زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۰
» اسلایدر اصلی » پرونده استیضاح ترامپ به سنا می‌رود
تاریخ انتشار : 2019/12/19 - 10:25
 کد خبر: 86748
 136 بازدید

پرونده استیضاح ترامپ به سنا می‌رود

مجلس نمایندگان آمریکا با رای اکثریت دموکرات خود با تصویب طرح استیضاح "دونالد ترامپ" ، پرونده او را به مجلس سنا فرستاد.

پرونده استیضاح ترامپ به سنا می‌رود

مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه روز چهارشنبه خود پرونده استیضاح ترامپ را مورد بررسی قرار داد و پس از یک جلسه طولانی بحث و بررسی در رای‌گیری نهایی همان گونه که پیش‌بینی می‌شد اکثریت دموکرات این مجلس با تصویب 2 بند اتهامی اصلی طرح استیضاح، این پرونده را برای بررسی به مجلس سنا فرستاد.

ترامپ در طرح استیضاح به ” سوء استفاده از قدرت” و ” کارشکنی در روند تحقیقات کنگره” متهم شده است که نمایندگان مجلس نمایندگان به ترتیب با 230 و 229 رای مثبت اعضای دموکرات، هر دو عنوان اتهامی ترامپ را تصویب کردند. در مقابل به ترتیب 197 عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان به بند نخست اتهامی ترامپ و 198 نماینده این حزب به بند دوم اتهامی او ( کارشکنی در کار کنگره) رای منفی دادند.

بر اساس برنامه ریزی‌ها قرار است تا 1 ماه دیگر مجلس سنا برای بررسی پرونده استیضاح ترامپ تشکیل جلسه بدهد. در این جلسه رییس دیوان عالی آمریکا به عنوان رییس (قاضی) و 100 سناتور عضو مجلس به عنوان اعضای هیات منصفه درباره 2 بند استیضاح ترامپ نظر خواهند داد.

پیش‌بینی می‌شود با توجه به حمایت اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنا، ترامپ در مسند قدرت باقی بماند و استیضاح او در مجلس سنا رای نیاورد.

ترامپ دیروز چندین توییت خشمگینانه علیه جلسه استیضاح در مجلس نمایندگان نوشت و نمایندگان حزب دموکرات و چپگراهای این حزب را به کودتا علیه رای مردم آمریکا متهم کرد. او همچنین در حالی که در جمع هزاران حامی خود در ایالت میشیگان سخنرانی می‌کرد بار دیگر به روند استیضاح خود در مجلس نمایندگان و دموکرات‌های کنگره حمله کرد.

سخنرانی دیشب ترامپ همزمان با رای گیری پرونده استیضاح در کنگره در جمع حامیانش در ایالت میشیگان/ سی ان ان

کاخ سفید نیز پس از تصویب طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن روند استیضاح رییس جمهوری آمریکا، این اقدام را ” نقطه اوج یکی از شرم آورترین برهه های سیاسی در تاریخ کشور” توصیف کرد.

کاخ سفید در این بیانیه تاکید کرده اطمینان دارد ترامپ در روند استیضاح در مجلس سنا از تمامی اتهامات تبرئه خواهد شد.

ترامپ سومین رییس جمهوری تاریخ آمریکا از میان 45 رییس جمهوری این کشور است که استیضاح می‌شود.

پیش از او ” اندرو جانسون” (در سال 1868) و “بیل کلینتون” (در سال 1998) نیز استیضاح شده بودند که استیضاح هر دو رییس جمهوری ناکام مانده و رای نیاورده بود.

تاکنون هیچ رییس جمهوری در تاریخ آمریکا با رای کنگره برکنار نشده‌ است و تنها “ریچارد نیکسون” بود که در سال 1974 پیش از رای‌گیری کنگره درباره طرح استیضاحش از مقام خود استعفا کرد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه