زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۲
» اجتماعی » بررسی بودجه ۱۴۰۳ معاونت‌های تخصصی شهرداری تهران برای تقدیم به شورا
تاریخ انتشار : 2023/12/17 - 15:52
 کد خبر: 164398
 52 بازدید

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران خبر داد

بررسی بودجه ۱۴۰۳ معاونت‌های تخصصی شهرداری تهران برای تقدیم به شورا

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از بررسی بودجه معاونت‌های تخصصی شهرداری جهت تدوین و تقدیم به شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

بررسی بودجه ۱۴۰۳ معاونت‌های تخصصی شهرداری تهران برای تقدیم به شورا

به گزارش ایسنا امیر شهرابی گفت: تا به امروز بودجه ریزی سازمان‌ها، شرکت ها و مناطق ۲۲گانه شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است. اکنون نیز در مرحله بررسی بودجه های معاونت های تخصصی هستیم، به طوری که در این مرحله باقی مانده تا پایان دی ماه موظف هستیم بررسی بودجه را به اتمام برسانیم و درنهایت به شورای شهر ارائه دهیم.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران ادامه داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است تا بر اساس برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران بودجه ۱۴۰۳ تدوین و به عنوان لایحه پیشنهادی به شورای شهر تهران ارائه شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح «من شهردارم ۲» توضیح داد: طرح «من شهردارم۲» طرحی برای پیاده سازی  نظام بودجه ریزی مشارکتی است. در واقع بودجه ریزی مشارکتی فرایندی برای  مشارکت دادن مردم  در تصمیم گیری های کلان شهری است.

شهرابی بیان کرد: ما در طرح «من شهردارم» به دنبال این هستیم که یکی از چهار ابر پروژه شهر تهران را که در برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران به آن اشاره شده، پیاده سازی کنیم. درواقع مردمی‌سازی پروژه های شهری از جمله کارهایی است که به دنبال  اجرای آن هستیم.

وی یادآور شد: در طرح «من شهردارم یک» که در سال ۱۴۰۱ اجرایی شد با مشارکت ۳۵۰ هزار نفر از شهروندان تهرانی نزدیک به ۴۵۰ هزار رای و ۵ میلیون کد ثبت شد، به طوری که در مجموع ۱۴۶۰ پروژه به ارزش ریالی ۴۰۰۰ میلیارد تومان در بودجه امسال درج شد و طی این مدت نیز مدیران شهری با برنامه ریزی جهت اجرای این پروژه ها گام برداشتند.

مدیرکل برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: امروز شهروندان می توانند با مراجعه به سایت manshahrdaram.tehran.ir وضعیت پیشرفت فیزیکی طرح من شهردارم یک را مورد رصد قرار دهند.

وی در ادامه گفت: در «من شهردارم ۲» قابلیت جدیدی به این طرح اضافه شده است، به طوری که مردم می توانند با مراجعه به این سایت پیشنهادات خود را درباره پروژه های شهری و مشکلات آن به صورت مکان‌محور ثبت کنند و تاکنون بالغ بر ۶۵۰۰ پیشنهاد در این سایت بارگذاری شده است و یکی از ورودی های تصمیم گیری برای پروژه‌ها خواهد بود.

شهرابی با اشاره به اینکه جمع بندی این طرح در دی ماه در قالب لایجه بودجه ۱۴۰۳ شهر تهران ارائه می شود، ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۱۰ درصد از بودجه تملک دارای شهرداری تهران به طرح من شهردارم یک اختصاص پیدا کرد و با برنامه ریزی های انجام شده سعی داریم سطح این عدد را تا ۱۵ درصد از سهم بودجه تملک و سرمایه برسانیم.

وی با اشاره به اینکه محوریت انتخاب پروژه ها در این طرح بر اساس پروژه های محله ای و منطقه ای است، تاکید کرد: پروژه های زیر ساختی و کلان از آنجا که جزو وظایف ذاتی شهرداری تهران محسوب می شود و باید اجرایی شود، در این محدوده قرار نمی گیرند.

شهرابی در ادامه گفت: در طرح من شهردارم ۲ علاوه بر امکان نظر سنجی که در سایت ایجاد شده از ظرفیت سفیران طرح استفاده می کنیم تا با حضور میدانی در نقاط مهم شهر مانند مساجد، مدارس و  سراهای محلات این طرح را تبلیغ و تبیین کنند تا امکان مشارکت را بالا ببرند.

به گزارش سایت شهر وی در پایان اظهارکرد: ما برای نهادینه کردن این طرح در شهرداری تهران با تدوین نظامنامه بودجه ریزی مشارکتی من شهردارم در این مسیر حرکت کردیم تا کار را هدفمند و منسجم پیش ببریم.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه