زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۲
» اجتماعی » عدم احتمال تغییر در بودجه سال آینده شهرداری تهران/ امکان تحقق بودجه ۱۶۹.۸ همتی شهرداری
تاریخ انتشار : 2024/01/17 - 12:53
 کد خبر: 165627
 49 بازدید

نایب رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد

عدم احتمال تغییر در بودجه سال آینده شهرداری تهران/ امکان تحقق بودجه ۱۶۹.۸ همتی شهرداری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری در ارائه بودجه ۱۶۹.۸ همتی سال ۱۴۰۳ اغراق نکرده و در سال آینده احتمال اینکه بتواند این رقم را محقق کند بسیار بالاست؛ چراکه تا امروز بیش از رقمی که شورا پیش‌بینی کرده بود، محقق کرده است.

عدم احتمال تغییر در بودجه سال آینده شهرداری تهران/ امکان تحقق بودجه ۱۶۹.۸ همتی شهرداری

به گزارش ایسنا، پرویز سروری با بیان اینکه بودجه یکی از موضوعاتی بود که در گذشته به عنوان یک معضل در شهرداری مطرح می‌شد، اظهار کرد: دوره ششم مدیریت شهری نشان داد که بودجه معضل نیست؛ چراکه اگر ظرفیت‌های شهر را خوب ارزیابی کنیم می‌بینیم که ظرفیت‌های تهران فراتر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: بودجه همواره یک دغدغه برای شهرداری بوده است؛ چراکه سیستم شهرداری درآمد-هزینه‌ای است و مسئله درآمد مهمترین موضوع است که تمام پروژه‌ها و برنامه‌ها به آن بستگی دارد.

وی با بیان اینکه زمان آغاز به کار دوره ششم مدیریت شهری، مدیران دوره پنجم اعلام کردند که برای ماه اول کار برای پرداخت حقوق با مشکل مواجه خواهیم بود، یادآور شد: ما پیش از این شاهد بودیم با وجود اینکه شهرداری و دستگاه‌های اجرایی بودجه را کمتر در نظر می‌گرفتند، دستگاه‌های ناظر بر آن‌ها همچون مجلس برای دولت و شورا برای شهرداری به دنبال افزایش بودجه بودند، اما امروز می‌بینیم که قاعده برعکس شده و شهرداری درخواست بالایی مطرح می‌کند و شورا به دلیل ملاحظات سعی بر مدیریت و کاهش آن دارد.

سروری تأکید کرد: درخواست بالای بودجه نشان می‌دهد که شهرداری تهران ظرفیت‌های شهر را به خوبی شناسایی کرده و نشان داده که مافوق وعده‌ای که داده، عمل کرده است؛ به طوری که هر سال روند رو به رشدی را در تحقق بودجه داشتیم.

وی با بیان اینکه در سال قبل به تعبیری ۱۳۵ درصد و به تعبیری دیگر ۱۵۸ درصد بودجه شهرداری تهران محقق شد، خاطرنشان کرد: امسال نیز در نقطه اوج درآمدهای شهرداری که فصل آخر سال است، شاهد این هستیم که تقریباً از بودجه مصوب عبور کرده‌ایم و شهرداری ۱۰۷ همت متمم بودجه ارائه کرده که به نوعی ۳۲ همت از بودجه مصوب بالاتر است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری مدعی است یک متمم دیگر در اسفند ماه نیز ارائه خواهد کرد، یادآور شد: این روند بودجه نشان می‌دهد که شهرداری در ارائه بودجه ۱۶۹.۸ همتی سال ۱۴۰۳ اغراق نکرده و در سال آینده احتمال اینکه بتواند این رقم را محقق کند بسیار بالاست؛ چراکه تا امروز بیش از رقمی که شورا پیش‌بینی کرده بود محقق کرده است.

وی همچنین تصریح کرد: باید ببینیم شورا نسبت به این پیشنهاد چه تصمیمی می‌گیرد و آیا بودجه پیشنهادی مصوب خواهد شد و یا کاهش خواهد یافت؟ باید منتظر باشیم که رقم بودجه در کمیسیون‌ها و صحن شورا بررسی شود اما بعید به نظر می‌رسد که تغییر چندانی در بودجه سال آینده ایجاد شود؛ چراکه اگر بودجه ۱۰۷ همتی محقق و متمم دیگری در اسفند ماه ارائه شود احتمالاً بودجه امسال به ۱۳۰ همت می رسد و با این روند ۱۷۰ همت بودجه متعارفی خواهد بود.

بر اساس گزارش سایت شهر، سروری تأکید کرد: شهرداری گام‌های بزرگی برداشته و با توجه به انقلابی که در حوزه حمل و نقل رقم می‌زند، نیاز دارد حوزه درآمدی خود را تقویت کند؛ به هر شکل امیدواریم سال آینده اتفاقات خوبی از سوی مدیریت شهری برای مردم رقم بخورد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه