زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۱
» اجتماعی » تشکیل کارگروه اقتصادی در استانداری تهران/ احصاء ۶ درخواست در نخستین جلسه کارگروه
تاریخ انتشار : 2024/04/17 - 12:55
 کد خبر: 168721
 18 بازدید

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران خبر داد

تشکیل کارگروه اقتصادی در استانداری تهران/ احصاء ۶ درخواست در نخستین جلسه کارگروه

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران از احصاء شش درخواست در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی استانداری خبر داد و گفت: اهداف کارگروه اقتصادی با جدیت دنبال می‌شود.

تشکیل کارگروه اقتصادی در استانداری تهران/ احصاء ۶ درخواست در نخستین جلسه کارگروه

به گزارش ایسنا، معصومه رضایی در حاشیه نخستین جلسه تبیین و تفسیر قانون نحوه تشکیل تشکل های صنفی تخصصی استان تهران که به ریاست محمد علیمهری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران و مدیران کل استان برگزار شد با اشاره به اهمیت این جلسه گفت: قانون نحوه تشکیل انجمن‌ها و تشکل های صنفی تخصصی در اواخر سال ۱۴۰۱ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

رضایی با اشاره به تأثیرگذاری مهم وزارت کشور در تدوین آئین نامه این قانون گفت: این مهم، پس از طی مراحل قانونی در اواخر سال ۱۴۰۲ به استانداری‌های کشور ابلاغ و به موجب این آئین نامه، بسته جدیدی به حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌های کشور محول شد.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران افزود: با توجه به نقش سازمان‌های مردم نهاد در اجرای امور داوطلبانه می‌توان این قانون را این گونه تعریف کرد که رشد فرآیندها و مراودات اجتماعی پررنگ‌تر شده به شرط آنکه در باب و بستر خودشان اجرایی شوند.

وی در ادامه با تأکید بر چهار ویژگی غیرسیاسی، غیرتجاری، غیرانتفاعی و داوطلبانه تشکل‌های صنفی تخصصی ادامه داد: این تشکل‌ها می‌توانند در قالب کانون‌ها، انجمن‌ها و جمعیت‌ها شکل گرفته و با ارکانی همچون مجمع عمومی دارای هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرسین کار خود را آغاز و در راستای کارگروه استانداری تهران رسمیت بگیرند.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: کارگروه استانداری تهران با ۱۲ عضو دارای حق رأی همچون مدیران کل جهاد، صمت، تعاون کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی و همچنین دادگستری، اطلاعات، اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی به عنوان اعضای غیر حق رأی کار خود را آغاز کرده که اعضای غیرحق رأی نقش مهم استعلامات را به عهده دارند و می‌توان گفت که تولد یک تشکل در ابتدا بسته به استعلامات اعضای غیرحق رأی است.

رضایی با بیان اینکه استانداری تهران یکی از اولین استان‌های کشور است که کارگروه اقتصادی را تشکیل داده است، اظهار کرد: اهداف این کارگروه با جدیت دنبال می‌شود، چنانکه در نخستین جلسه شش درخواست احصا شده است.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه