زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۰
» تله تایپ » خطبه های امروز نماز جمعه
تاریخ انتشار : 2019/05/03 - 19:09
 کد خبر: 50547
 227 بازدید

خطبه های امروز نماز جمعه

خطبا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که مصادف شد با هفته معلم، درباره مسئله‌ آموزش و پرورش با محوریت سند ۲۰۳۰ صحبت کردند. البته موضوع رابطه با آمریکا و بحث آرایش جنگی از قلم نیفتاد.

خطبه های امروز نماز جمعه

سالروز شهادت آیت‌الله مطهری و هفته معلم موجب شد تا خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیشتر حول محور آموزش‌و پرورش در کشور بچرخد. حتی وزیر آموزش و پرورش به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران پشت تریبون قرار گرفت. آنچه در میان خطبه‌های اغلب ائمه جمعه مشترک بود موضوع سند ۲۰۳۰ بود که رهبری در دیدار با فرهنگیان به آن اشاره کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی امام جمعه مشهد در این رابطه گفت: «همانطور که رهبر انقلاب فرمودند سند ۲۰۳۰ در تلاش است تا ما سرباز آمریکایی و انگلیسی تربیت کنیم. برادر و خواهر معلم! در عرصه تربیت چه کاری می‌کنید؟ آیا می‌خواهید برای آمریکا و انگلیس سرباز تربیت کنید یا برای اسلام و انقلاب سرباز تربیت کنید.شما انسان‌های بی‌تفاوت نیستید، شما کارمند حقوق‌بگیر صرف نیستید؛ شما یک عنصر سازنده هستید که بچه زیر دست خود را سرباز آمریکایی کنید یا او را به عنوان سرباز انقلاب و دین تربیت کنید. از این بچه پیش‌دبستانی تا دانش آموز دبیرستان چه می‌خواهید بسازید. به این واقعیت توجه کنید.»

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم هم پای تضمین گرفتن از آموزش و پرورش درباره عدم اجرای سند ۲۰۳۰ را به میان کشید و گفت: «آموزش و پرورش باید به شما مردم و به رهبر معظم انقلاب اطمینان دهد که این سند را اجرایی نخواهد کرد و ملت هرگز اجازه اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ را به احدی نخواهد داد.»

او ادامه داد: «واقعیت این است که توجه ویژه به نظام تعلیم و تربیت و همچنین تحقق ۷ توصیه‌ای که در انتهای بیانیه گام دوم انقلاب حضرت آقا داشتند مشروط به تحول بنیادین در نظام آموزشی و تربیتی کشور است و همه اینها در گرو تحقق سند تحول در آموزش و پرورش است.» امام جمعه کرج هم در همین راستا گفت : «هدف سند ۲۰۳۰ این است که کودکان و نوجوانان خواسته‌های استکبار را مطالبه کنند.»

همچنین حجت الاسلام والمسلمین همدانی امام جمعه کرج با طرح این سوال که چرا این‌ها با تفکر ناب اسلامی و نظام تربیتی جامعه که از وحی گرفته‌شده مشکل‌دارند و به فکر تبعیت از تفکرات لیبرالیستی و اجرایی شدن آن در کشور هستند؟ گفت: «وقتی یک تفکر بی‌ریشه و واداده قدرت سیاسی را در دست داشته باشد، برخی اسناد غیرقانونی را در بی‌خبری می‌پذیرند؛ نمونه بارز آن، سند ۲۰۳۰ است. چرا آقایان بی‌توجهی را ادامه می‌دهند تا در نهایت رهبری موضع گرفته و تذکر دهند؟ همه‌کسانی که مسئولیتی داشته و در موضوع سند ۲۰۳۰ کوتاهی کردند باید جبران کنند زین پس عذری از کسی پذیرفته نیست.»

باز هم رابطه ایران و آمریکا

از آنجا که نماز جمعه یکی از سیاسی‌ترین مراسم‌های مذهبی است غیر ممکن است نماز جمعه برپا شود و پای سیاست از داخلی تا خارجی به میان نیاید. این‌ روزها هم که بالا گرفتن اختلافات میان ایران و آمریکا نقل هر محفلی است و مشخص است که این هفته بخشی از خطبه‌ها به حول این محور بچرخد.

«با مردم آمریکا دعوا نداریم» این را حجت‌الاسلام احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران می‌گوید.

او عنوان می‌کند: «ترامپ مدام می‌نالد از اینکه مردم ایران مرگ بر آمریکا می‌گوید. مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر شما زورگوها. با مردم آمریکا دعوا نداریم. ما نقشه خاورمیانه جدید آمریکا را به فضل خدا در هم شکستیم.»

او ادامه می‌دهد: «ما با دیوانه‌ای طرف هستیم که اگر یک قدم عقب بنشینیم، ده قدم جلو می‌آید؛ باید سر این دیوانه را به سنگ کوبید. تنها کسی هم که می‌تواند سر این دیوانه را به سنگ بکوبد، ملّت بزرگ ایران است.در چنین شرایطی، مذاکره به معنای تسلیم است و تسلیم یعنی ذلّت و ملت عاشورایی ایران ذلّت ناپذیر است و شعار ملّت عاشورایی ما، هیهات منه الذله است. ابزار این روزهای ترامپ، تهدید است، تهدیدهایی که بسیار نخ‌نما شده است و اگر در هر کشوری اثر داشته باشد اینجا اثر ندارد. چهل سال است گوش‌مان از این تهدیدها پر است. یکی از این تهدیدها به صفر رساندن صادرات نفت ایران است. آمریکا به خوبی می‌داند و خود را به نادانی می‌زند؛ به فضل خدا نظام ما هرچقدر بخواند نفت تولید می‌کند و به کوری چشم شما هرچقدر بخواهد صادر می‌کند. آمریکا این را هم بداند که این شیطنت‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند.»

آرایش جنگی

«آرایش دشمن آرایش جنگی است؛ از لحاظ اقتصادی آرایش جنگی گرفته؛ از لحاظ سیاسی آرایش جنگی گرفته؛ فقط از لحاظ نظامی علی‌الظّاهر آرایش جنگی ندارد که آن هم البتّه حواس نظامی‌های ما جمع است؛ همان‌ طور که عرض کردم از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد، باید خودش را آماده کند در همه‌ بخش‌های مختلف.» این بخشی از فرمایشات رهبری در دیدار با فرهنگیان است که امروز در خطبه‌های نماز جمعه نیز بازتاب داشت.

علم الهدی در این رابطه می‌گوید: « این آرایش جنگی در مرحله نخست متوجه مسئولان است. ما اگر جنگ نظامی داشته باشیم همه سلاح‌های خود را به میدان می‌آوریم. حال اگر در عرصه اقتصادی بخواهیم آرایش جنگی بگیریم باید تمام ظرفیت‌های انسانی را به میدان بیاوریم. این اشکال متوجه مدیران ما است. چرا هنوز جریان‌های سیاسی ما مغزشان را با اندیشه‌های غرب‌گرایی پیوند داده‌اند. وقتی رهبری می‌گوید اقتصاد مقاوتی یعنی خبر دارند در داخل چه خبر است و چه ظرفیتی وجود دارد.»

اولین نماز جمعه یک خطیب

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد که چند روز پیش با حکم رهبری به جای حجت‌الاسلام موسوی جزایری به امامت جمعه اهواز منصوب شد در اولین نماز جمعه‌ای که به امامت او اقامه می‌شد به موضوع فقر و تضاد طبقاتی پرداخت. او گفت: « رنامه‌هایی دارم که در این مدت به صورت بلند مدت و کوتاه مدت به آنها خواهم پرداخت ولی مردم بدانند جایگاه امامان جمعه جایگاه اجرایی نیست و قانون خط کش همه ماست و همه ما باید در چارچوب قانون حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: من تنها می‌توانم قول پیگیری بدهم ولی پیگیری من شبانه‌روزی است. اولین نکته من در دو محور فاجعه سیل و رفع محرومیت‌ها است. ما یک چهره سیل خشن سیل را دیدم ولی به لطف این آب‌ها تمام سدها، رودها، نهرها، تالاب‌ها و سفره‌های زیرزمینی از آب پر شده‌اند که اینها از الطاف الهی است.»

او همچنین گفت: « خانه و دفتر اینجانب در تمام ایام به روی همه به خصوص جوانان باز خواهد بود تا با کمک شما به خصوص جوانان مؤمن و انقلابی و جهادی چهره شوم فقر در استان را ریشه کن کنیم. به همراه جوانان انقلابی روحیه مطالبه گری خود از مسئولان ملی و استانی را تا لحظه تحقق کامل منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه می‌دهیم و لحظه‌ای از پا نخواهیم نشست.»


برچسب ها : ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه