زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۹
» اجتماعی » NGO ها فارغ از حساسيت هاي سازماني قادر به ارايه بهترين خدمات مشاوره اي به دستگاه هاي اجرايي كشور هستند
تاریخ انتشار : 2019/02/19 - 13:21
 کد خبر: 41452
 184 بازدید

در اولين نشست هم انديشي مديران حمل و نقل ريلي شهري مطرح شد؛

NGO ها فارغ از حساسيت هاي سازماني قادر به ارايه بهترين خدمات مشاوره اي به دستگاه هاي اجرايي كشور هستند

در اولين نشست هم انديشي مديران دستگاه هاي اجرايي، توليد كنندگان، سازندگان، پيمانكاران، مشاوران و طراحان حمل و نقل ريلي شهري با اشاره به همگرايي هرچه بيشتر بخش هاي صنعت، دانشگاه و بازار در راستاي بومي سازي قطعات و محصولات ريلي، تاكيد شد: با تكيه بر توان داخلي مي توان در داخل و خارج از كشور توليد ثروت كرد.

NGO ها فارغ از حساسيت هاي سازماني قادر به ارايه بهترين خدمات مشاوره اي به دستگاه هاي اجرايي كشور هستند

به گزارش تدبیر تازه نیوز، اين نشست به همت انجمن مهندسي حمل و نقل ريلي و به ميزباني شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) و با حضور مجد الدين، مدير كل دفتر هماهنگي دانش، صنعت و بازار معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در خصوص كانون ها، افندي زاده، قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، بهره دار، رئيس انجمن مهندسي حمل و نقل ريلي، فاضل، رئيس دانشكده راه آهن و كانون دانش، صنعت و بازار، نوبخت ، مدير عامل شركت بهره برداري مترو، محمد رجبي، مدير عامل شركت حمل و نقل ريلي رجا و علي امام، مدير عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) برگزار شد.

در ابتداي اين جلسه فاضل، رئيس دانشكده راه آهن و كانون دانش، صنعت و بازار با اشاره به اينكه ايجاد زمينه مساعد در خصوص به كارگيري توان داخلي براي تعميرات و نگهداري ارز در داخل و جلوگيري از خروج آن و همچنين ايجاد زمينه مساعد در اشتغال مستقيم و غير مستقيم مهمترين برنامه هاي اين كانون به شمار مي آيد، گفت: تلاش داريم تا ضمن شناسايي چالش ها، بين ارگان هاي مختلف همگرايي و هم افزايي ايجاد كنيم تا با كمك دانشگاه ، شاهد توسعه بازار و صنعت حمل و نقل ريلي شهري باشيم.

وي ادامه داد: ساماندهي و رتبه بندي موثر انجمن هاي علمي و شركت هاي دانش بنيان و موسسات پژوهشي غير دولتي و حمايت از ارجاع كار به آنها براساس راهبردهاي ملي ارائه شده در نقشه جامع علمي كشور مهمترين اهداف ما در كانون دانش ، صنعت و بازار محسوب مي شود.

بهره دار، رئيس انجمن مهندسي حمل و نقل ريلي و نايب رئيس كانون دانش، صنعت و بازار نيز در ادامه با تاكيد بر نقش پر رنگ NGO ها در دانش محور كردن همه فعاليت ها در كشور ، بيان داشت: بايد از توان تخصصي، فني و ظرفيت هاي سازمان هاي مردم نهاد استفاده بهينه اي داشته باشيم چرا كه اين مجموعه ها قادر به برقراري ارتباط با خارج از كشور و تامين نيازهاي داخلي هستند.

به گفته بهره دار، NGO ها فارغ از حساسيت هاي سازماني قادر به ارايه بهترين خدمات مشاوره اي به دستگاه هاي اجرايي كشور هستند، بنابراين بايد از ظرفيت هاي آنها در راستاي بهبود تصميم سازي ها در بخش هاي مختلف بهره گرفته شود.

افندي زاده، قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران و رئيس پنل اولين نشست هم انديشي مديران دستگاه هاي اجرايي، توليد كنندگان، سازندگان، پيمانكاران، مشاوران و طراحان حمل و نقل ريلي شهري نيز در ادامه با بيان اينكه در بخش صنعت؛ داراي تجربيات بسيار گرانقدري هستيم، گفت: بايد با كمك دانشگاه و همكاري بازار از اين تجربيات در راستاي برطرف كردن نيازهاي كشور در بخش ريلي كمك بگيريم.

به گفته افندي زاده، “كانون دانش، صنعت و بازار”، از پتاسيل قوي برخوردار است كه مي تواند با دستيابي به سطح دانش و مهارت نيروي كار كشور متناسب با معيار جهاني و در جهت پاسخگويي به نيازهاي جامعه و بازار كار داخلي و بين المللي حركت كند.

علي امام، مدير عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) نيز در ادامه اين نشست در خصوص بومي سازي قطعات و محصولات حمل و نقل ريلي شهري به ارايه توضيحاتي پرداخت وتصريح كرد: امروزه نقش حمل و نقل ريلي در توسعه پايدار امري اجتناب ناپذير است چرا كه اين بخش سهم مهمي در توليد ناخالص داخلي و رشد زير مجموعه هاي اقتصادي كشور دارد؛ بنابراين بايد با داخلي سازي در زمينه تكنولوژي هاي سخت افزاري و نرم افزاري در راستاي توسعه حمل و نقل ريلي گام برداريم.

وي در عين حال با اشاره به ضرورت تفكيك بومي سازي واقعي و مجازي، بيان داشت: بايد از شرايط به وجود آمده در كشور بهره گرفته و تهديدها و تحريم هاي دشمنان را به فرصتي براي رشد و توسعه تبديل كنيم.

مدير عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو)، با اشاره به دو و نيم ميليون سفر روزانه با وسيله حمل و نقل ريلي در شهر تهران، گفت: اين امر حساسيت هاي زيادي را در حفظ سلامت و ايمني شهروندان ايجاد كرده است، بنابراين لازم است در بومي سازي تجهيزات و قطعات مربوط به حمل و نقل ريلي، كيفيت محصولات نيزمورد توجه قرار گيرد.

وي به ضرورت راه اندازي آزمايشگاه مرجع از سوي دولت براي تست محصولات و توليدات داخلي در حمل و نقل ريلي شهري اشاره و خاطر نشان كرد: اين امر منجر به آن مي شود كه در مرحله ساخت و كنترل تجهيزات دچار كوچكترين مشكل و مساله اي نشويم.

امام اظهار اميدوراي كرد: اولين نشست هم انديشي مديران دستگاه هاي اجرايي، توليد كنندگان، سازندگان، پيمانكاران، مشاوران و طراحان حمل و نقل ريلي شهري سرآغازي براي ارتباطات هرچه بيشتر اين بخش ها و مجموعه ها در راستاي برون رفت از مسايل و مشكلات و همچنين توسعه بومي سازي حمل و نقل ريلي شهري در زمينه هاي ساختماني و تجهيزاتي باشد.

همچنين نوبخت، مدير عامل شركت بهره برداري مترو نيز با اشاره به ضرورت افزايش سهم بومي سازي در مترو، گفت:كانون “دانش، صنعت و بازار” زمينه مناسبي را براي توليد كنندگان فراهم كرده است و اميدواريم بازار رقابتي در بخش حمل و نقل ريلي شهري فراهم شود تا شاهد توسعه اين صنعت در كشور باشيم.

نوبخت ادامه داد: متروي تهران از دانش كافي در زمينه بهره برداري برخوردار است و تلاش ما حمايت از توليدات داخلي است.

محمد رجبي، مدير عامل شركت حمل و نقل ريلي رجا نيز با اشاره به اينكه بايد مشوق هاي لازم را براي جلب سرمايه گذاران فراهم شود، گفت: متاسفانه در اين زمينه نگاه يكپارچه اي از سوي دست اندركاران وجود ندارد.

مجد الدين، مدير كل دفتر هماهنگي دانش، صنعت و بازار معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در خصوص كانون ها نيز با تاكيد بر اينكه در تمامي بخش ها بايد تكيه ما به توان داخلي باشد، گفت: همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند ما در رستاخيز علمي به سر مي بريم كه بايد آن را تمدن ساز كنيم و اين تمدن سازي رخ نمي دهد مگرتوسط فن آوران، خبرگان و دلسوزان جامعه.

وي با اشاره به اينكه نهضت علمي ما از دهه سوم پيروزي انقلاب اسلامي شروع شده است، افزود: ما از نظر علمي و فناوري در جايگاه ارزشمندي قرار داريم اما متاسفانه توان اقتصادي ما به اين اندازه رشد نكرده است.

وي تصريح كرد: همكاري و تعامل دانشگاه، بازار و صنعت؛ مي تواند منجر به خلق ثروت در داخل و خارج از كشور شود.

گفتني است در پايان اين نشست؛ ضمن تقدير از نوبخت، مدير عامل شركت بهره برداري مترو به عنوان مدير نمونه ، بيانيه اولين نشست هم انديشي مديران دستگاه هاي اجرايي، توليد كنندگان، سازندگان، پيمانكاران، مشاوران و طراحان حمل و نقل ريلي شهري نيز قرائت شد.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , حمل و نقل , خبر داغ , پیشنهاد سردبیر , گزارش
ارسال دیدگاه