زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۹
» انرژی » فولاد مبارکه پیشتاز در صنعت نت کشور
تاریخ انتشار : 2024/03/11 - 14:24
 کد خبر: 167880
 37 بازدید

 مدیر دفتر تعمیر و نگهداری فولاد مبارکه گفت:

فولاد مبارکه پیشتاز در صنعت نت کشور

فولاد مبارکه در صنعت نت کشور پیشتاز بوده و همواره به عنوان الگویی برای دیگر شرکت‌ها است.

فولاد مبارکه پیشتاز در صنعت نت کشور

تدبیر تازه نیوز: محسن کفیل، مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد مبارکه در همایش تخصصی نگهداری و تعمیرات در صنایع فولاد و معدنی ضمن تشریح سیر پیشرفت جهانی نگهداری و تعمیرات اظهار کرد: از سال 2010 صنعت 4 و نت هوشمند در دنیا رشد چشمگیری داشته است و ما برای عقب نماندن در این حوزه نیاز است شتاب بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: از منظر ارزش و تأثیرگذاری، تحولات نت در دنیا در طول زمان از نت عملیاتی به سمت نت راهبردی حرکت کرده است.

مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد مبارکه در ادامه به بیان مأموریت فولاد مبارکه در این زمینه پرداخت و بیان داشت: مأموریت اصلی فولاد مبارکه در درجه اول توسعه سطح فن‌آوری صنعت فولاد کشور و پس از آن تولید بیش از 50 درصد فولاد کشور است.

وی گفت: هلدینگ فولاد مبارکه شامل حدود 130 شرکت است، ظرفیت فولاد مبارکه 7.2 میلیون تن است که در ابتدا با 2.4 دهم میلیون تن شروع کرده است، 8/10 میلیون تن هم ظرفیت کلی در سطح هلدینگ است.

مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد مبارکه در ادامه ضمن بیان افتخارات فولاد مبارکه بیان داشت: شرکت در سال 1397 تندیس زرین جایزه تعالی اروپا EFQM و در سال‌های 1398 و 1400و 1402 تندیس زرین جایزه تعالی سازمانی را دریافت کرد که در سال 1402 در این جایزه برای اولین بار در کشور امتیاز بیشتر از 700 را کسب کردیم.

وی ادامه داد: در سال 1401 هم تندیس زرین مدیریت دارایی را به عنوان تنها شرکتی که این جایزه را دریافت کرده کسب کردیم.

کفیل مسیر رشد نت در فولاد مبارکه از بدو راه اندازی شرکت تا به حال را توضیح داد و اضافه کرد: در مسیر تعالی نت فولاد مبارکه در سال 1370 نگهداری پیشگیرانه، در سال 79 نگهداری پیشگویانه، در سال 80 نت بهره‌ور فراگیر تعریف و اجرا شد. در سال 93 طراحی مدل تعالی نت انجام شد و پس از آن از نظام‌های مختلف در حوزه نت شامل نگهداری مبتنی بر قابلیت اطمینان، تحلیل ریشه‌ای خرابی‌ها و بهینه سازی استانداردهای تعمیراتی استفاده شد.

مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد مبارکه بیان داشت: ساختار نگهداری و تعمیرات فولاد مبارکه به صورت نیمه متمرکز است.

کفیل در تشریح فعالیت قسمت‌های نت شرکت عنوان کرد: پایش وضعیت تجهیزات بحرانی توسط بازرسی فنی انجام می‌شود و در این راستا نظام جامع پایش وضعیت تدوین و جاری سازی شده است. از مهم‌ترین محورهای نظام می‌توان به شناسایی تجهیزات بحرانی، تعیین و اختصاص عیوب بالقوه، تعیین پارامترها، مشخص کردن سطوح هشدار، برنامه‌ریزی‌های اولیه، انجام اقدامات اصلاحی در سیستم‌ها و پایش اقدامات اصلاحی توسط بازرسی فنی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در دفتر فنی تعمیرات مدیریت کلان نظام نت شرکت انجام می‌شود و در این راستا فعالیت‌هایی مانند برنامه‌ریزی 1200 توقف در سال، مدیریت حدود 300 هزار کد قطعه یدکی و تهیه هشت هزار و 500 مدرک فنی ساخت داخل در سال انجام می‌شود.

وی در بیان آمار نیروهای بخش تعمیر و نگهداری فولاد مبارکه اظهار کرد: پرسنل امانی فولاد مبارکه 12 هزار نفر هستند که از این تعداد 3000 نفر یعنی 25 درصد در بخش نت فعالیت دارند.

مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: مدل تعالی نت را در سال 1393 با همکاری مراکز دانشگاهی طراحی کردیم و بر اساس آن فولاد را ارزیابی و در ادامه نقشه را نت شرکت تدوین و 39 پروژه بهبود تعریف شد.

وی تصریح کرد: در سال 1402 تا بهمن ماه 4 میلیون و 456 نفر ساعت تعمیرات در سطح شرکت داشتیم که در مقایسه با سال‌های قبل حجم تعمیرات تقریباً در یک بازه بوده است که با توجه به افزایش تولیدی که داشته‌ایم این نشان دهنده بهره وری بیشتر تعمیرات است.

کفیل اضافه کرد: فولاد مبارکه در صنعت نت کشور پیشتاز بوده و همواره به عنوان الگویی برای دیگر شرکت‌ها است.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : انرژی
ارسال دیدگاه