زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۱
» تله تایپ » آشنایی با بزرگترین هواپیماهای جهان
تاریخ انتشار : 2019/10/17 - 17:50
 کد خبر: 78472
 250 بازدید

آشنایی با بزرگترین هواپیماهای جهان

امروزه صنایع حمل و نقل هوایی نقش قابل توجه‌ای را در صنعت حمل و نقل ایفا می‌کند. این نوع حمل و نقل که برای اولین بار ذهن برادران رایت را به خود مشغول کرده بود از علاقه زایدالوصف انسان‌ها به پرواز نشات گرفته بود. با گذشت زمان و پیشرفت بشریت در زمینه علوم مختلف از جمله فیزیک و ریاضیات، سبب شد تا متخصصین توانایی طراحی و ساخت انواع هواپیماها را بدست آورند.

آشنایی با بزرگترین هواپیماهای جهان

بنا بر اعلام سام سیر، از کاربردهای صنایع حمل و نقل هوایی در بخش مسافربری می‌باشد که امروزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و شرکت‌های هواپیمایی با توجه به این موضوع به فروش بلیط هواپیما، بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما پرداخته‌اند.

در ادامه با بزرگترین هواپیماها در بخش‌های مسافربری، نظامی و باربری آشنا خواهیم شد.

ایرباس بلوگا

این هواپیمای غول پیکر که توانایی حمل ۵۲ تن بار را دارا می‌باشد آخرین هواپیمای عظیم‌الجثه جهان است که به مدل نهنگ سفید شهرت دارد.

این هواپیما که توسط طراحان اروپایی طراحی و ساخته شد برای جابجایی بارهای نامتعارف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتونوف ۲۲۵

به احتمال زیاد افراد زیادی درباره هواپیماهای باربری و ترابری اطلاعات چندانی ندارند. این نوع هواپیماها همان‌طور که از نام آنها برمی‌آید مخصوص جابجایی بار از یک مکان به مکان دیگر می‌باشند. در این نوع جابجایی‌ها نوع باری که حمل می‌شود مستقیما به شرکت ترابری، نوع بلیط هواپیما، نوع هواپیما و یا افرادی که سفارش داده‌اند، بستگی دارد.

بوئینگ ۷۴۷-۸

از دیگر دسته‌های خدماتی هواپیماها دسته مسافربری آن می‌باشد که امروزه نقش بسیار مهمی را در جابجایی افراد ایفا می‌کند. برای بهره‌مندی از این خدمات مسافران می‌توانند اقدام به تهیه بلیط هواپیما و حتی بلیط ارزان هواپیما کنند. برای مسافرت‌های خارجی نیز می‌توانند از بلیط خارجی بهره‌مند شوند.

ایرباس A۳۸۰

اولین حضور این هواپیما در فرودگاه‌ها در سال ۲۰۱۲ بود و بدلیل داشتن جثه‌ای بزرگ کمتر کسی می‌توانست باور کند که این هواپیما قادر به پرواز کردن باشد. پس از روی آوری بوئینگ به ساخت هواپیماهای عظیم‌الجثه شرکت‌های رقیب نیز به این عرصه وارد شدند.

این هواپیما با داشتن طول ۷۲ متری و همچنین ارتفاع ۲۱ متر قادر به جابجایی ۵۵۵ مسافر می‌باشد که شرکت‌های مسافربری برای فروش بلیط ارزان هواپیما از آن بهره می‌برند.

اشیا ممنوعه در کابین و قسمت بار هواپیما

ابزارهایی هستند که مسافران نمی‌توانند آنها را به داخل کابین و قسمت بار هواپیما بیاورند. گاهی به دلیل عدم آگاهی مسافرین این ابزارها از آنها توسط ماموران امنیتی فرودگاه ضبط می‌شوند. در نتیجه برای جلوگیری از این رخدادها حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

هر شرکت هواپیمایی لیستی اختصاصی که شامل وسایل ممنوعه هست دارد. لیست شرکت‌ها با یکدیگر متفاوت است. پس در صورتی که به ممنوعه بودن وسیله‌ای شک دارید حتما به شرکت هواپیمایی که از آن بلیط خارجی یا داخلی هواپیما فرست کلاس، بلیط هواپیما بیزینس کلاس و یا بلیط ارزان هواپیما اکونومی را خریداری کردید تماس بگیرید تا از ممنوعه نبودن آن اطمینان حاصل فرمایید.

در میان تفاوت‌هایی که این لیست‌ها با یکدیگر دارند، مواردی هم هست که در میان همه شرکت‌های هواپیمایی یکسان است. در این متن میخواهیم به معرفی ابزارهای ممنوعه مشترک در همه شرکت‌های هواپیمایی بپردازیم.

لیست وسایلی که حمل آن در کابین و بار مجازنیست

در صورتی که شما بلیط خارجی یا داخلی فرست کلاس، بلیط هواپیما ی بیزینس کلاس و بلیط ارزان هواپیما اکونومی را تهیه کردید تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند وسایلی مانند: باروت، ترقه، دینامیت، بمب، شعله، فندک، کبریت، کُلُر، سموم باغبانی، هر نوع سم، وسایل دارای اشعه رادیواکتیو، ابزارهای دارای آهنربا، وسایل عفونی و … را به هواپیما حمل کنید.

میزان مجاز حجم مایعات

مایعاتی مانند ادکلن، کرم پودر و … اگر ۱۰۰ گرم و یا کمتر باشند را می توانید با خود به داخل کابین ببرید. در غیر این صورت باید آن را داخل چمدان خود قرار دهید.

شرایط حمل لپ‌تاپ تبلت و موبایل

برای بردن لپ‌تاپ، تبلت و گوشی موبایل شرایط خاصی وجود ندارد. مسافران می‌توانند این سه وسیله را با خود به کابین هواپیما ببرند اما باید در نظر داشته باشند که حتما گوشی موبایل و تبلت را در حالت پرواز قرار دهند. در صورتی که داشتن تماس تلفنی در حین پرواز برای شما مهم است پیشنهاد می کنیم که خرید بلیط ارزان هواپیما را فراموش کرده و از بلیط هواپیما کریستال اسکای استفاده کنید.

چه وسایلی را باید به بخش بار تحویل داد

وسایلی هم هستند که بردنشان به داخل کابین غیرمجاز است. شما می‌توانید این وسایل را به بخش بار تحویل دهید تا در مقصد آنها را تحویل بگیرید. به طور کلی تنها وسایلی را با خود به کابین ببرید که در طول سفر به آن نیاز پیدا خواهید کرد. در غیر این صورت وسایل را داخل چمدان گذاشته و به بخش بار تحویل دهید.

آلات موسیقی، ابزارهای ورزشی همانند چوب گلف و … وسایل تیز و برنده حتی قیچی ابرو و … ابزارآلات مانند چکش و … وسایل آتش‌زا مانند فندک و… گوشت، محصولات کشاورزی مانند میوه و سبزیجات و … را حتما در بخش بار تحویل دهید و از بردن این وسایل به داخل کابین جدا خودداری فرمایید. چرا که این ابزار و وسایل توسط ماموران امنیت فرودگاه ضبط خواهند شد و شما از داشتن آن در مقصد محروم خواهید شد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : تله تایپ , حمل و نقل , خبر داغ , فناوری
ارسال دیدگاه