زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۹
» اسلایدر اصلی » زنگنه: حضور موثر ایران در D-8 برای پیشبرد طرح‌های جهان اسلام ضروریست
تاریخ انتشار : 2019/12/17 - 13:37
 کد خبر: 86506
 161 بازدید

با اشاره به سفر روحانی به کوالالامپور

زنگنه: حضور موثر ایران در D-8 برای پیشبرد طرح‌های جهان اسلام ضروریست

نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی بر موثر بودن حضور ایران در نشست کوالالامپور تاکید کرد و گفت: با همکاری سایر کشورها امکان پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌ها در جهت منافع جهان اسلام وجود دارد.

زنگنه: حضور موثر ایران در D-8 برای پیشبرد طرح‌های جهان اسلام ضروریست

صباح زنگنه درباره اهمیت نشست کوالالامپور گفت: در جهان اسلام چند کشور هستند که از اعتبار خاصی برخوردارند و تا حدود زیادی هم بی طرفی خودشان را در مسایل مختلف نشان داده و می دهند.

وی افزود: یکی از همین کشورها مالزی است و جمهوری اسلامی ایران نیز به این عنوان که در بسیاری از مسایل نقش مثبت ایفا کرده می‌تواند این نقش را ادامه دهد و به حل خیلی از بحران‌ها کمک کند.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: در تشکیلات گروه D-8 که به کشورهای در حال توسعه جهان اسلام گفته می‌شود و در آن ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه حضور دارند، این کشورها به عنوان کشورهای توانمند و قدرتمند جمعیتی از امکانات علمی و مالی برخوردارند و می توانند جهان اسلام را حرکت دهند و هدایت کنند و تحولی را در ابعاد اقتصادی و علمی ایجاد کنند.

زنگنه ادامه داد: همچنان این گروه دایر است و دبیرخانه آن در ترکیه مستقر است و جلساتی را اعضا با یکدیگر دارند، اخیرا مالزی در مذاکره‌ای که با ترکیه و پاکستان داشته که قرار بود ایران هم حضور داشته باشد تصمیم می گیرند که ۴ یا ۵ کشور با یکدیگر نشست داشته باشند و برای حل بحران‌ها در جهان اسلام و تقویت زمینه های توسعه این کشورها تلاش کنند زیرا امکانات علمی و تجربه‌هایی را دارند که می توانند این کار را انجام دهند.

وی تصریح کرد: کشور قطر هم از لحاظ مالی توانمند است و با مجموعه‌ای از نیروها می تواند این موضوع را پشتیبانی کند. لذا این مباحث مطرح و قرار شد پی گیری ها انجام شود.

وی تاکید کرد: به هر حال حضور ایران حتما موثر است و حتما مورد نیاز سایر کشورها است و خود ایران هم نیاز دارد که در یک مجموعه حرکت کند و طرح ها و برنامه هایش را با همکاری سایر کشورها به پیش ببرد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه