زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۲
» اسلایدر اصلی » مقام معظم رهبری: رای ندادن هیچ دستاورد و فایده‌ای ندارد
تاریخ انتشار : 2024/02/28 - 16:15
 کد خبر: 167193
 45 بازدید

مقام معظم رهبری: رای ندادن هیچ دستاورد و فایده‌ای ندارد

جمعی از رأی اولی‌ها و خانواده‌های شهدا با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

مقام معظم رهبری: رای ندادن هیچ دستاورد و فایده‌ای ندارد

مقام معظم رهبری:  رای ندادن هیچ دستاورد و فایده‌ای ندارد

 در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، جمعی از رأی اولی‌ها و خانواده‌های معظم شهدا، امروز – چهارشنبه ۹ اسفند۱۴۰۲ – با حضور در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله، با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

گزیده بیانات مقام معظم رهبری را در این دیدار در ادامه بخوانید

* انتخابات قوی و پرشور یکی از ارکان اداره درست کشور است.

* ما اگر بتوانیم به دنیا نشان دهیم که ملت در صحنه‌های مهم و تعیین کننده کشور حضور دارند کشور را نجات دادیم و پیش بردیم.

* بعضی در داخل به انتخابات بی‌التفاتی می‌کنند. من احدی را متهم نمی‌کنم اما به همه یادآور می‌شوم ما باید به انتخابات از زاویه منافع ملی نگاه کنیم نه از زاویه‌های جناحی و گروهی. اگر انتخابات ضعیف باشد همه ضرر می‌کنند. هر کسی که ایران، ملت و امنیت خود را دوست دارد بداند  اگر انتخابات ضعیف برگزار شود هیچ کس سود نمی‌برد و همه ضربه می‌خورند.

* کسانی ممکن است به هر دلیلی نتوانند در انتخابات شرکت کنند. با آن‌ها حرفی نداریم. اما کسانی که اظهار بی‌میلی به انتخابات می‌کنند و دیگران را به عدم حضور تشویق می‌کنند. اینها قدری بیشتر فکر کنند. رای ندادن هیچ دستاورد و فایده‌ای ندارد و مشکلی از کشور را حل نمی‌کند.

شرکت در انتخابات، کاری آسان اما با نتایج بزرگ است

انداختن رأی به صندوق یک کاری است آسان با نتایج بزرگ، یک کار آسان شرکت در انتخابات کار سختی که نیست، یک کار آسانی است هیچ مایه‌ای هم ندارد. اما نتایجش، نتایج بزرگی است.

کسانی که دیگران را به عدم حضور در انتخابات تشویق میکنند بیشتر فکر کنند/ در رأی دادن احتمال فایده وجود دارد اما در رأی ندادن هیچ احتمال فایده‌ای وجود ندارد

آن کسانی که متأسفانه هم خودشان اظهار بی‌میلی میکنند، هم دیگران را تشویق میکنند به عدم حضور اینها به نظر من یک قدری بیشتر فکر کنند روی این قضایا، رأی‌ ندادن هیچ فایده‌ای ندارد.
یعنی در رأی دادن احتمال فایده وجود دارد در رأی ندادن هیچ احتمال فایده‌ای وجود ندارد. رأی ندادن هیچ دستاوردی ندارد. اما رأی دادن حالا بنده که میگویم حتماً دستاورد دارد آن کسی که تردید دارد بگوید احتمالاً دستاورد دارد. رأی ندادن بعضی‌ها مشکلی از کشور را حل نمیکند. بلکه ضرر هم میکنند چون بالاخره اگر شما رأی ندهی یک کس دیگر یک نفر دیگر رأی میدهد آن کسی که شما میخواهی انتخاب نشود ممکن است انتخاب بشود. شما اگر رأی دادی ممکن است جلوی او را بگیری.

جوانان در میدان انتخابات هم میتوانند پیشران باشند / هم خودشان شرکت کنند، هم دیگران را تشویق به شرکت کنند

شما جوانها خیلی‌هایتان رأی‌اولی هستید. در همه‌ی میدانها من خیلی اعتقاد دارم به نسل جوان خودمان، در همه‌ی میدانها جوانها پیشرانند، پیشروند، شوق‌انگیزند، در این میدان هم جوانها میتوانند پیشرو باشند، پیشران باشند،‌ شوق‌آفرین باشند.

هم خود جوانها همه شرکت کنند، هم دیگران را تشویق به شرکت کنند.

هرکس ایران را دوست دارد باید در انتخابات فعال باشد /  حضور در انتخابات دشمنان را مأیوس میکند

من عرضم این است هرکس ایران را دوست دارد، هرکس جمهوری اسلامی را دوست دارد، هرکس انقلاب را دوست دارد، هرکس قدرت ملی را دوست دارد، هرکس پیشرفت را دوست دارد باید در انتخابات فعال باشد، شرکت پرشور در انتخابات بایستی انجام بدهد.

انتخابات یک فرصت است از این فرصت باید استفاده کرد هم به نفع کشور است هم دشمنان کشور را مأیوس میکند. امثال سیاستمداران آمریکا و سی.آی.ای و نمیدانم صهیونیستهای خبیث ظالم و دیگران که چهارچشمی نشسته‌اند مسائل ما را دانه دانه رصد میکنند اینها را مأیوس میکند حضور در انتخابات دشمنان را مأیوس میکند.

خصوصیات اصلح اینهاست: تقید دینی، اصرار بیشتر بر استقلال کشور، عقیده جدی به مبارزه‌ی با فساد، جدیت نسبت به منافع ملّی و کنار گذاشتن تعصبات جناحی

یک سؤالی در مورد اصلح می‌شود؛ اصلح را شما میخواهید انتخاب کنید. اصلح کیست؟ کسی است که صلاحیت بیشتری دارد. بنده اینجا دو سه ملاک را ذکر کردم. هر کسی که در تقید به دین، تقید به عمل دینی و تشرع دینی بهتر و جلوتر باشد. هر کسی نسبت به استقلال کشور و آویزان نشدن کشور به این و آن قدرت دنیا، اصرار بیشتری داشته باشد.

هر کسی به مبارزه‌ی با فساد به طور جدّی عقیده داشته باشد که با فساد باید مبارزه کرد. هر کسی نسبت به منافع ملّی جدی‌تر است. یعنی حاضر است منافع شخصی خودش را قربانی کند در مقابل منافع ملّی.

هر کسی این خصوصیات را داشته باشد آن اصلح است. مسئله‌ی دین مسئله‌ی استقلال مسئله‌ی مبارزه‌ی با فساد، مسئله‌ی منافع ملّی؛ تعصبات جناحی را بگذارند کنار در قضایای مختلف ببینند چه چیزی مناسب با منافع ملی است و مایه‌ی عزّت کشور و آسایش کشور و پیشرفت کشور است. آن را ترجیح بدهند.

حالا مثلاً بنده که بخواهم رأی بدهم خب مثلاً فهرست تهران را می‌آوردند فهرست‌های مختلفی هست همه را که آدم نمی‌شناسد. بعضی‌ها را انسان می‌شناسد بعضی‌ها را از این و آن می‌پرسد بعضی‌ها را به افرادی که معرفی کردند اطمینان میکند یک مثلاً فرض کنید که مجموعه‌ای را به عنوان نامزدهای مورد انتخاب انسان می‌نویسد اسم‌شان را به صندوق می‌اندازد. هر مقداری که ممکن هست در این زمینه بایستی دقّت کرد.

مسئله غزه هم اسلام را و هم فرهنگ و تمدن غربی را به دنیا معرفی کرد / کار فضاحت سیاست‌های خلاف بشری آمریکا به جایی می‌رسد که حتی وجدان جوان تربیت شده در آن فرهنگ آزرده می‌شود

مسئله‌ غزه هم اسلام را به دنیا معرفی کرد، هم فرهنگ و تمدن غربی را معرفی کرد.

کار فضاحت سیاست‌های خلاف بشری آمریکا و اینها به جایی می‌رسد که شنیدید آن افسر نیروی نظامی آمریکا خودش را آتش می‌زند. [افسر] نیروی هوایی خودش را آتش می‌زند. یعنی حتی آن جوانی که در آن فرهنگ تربیت شده حتی برای او سنگین می‌آید حتی وجدان آن آزرده می‌شود. البته به جای یک نفر هزار نفر باید خودشان را آتش می‌زدند.

غرق در فسادبودن نمیگذارد. حالا یک نفر تصادفاً وجدانش بیدار شده خودش را آتش زده. یعنی فرهنگ غربی خودش را معرفی کرد، خودش را عریان کرد، خودش را لو داد که چه قدر فاسد است، چه قدر منحرف است، چه قدر ظالم است.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه