زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۱
» اجتماعی » ۶۵ میلیون ایرانی شهرنشین هستند/استقرار ۴۰ درصد جمعیت شهرنشین کشور در ۲۰ شهر
تاریخ انتشار : 2023/11/08 - 12:16
 کد خبر: 162973
 42 بازدید

معاون شهردار تهران خبر داد

۶۵ میلیون ایرانی شهرنشین هستند/استقرار ۴۰ درصد جمعیت شهرنشین کشور در ۲۰ شهر

معاون شهرسازی شهرداری تهران اعلام کرد که ۴۰ درصد جمعیت شهرنشین کشور در ۲۰ شهر زندگی می‌کنند.

۶۵ میلیون ایرانی شهرنشین هستند/استقرار ۴۰ درصد جمعیت شهرنشین کشور در ۲۰ شهر

به گزارش ایسنا، حمیدرضا صارمی صبح امروز در نشست گرامیداشت روز جهانی شهرسازی با بیان اینکه ایران در عرصه‌های شعر، معماری و غیره دارای تمدن خاصی بود، گفت: اگر قرار باشد مجددا در ایران تمدنی ساخته شود، تمدن نوین، ایرانی – اسلامی است.

وی بیان کرد: سیمای شهرها که در حال شکل‌گیری است متاثر از مبانی و ایده‌های نظری است و باید به این مسأله دقت کرد، اما دقت داشته باشید که نامتوازن‌ترین شهرها در دنیا از نظر آمایش سرزمینی در ایران است، به گونه‌ای که اعلام شده از ۸۵ میلیون نفر جمعیتی که در ایران زندگی می‌کنند، ۶۵ میلیون در شهرها هستند.

معاون شهردار تهران گفت: این در حالی است که ۷۲ درصد از جمعیت ۶۵ میلیون نفری شهری در سطح شهر و ۴۰ درصد این جمعیت شهرنشین در ۲۰ شهر زندگی می‌کنند و این سه فشردگی جمعیت سبب شده است تا هر برنامه‌ای که بخواهیم اجرا شود با چالش مواجه می‌شود.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با تأکید بر این‌که باید بر برنامه‌های توسعه‌ای شهرها دقت کرد و نگاه آینده‌نگری داشت، اظهار کرد: شهرهای فعلی محصول ۵۰ سال برنامه ریزی و طرح‌های توسعه‌ای است و ۲۰ سال دیگر شهرهایی که شکل می‌گیرد نتیجه کارهای ما است و باید به این امر دقت کنیم.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه