زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۹
» بانک و بیمه » پوشش ۱۰۰ درصدی هزینه خدمات درمانی بیماران اتیسم در بخش دولتی و پوشش ۸۰ درصدی تعرفه‌های بخش خصوصی
تاریخ انتشار : 2024/01/14 - 15:23
 کد خبر: 165451
 33 بازدید

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد:

پوشش ۱۰۰ درصدی هزینه خدمات درمانی بیماران اتیسم در بخش دولتی و پوشش ۸۰ درصدی تعرفه‌های بخش خصوصی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در نشست «مسیر امید هم‌خواهی اتیسم» که در محل انجمن اتیسم ایران برگزار شد، با اشاره به دستور معاون اول رئیس‌جمهور در زمینه توسعه پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی بیماران صعب‌العلاج به ویژه بیماران اتیسم گفت: در مورد بیماری‌های خاص به شکل الکترونیکی، بستر ورودی را فراهم و همه بیماران را نشان‌دار کرده‌ایم و در دو ماه گذشته این موضوع سرعت و قوت بیشتری پیدا کرده تا بتوانیم از طریق وب‌گاه الکترونیکی تمامی خدمات را به این عزیزان ارائه کنیم. همچنین بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه، در مورد خدمات بیماران صعب‌العلاج 100 درصد تعرفه‌های دولتی و 80 درصد تعرفه بخش خصوصی هم از طریق صندوق بیماران صعب‌العلاج پرداخت می‌شود. این اقدام بسیار مهمی است که در دولت مردمی سیزدهم رقم خورد و بخشی از آن در خدمت عزیزان اتیسم قرار گرفته است.

پوشش ۱۰۰ درصدی هزینه خدمات درمانی بیماران اتیسم در بخش دولتی و پوشش ۸۰ درصدی تعرفه‌های بخش خصوصی

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی در این نشست که با حضور محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، سیدحمید جمال‌الدینی سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، معصومه هداوندخانی رئیس اداره بیماران خاص وزارت بهداشت، سرهنگ محمدی معاون فاوای پلیس پیشگیری فراجا و سعیده صالح غفاری مدیرعامل انجمن اتیسم ایران و جمعی از کارشناسان  برگزار شد، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی خدمات درمانی را مهم‌ترین خدمت این سازمان معرفی کرد و گفت: خوشبختانه در جامعه تغییر نگرشی اتفاق افتاده تا بیماران اتیسم بتوانند زندگی بهتری را تجربه کنند. برای این زندگی بهتر البته همه دستگاه‌های مرتبط، به‌ویژه سازمان‌های بیمه‌گر وظیفه دارند در کنار هم و با همکاری و همراهی، فعالیت کنند تا بتوانند در مواقع نیاز، خدمات حداکثری به نیازمندان ارائه کنند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: معاون اول رئیس‌جمهور به سازمان تأمین‌اجتماعی دستور داده‌اند هر کاری که می‌توانید برای ارائه خدمات به بیماران اتیسم انجام دهید و خوشبختانه انجمن اتیسم هم بسیار پیگیر و دغدغه‌مند است و موارد مطرح شده را از سازمان‌های بیمه‌گر در جلسات متعدد پیگیری می‌کند که این نشانه‌ای از دغدغه و هم‌خواهی این عزیزان است که می‌خواهند مشکلات بیماران اتیسمی را در چارچوب قوانین و با کمک نهادهای بیمه‌ای حل کنند. امیدواریم در همه حوزه‌های درمانی، به‌ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاح و علی‌الخصوص بیماران اتیسم، شرایط خوبی را با همکاری و همراهی حداکثری در بخش‌های مختلف حکمرانی و سازمان‌های مردم‌نهادِ مرتبط رقم بزنیم و به همان نقطه‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند برسیم که عزیزان بیمار، به جز رنج بیماری، رنج دیگری را تحمل نکنند.

موسوی افزود: به‌طور متوسط حدود 50 درصد جامعه تحت پوشش بیمه درمانی تأمین‌اجتماعی هستند و این نسبت در بیماران صعب‌العلاج و بیماران خاص و بیماران اتیسم هم وجود دارد. ما به شکل الکترونیکی، بستر ورودی را برای آنها فراهم و همه بیماران را نشان‌دار کرده‌ایم و در دو ماه گذشته این موضوع سرعت و قوت بیشتری پیدا کرده تا بتوانیم از طریق وب‌گاه الکترونیکی تمامی خدمات را به این عزیزان ارائه کنیم.
موسوی ادامه داد: بستر خدمات الکترونیکی دارویی و توانبخشی به شکل 100 درصد در تأمین‌اجتماعی فراهم است. همه کارهایی که توافق کرده‌ایم انجام شده و آماده اتصال کامل الکترونیکی با سامانه‌های بیمه سلامت هستیم. دوستان ما هم در بیمه سلامت در حال فراهم کردن بستر لازم هستند که کار مشترکی است و طی مدت کوتاهی انجام خواهد شد تا بتوانیم تکالیفمان را با کمک هم، در قبال همه بیماران به‌ویژه بیماران اتیسم که وظیفه سنگینی بر دوش همه ماست، به نحو احسن انجام دهیم.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : بانک و بیمه , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه