زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۲
» اقتصاد کلان » سقوط رتبه اقتصادی رژیم صهیونیستی
تاریخ انتشار : 2024/04/03 - 12:31
 کد خبر: 168339
 55 بازدید

سقوط رتبه اقتصادی رژیم صهیونیستی

فیچ رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی را A+ نگه داشت و چشم‌انداز اقتصادی آن را به «منفی» کاهش داد.

سقوط رتبه اقتصادی رژیم صهیونیستی

به گزارش ایسنا، وزارت دارایی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، آژانس رتبه‌بندی اعتباری فیچ، رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی را A+ نگه داشت و در عین حال چشم‌انداز اقتصادی این کشور را از «پایدار» به «منفی» کاهش داد.

تحلیلگران فیچ در تفسیری توضیح دادند که چشم‌انداز منفی رژیم صهیونیستی منعکس‌کننده ترکیبی از عدم قطعیت‌ها در مورد مسیر مالی و مدت و شدت جنگ، ازجمله خطر تشدید تنش در منطقه است.

آنان اظهار کردند: ما انتظار داریم جهش کوتاه‌مدت در بدهی/تولید ناخالص داخلی و هزینه‌های پایدار نظامی بالا در چارچوب سیاست داخلی نابسامان و چشم‌اندازهای نامطمئن اقتصاد کلان، توانایی رژیم صهیونیستی را برای کاهش بدهی در آینده محدود کند.

تحلیلگران هشدار دادند که خطرات بالای تشدید درگیری در مقیاس بزرگ می‌تواند منجر به هزینه‌های نظامی اضافی، تخریب زیرساخت‌ها و تغییر پایدار در احساسات مصرف‌کننده و سرمایه‌گذاری شود که منجر به وخامت شدید در معیارهای اعتباری رژیم صهیونیستی خواهد شد.

به نقل از شینهوا، فیچ رشد تولید ناخالص داخلی رژیم صهیونیستی را ۱.۹ درصد در سال ۲۰۲۴ و ۴.۱ درصد در سال ۲۰۲۵ پس از کاهش به ۱.۸ درصد در سال گذشته پیش‌بینی کرده است.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه