زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۰
» بانک و بیمه » بیمه ایران همواره نقش حمایتگری خود را از صنعت دریانوردی به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایفاء می نماید
تاریخ انتشار : 2024/01/03 - 13:15
 کد خبر: 165032
 46 بازدید

رحمتی مدیر کل بیمه های مسئولیت و حمل کالا:

بیمه ایران همواره نقش حمایتگری خود را از صنعت دریانوردی به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایفاء می نماید

در دنیا سهم حمل و نقل دریایی در جابجایی محمولات در تجارت بین المللی حدوداً 90 درصد کل این تجارت را تشکیل می دهد. در ایران نیز صنعت حمل و نقل دریایی یکی از عوامل موثر در توسعه تجارت کشور به شمار رفته و نقش آن در توسعه پایدار کشور، حیاتی و غیر قابل انکار است. صنعت حمل و نقل دریایی شامل فعالیت های طراحی و ساخت کشتی، مدیریت کشتی، استاندارد سازی و تمام موضوع های مربوط به امور بندری و دریایی می باشد.  

بیمه ایران همواره نقش حمایتگری خود را از صنعت دریانوردی به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایفاء می نماید

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران ، مجید رحمتی مدیر کل بیمه های مسئولیت و حمل کالا در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی در بوشهر با اشاره به اینکه  ایران کشوری است که دارای مرزهای آبی بسیار زیادی می باشد و از جنوب به آب های بین المللی راه داشته و بخش عمده صادرات کشور علی الخصوص در بخش نفت و انرژی از این طریق  صورت می گیرد. همچنین در شمال کشور نیز با یکی از بزرگ ترین دریاچه های بسته دنیا یعنی دریای خزر مجاورت دارد که در آن تجارت کشتیرانی انجام می شود گفت: ایران با بیش از 5800 کیلومتر خطوط ساحلی در شمال و جنوب، مزیت هایی چون تسهیلات بندری و فراساحلی در منطقه های ویژه ی اقتصادی، مناطق آزاد تجاری و برخورداری از جایگاه راهبردی جغرافیایی در خاورمیانه داشته و دارای پتانسیل مناسبی در امر حمل و نقل و تجارت دریایی، صیادی، پژوهشی، گردشگری و خدماتی می باشد.
رحمتی  ضمن تشریح اهمیت نقش بیمه در کنار صنعت دریانوردی به عنوان بخشی جدانشدنی از این صنعت گفت:  این حجم از تجارت، بدون وجود پوشش های بیمه ای مناسب عملاً اجرا شدنی نیست. بیمه ایران نیز به عنوان بزرگترین شرکت بیمه کشور همواره در بخش بیمه های دریایی اعم از کشتی های بزرگ و کوچک و همچنین حمل محمولات دریایی نقشی بی بدیل در صنعت بیمه کشور داشته که بارزترین آن حمایت و ارایه پوشش بیمه ای به نفتکش ها در زمان جنگ تحمیلی بود که بدین ترتیب از ایجاد خلل در تردد نفتکش‌ها که از منابع درآمدی کشور در آن مقطع حساس بودند، جلوگیری به عمل آورد.
هم اینک نیز بیمه ایران با پشتوانه فنی و مالی بسیار مناسب در تمامی زمینه های بیمه های دریایی اعم از طراحی و ساخت کشتی ها، بدنه و ماشین آلات شناورها، بیمه مسئولیت شناورها، نجات لاشه شناورها (کنوانسیون نایروبی) و … دارای فعالیت می باشد. با توجه به ظرفیت بالای نگهداری ریسک و رتبه یک توانگری مالی و پشتوانه غنی بیمه ایران، سایر شرکتهای بیمه نیز که نسبت به صدور بیمه های دریایی اقدام می نمایند در ریسکهای بزرگ، با بیمه ایران چه به صورت کنسرسیوم و چه به صورت اتکایی همکاری می نمایند. بدین ترتیب بیمه ایران همواره نقش حمایتگری خود را از صنعت دریانوردی چه به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم ایفاء می نماید.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : بانک و بیمه , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه