زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۱
» اجتماعی » یک موسسه مجاز و هفت موسسه غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج پلمب شدند
تاریخ انتشار : 2019/08/18 - 17:43
 کد خبر: 69691
 172 بازدید

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان اعلام کرد

یک موسسه مجاز و هفت موسسه غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج پلمب شدند

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان با تأکید بر تشدید نظارت بر فعالیت مؤسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور گفت: در یک ماه اخیر، هفت موسسه غیرمجاز اعزام دانشجو و یک موسسه مجاز که ضوابط قانونی را رعایت نکرده‌اند پلمب شده‌اند.

یک موسسه مجاز و هفت موسسه غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج پلمب شدند

دکتر ابراهیم حاجی‌زاده ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مؤسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور که دارای مجوز فعالیت از وزارت علوم هستند باید طبق آئین‌نامه مصوب هیئت دولت و دستورالعمل نظارت بر فعالیت مؤسسات اعزام به دانشجو به خارج از کشور که توسط کارگروه نظارت براین مؤسسات ابلاغ شده است رفتار نمایند؛ در غیر این صورت با آنان برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: مؤسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور باید با ارائه اطلاعات صحیح و واقعی به متقاضیان، به آنان درزمینهٔ تحصیل در خارج از کشور راهنمایی و مشاوره دهند.
دکتر حاجی‌زاده تأکید کرد: مؤسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور که دارای مجوز باشند ولی طبق مقررات و ضوابط تخلف داشته باشند لغو مجوز شده و مؤسسه آن‌ها با همکاری نیروی انتظامی پلمب می‌شود.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان، از لغو مجوز ۱۱۵ مؤسسه اعزام دانشجوی دارای مجوز در سال‌های اخیر به دلیل عدم رعایت ضوابط قانونی خبر داد و گفت: به کلیه مؤسسات اعزام به دانشجو هشدار می‌دهیم در صورت عدم رعایت قانون لغو مجوز خواهند شد. در یک ماه گذشته نیز هفت مؤسسه فاقد مجوز و یکی از مؤسسات دارای مجوز به علت تخلف لغو مجوز و توسط اداره کنترل و نظارت بر صنوف پلیس امنیت پلمب شدند.

وی در مورد افراد و مؤسساتی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند، گفت: اگر مؤسسه‌ای علاقه‌مند به فعالیت صحیح و درست درزمینهٔ اعزام دانشجو به خارج از کشور است و شرایط اولیه قانونی را دارد از مسیر قانونی نسبت به اخذ مجوز اقدام کند.

دکتر حاجی زاده از همکاری پلیس امنیت کشور برای برخورد با مؤسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور فاقد مجوز قدردانی کرد و گفت: موضوع این نوع از مؤسسات نیز در حال پیگیری است و سعی می‌شود با تمام امکانات در این موارد با جدیت و حساسیت بیشتری پیگیری شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر حاجی‌زاده با اعلام اینکه اسامی مؤسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور دارای مجوز در سایت اداره کل بورس و اعزام دانشجویان به نشانیHTTP://SCHOLARSHIP.SAORG.IR در دسترس عموم مردم است؛ از خانواده‌ها درخواست کرد موارد تخلف مؤسسات را به این اداره کل اعلام نمایند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه