زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۱
» حوادث » آدامس اکشن اعتیاد آور است
تاریخ انتشار : 2019/03/10 - 11:01
 کد خبر: 43985
 197 بازدید

یک مسئول:

آدامس اکشن اعتیاد آور است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: در آستانه عید نوروز و در راستای سالم‌سازی فضای جامعه، معتادان متجاهر در اردبیل جمع‌آوری می‌شوند.

آدامس اکشن اعتیاد آور است

بهنام بهشتی در آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال 97 در استانداری اردبیل اظهار کرد:‌ با هماهنگی دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر اقدام کردیم، به طوری‌که این طرح از 13 اسفندماه شروع شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح تنها معتادان متجاهر که در سطح شهر جلوه و سیمای شهر را مخدوش کردند،‌ دستگیری و به مکان‌های مشخص انتقال داده می‌شوند، تصریح کرد:‌ ما در قالب ماده 16 و در کمپ‌ها کار نگهداری و سم‌زدایی این معتادان متجاهر را به عنوان گروه‌های ناشناس ادامه خواهیم داد که امیدواریم این امر در تمامی مناطق استان بستری را فراهم کند تا معتادان متجاهر از سطح شهر و میادین جمع‌آوری شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل پیش‌بینی کرد: تعداد معتادان متجاهر در استان اردبیل کمتر از 200 نفر باشد اما ما در این طرح به دنبال کار تبلیغی و مانور نیستیم، بلکه سعی می‌کنیم چهره شهرها را از وجود معتادان متجاهر پاکسازی کنیم.

بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در تمامی شهرستان‌ها با هماهنگی نیروی انتظامی و دادستان‌ها این طرح اجرایی خواهد شد و ‌سعی می‌کنیم از ظرفیت 93 مرکز درمان سرپایی معتادان و همچنین کمپ‌های موجود استفاده کنیم.

وی گفت: در حال حاضر ما دو مرکز اجتماع‌محور در مشگین‌شهر و پارس‌آباد و همچنین کمپ‌های ایمان‌مدار و پرهیزمدار را در تمامی مناطق استان فعال کردیم و سعی و تلاشمان بر این است تا در طول سال پذیرش معتادان را برای سم‌زدایی و درمان آنها انجام دهیم.

بهشتی به آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: در این جلسه مقرر شد تا به دنبال پیگیری‌ها و پیشنهاد استاندار اردبیل برای احداث و راه‌اندازی یک اردوگاه کاردرمانی، برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به نحوی باشد تا به شکل دائمی این اردوگاه احداث و راه‌اندازی شود تا ‌بتوانیم معتادان را در آستانه درمان‌ به آنجا انتقال دهیم.

وی با قدردانی از همراهی و همکاری خوب شهرداری اردبیل و سایر شهرداری‌ها در پیگیری این مسئله و راه‌اندازی اردوگاه کاردرمانی اضافه کرد: در پیشنهاد اولیه مکانی در نزدیکی نمین برای این امر در نظر گرفته شده اما با تاکید استاندار اردبیل قرار است نسبت به خرید این مکان اقدام کنیم تا با تلاش و همراهی سایر دستگاه‌ها و همچنین کمیته‌ها بتوان کارها را در حوزه مقابله، پیشگیری و درمان اعتیاد به شکل مناسب انجام داد.

بهشتی با انتقاد از رفتار رسانه ملی در تبلیغ آدامس اکشن که دارای محتوای اعتیادآور است، ادامه داد: متأسفانه صدا و سیما نسبت به تبلیغ این نوع آدامس که اعتیادآور است، اقدام کرد و به نوعی با تبلیغات منفی و گمراه‌کننده سعی می‌کند، جوانان به ویژه دانشجویان و رانندگان را به استفاده از این آدامس‌ها ترغیب کرده و به نوعی بیدار ماندن را از طریق جویدن این آدامس‌ها ترویج دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های تبلیغاتی به ویژه صدا و سیما در تبلیغات خود به نحوی عمل کنند تا مواد اعتیادآور به ویژه آدامس‌ها و برخی قرص‌ها سوژه تبلیغاتی گسترده قرار نگیرد.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : حوادث , خبر داغ
ارسال دیدگاه