زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۰
» اجتماعی » تخصیص بودجه۱۴۰۳ به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق ۲۲گانه پایتخت
تاریخ انتشار : 2023/12/30 - 12:13
 کد خبر: 164795
 32 بازدید

در شورای شهرداران مناطق ۲۲ گانه مطرح شد

تخصیص بودجه۱۴۰۳ به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق ۲۲گانه پایتخت

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در جلسه شورای شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران یکی از مهمترین موضوعات قابل بحث در مناطق را فرصت های سرمایه گذاری مناطق ۲۲ گانه شهر دانست و گفت: برای سال ۱۴۰۳ این نیاز وجود دارد که با تخصیص بودجه و اعتبارات لازم فرصت‌های سرمایه گذاری در مناطق ۲۲ گانه شهر را ارتقاء دهیم.

تخصیص بودجه۱۴۰۳ به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق ۲۲گانه پایتخت

به گزارش ایسنا، شورای شهرداران مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با حضور معاون هماهنگی و امور مناطق، معاون خدمات شهری و محیط زیست، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره‌بار، رییس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران، مدیرکل برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی و مدیرکل هماهنگی نظارت و کنترل امورمناطق و شهرداران مناطق ۲۲ گانه به میزبانی سازمان میادین و میوه و تره‌بار شهر تهران برگزار شد.

عباس شعبانی در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات مدون شورای شهرداران تا پایان سال و حل موضوعات مشترک مناطق ۲۲ گانه با سایر واحدها و شرکت‌های خدمت رسان در مجموعه شهرداری تهران رویکرد تعاملی این جلسات را مهمترین هدف در پیشبرد اهداف مدیریت شهری دانست.

وی یکی از مهمترین موضوعات قابل بحث در مناطق را فرصت های سرمایه گذاری مناطق ۲۲ گانه شهر خواند که باتوجه به فعالیت های ادوار گذشته نیاز به رسیدگی و پیگیری‌های لازم در این حوزه وجود دارد که با برنامه ریزی و پیگیری های مدون، نتایج خوبی در راستای ارتقاء خدمت رسانی و مشارکت شهروندان در اداره امور شهر محقق خواهد شد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهر تهران بیان کرد: برای سال ۱۴۰۳ این نیاز وجود دارد که با تخصیص بودجه و اعتبارات لازم فرصت های سرمایه گذاری در مناطق ۲۲ گانه شهر را ارتقاء و با توجه به ایام بودجه ریزی سال آتی پایه ریزی خوبی را برای سال پیش رو انجام دهیم.

وی با بیان اینکه شهرداران مناطق ۲۲ گانه با یک تعامل چند وجهی قادر خواهند بود فرصت های سرمایه گذاری و مشارکت در اداره امور شهر را در اختیار افراد متخصص در این حوزه قراردهند، افزود: در همین راستا نیاز مبرم وجود دارد که با درنظر گرفتن شرایط و ویژگی های خاص هر منطقه و پهنه بندی مناطق ۲۲ گانه شهر بر همین اساس اختیارات لازم تفویض شود.

شعبانی در ادامه این جلسه با پیگیری موضوعات مشترک حوزه سازمان میادین و تره بار شهر تهران، کاهش بار ترافیکی مسیرها و خیابان های اطراف منتهی به میادین میوه و تره بار مناطق و پیاده راه سازی و زیباسازی فضای داخلی و پیرامونی این میادین را دستور کار شهرداران مناطق۲۲ گانه شهر عنوان کرد و یادآور شد: باتوجه به اینکه بیش از ۷۰۰ هزار نفر روزانه از خدمات ارائه شده از این میادین استفاده می کنند توجه ویژه و رسیدگی به وضعیت بهسازی این معابر را خواستار شد.

شعبانی در ادامه با اشاره به اینکه مناطق ۲۲ گانه درصدد هستند تا تسهیلات لازم را در خصوص قرار دادن زمین های لازم به سازمان میادین جهت تخصیص به ایجاد فضای مناسب این موضوع قرار دهند، گفت: خدمت رسانی ویژه در میادین میوه و تره بار باید در شأن شهروندان تهرانی صورت گیرد و مناطق ۲۲ گانه با بهره گیری از امکانات خود همه تسهیلات لازم را جهت بهسازی و مرمت و زیباسازی این میادین به کار گیرند.

در ادامه معاون هماهنگی و امور مناطق تهران رسیدگی به وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه های «من شهردارم»، بررسی وضعیت سایت های برف روبی مناطق و تشکیل قرارگاه ویژه جهت برنامه ریزی نحوه فعالیت در ایام دهه فجر و اجرای طرح استقبال از بهار و فعالیت ویژه درخصوص مشارکت مردم در طرح «من شهردارم» و صدور فیش های مشمولین بند”ت” را باتوجه به روزهای پایانی فرصت باقی مانده، خواستار شد.

معاون هماهنگی و امور مناطق با بیان اینکه موضوع ارزیابی مهمترین موضوع در نظر گرفته شده در این دوره از مدیریت شهری است که با پایش مستمر این ارزیابی ها به شاخص های واقعی تری از عملکرد در بخش های مختلف شهر دست پیدا خواهیم کرد، عنوان کرد: باتوجه به ۱۶ هفته باقی مانده تا پایان سال ۱۴۰۲ از مناطق ۲۲ گانه خواست تا با تقسیم بندی به عمل آمده بویژه در حوزه مالی اهداف درآمدی درنظر گرفته شده برای شهر را  با یک همت و انرژی مضاعف محقق نمایند.

در ادامه حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به فعالیت های صورت گرفته جهت احداث میادین نمونه عرضه میوه و تره بار در شهر تهران از جمله «میدان میوه و تره بار شهید لواسانی» واقع در منطقه ۱ و ۱۳ میدان میوه و تره بار دیگر با ویژگی های میدان مذکور در همه مناطق ۲۲ گانه، اظهار کرد: در نظر گرفتن شأن مردم برای ارتقاء وضعیت میادین موجود و احداث میادین جدید از مهم ترین منویاتی بود که در دستور کار دوره ی جدید مدیریت شهری از روزهای آغازین مدنظر قرار داشت.

نظری ادامه داد: با تخصیص زمین ها و امکانات تخصصی لازم جهت ایجاد این میادین و ارائه محصولات متناسب و با کیفیت و اقدامات مکملی که توسط مناطق ۲۲ گانه برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان در این میادین صورت خواهد گرفت، گام مهمی را برای حضور و استفاده شهروندان از این میادین فراهم خواهیم آورد که رونق این میادین را سبب خواهد شد و گام محکمی را در راستای تعیین قیمت و تنظیم قیمت رایج در بازار خواهیم برداشت.

وی همچنین بحث خرید غیر حضوری از میادین میوه و تره بار از مباحث مهمی است که درحال پیگیری است را از بستر سازی لازم در حوزه فناوری اطلاعات در این خصوص خبر داد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست با بیان اینکه اگر برای مردم خالصانه قدم برداریم و خاضعانه خدمت نماییم به خوبی درک خواهند کرد و همه اقدامات صورت گرفته برای آنها ملموس است، بر ضرورت حضور و بازدیدهای مستمر شهرداران مناطق از میادین محدوده خود تأکید کرد و افزود: مباحث پسماند موجود در این میادین از مباحث جدی است که با همکاری سازمان مدیریت پسماند امکانات تخصصی این حوزه در اختیار مناطق و میادین میوه و تره بار قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: موضوع نگهداشت، نظافت و پاکیزگی شهر و در یک کلام آبرومندی شهر موضوعی است که همیشه در کنار انجام پروژه های عمرانی در شهر باید مدنظر قرار گیرد و به صورت خاص بدان پرداخته شود که اگر مورد غفلت قرار گیرد در کنار انجام پروژه های بزرگ در شهر نتیجه ای در جهت رضایتمندی شهروندان را در پی نخواهد داشت.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از اقدامات خوب مناطق در مباحث مربوط به ساماندهی مشاغل مزاحم در سطح شهر تقدیر به عمل آورد و تصریح کرد: شهرداری تهران به عنوان یک نهاد خدمت رسان به مردم رکن کار خود را خدمت به شهروندان قرار داده است و تمامی این اقدامات در راستای ایجاد آرامش و آسایش برای شهروندان در سطح شهر است.

نظری همچنین به تخصیص زمین جهت احداث میادین میوه و تره بار بر قابلیت چند منظوره بودن این زمین ها باتوجه به اهداف مطرح شده از سوی شهردار تهران در این خصوص، تأکید کرد.

نوید خاصه باف مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردم شهرداری تهران نیز با حضور در این جلسه با مثبت خواندن فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه سرمایه گذاری شهرداری تهران، از ایجاد یک برنامه جامع جهت ارتقاء وضعیت سرمایه گذاری در شهر تهران خبر داد و گفت: با یک همت ویژه و هم افزایی مضاعف با همکاری شهرداران مناطق ۲۲ گانه قادر خواهیم بود یک روند روبه جلو برای ارتقاء وضعیت سرمایه گذاری را در شهر تهران رقم بزنیم. بر همین اساس با بهره گیری از هم فکری هیأت های اندیشه ورز و برگزاری جلسات متعدد تخصصی اقدامات خوبی جهت دادن اختیارات مربوط به فرصت های سرمایه گذاری در اختیار مناطق ۲۲ گانه شهر قرار گرفت.

ایوب فصاحت مدیر عامل سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران نیز در ادامه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی احداث میادین جدید میوه و تره بار در شهر تهران از افتتاح چند پروژه در ایام دهه فجر با همکاری مناطق ۲۲ گانه خبر داد و افزود: ۵۰ هزار متر مربع از میادین موجود در میوه و تره بار در فضای داخلی و پیرامونی نیازمند بهسازی و روکش آسفالت هستند که با همکاری مناطق ۲۲ گانه در روند انجام آن تسریع بیشتری صورت خواهد پذیرفت.

مدیرعامل سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه ۴۰۰ زمین از سوی مناطق ۲۲ گانه به این سازمان جهت احداث میدان ویژه عرضه تره بار معرفی شده است که ۶۰ عدد به نتیجه نهایی رسیده است و به زودی فرآیند احداث در این زمین ها آغاز خواهد شد، عنوان کرد: ۱۴ میدان نیز احداث و روند خدمت رسانی به شهروندان را آغاز نموده اند که بزودی در برنامه افتتاح قرار خواهند گرفت. همچنین احداث ۴۰ زمین دیگر تا تحقق ۱۰۰ عددی احداث میادین میوه و تره بار نیز پیگیری خواهد شد.

مهدی شریفیان مدیرکل برنامه ریزی و سرمایه انسانی معاونت هماهنگی و امور مناطق نیز گفت: تفیض اختیار به مناطق۲۲گانه در حوزه سرمایه گذاری اتفاق مثبتی است که نتایج خوبی را در اداره مشارکتی شهر با شهروندان در پی دارد.

وی با بیان اینکه تعریف فرصت ها و انجام فراخوان های به موقع ۲گام موثر درخصوص ارتقاء عملکرد در این حوزه است، ادامه داد: ما با اجرای حجم بالایی از فراخوان ها در زمینه سرمایه گذاری به نتایج مثبتی در این حوزه دست خواهیم یافت و با یک هم اندیشی لازم فرصت ها و اهداف لازم در این خصوص را محقق خواهیم نمود.

سید محمد فیاض مدیرکل هماهنگی نظارت و کنترل امور مناطق، انتخاب محل های سرمایه گذاری را به ویژه از منظر حوزه عمرانی و در نظر گرفتن مسائل مربوط به پدافند غیرعامل،  از مهم ترین مواردی دانست که باید در انتخاب محل فرصت های سرمایه گذاری در شهر مدنظر قرار گیرد و ضمن تشریح گزارشی مجمل از وضعیت سایت های برف روبی در این مناطق تجهیز این سایت ها را باتوجه به ایام پیش رو خواستار شد.

بر اساس گزارش سایت شهر، در خاتمه این نشست شهرداران مناطق ۱۷،۱۳،۵،۴،۲۲،۱۹،۱۵،۲۱،۲،۱ و برخی مشاورین حوزه معاونت هماهنگی و امور مناطق به بیان چالش ها و پیشنهادات خود در خصوص ارتقاء سطح خدمت رسانی در شهر پرداختند.


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه