیپلمات‌های ما را در معرض خطر بزرگ‌تری قرار دهی. »

«الهان عمر» نماینده مجلس آمریکا هم نوشت: «رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در توئیتر تهدید به انجام جنایت جنگی می‌کند.»

«سالوم اندرسون» فرزند یکی از گروگان‌های آمریکایی سال ۱۹۷۹ در ایران نیز در پاسخ به ترامپ گفت: «ای کاش از گروگان‌ها بپرسید دوست دارند اسامی آنها روی اهدافی باشد که می‌تواند به کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی بیانجامد. »

«جو بایدن» نامزد پیشرو حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا توییت‌های تهدیدآمیز اخیر ترامپ درباره حمله نظامی به ایران را بسیار خطرناک و غیرمسئولانه توصیف کرد و نوشت «هر چه راه‌ها به روی او بسته‌تر می‌شود، احمق‌تر می‌شود».

این در حالی است که پیش‌تر برخی شخصیت‌های آمریکایی در اظهار نظر روزهای گذشته به این موضوع هم پرداخته بودند که واکنش فرهنگی منتج از ترور سردار سلیمانی برای آمریکا از واکنش نظامی آن خسارت‌بارتر خواهد بود.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل , خبر داغ
ارسال دیدگاه