زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۹
» اجتماعی » صرفه جویی ۷۰۰۰ میلیارد تومانی در مصرف سوخت به ازای هر سفر در مترو
تاریخ انتشار : 2023/10/29 - 11:18
 کد خبر: 162592
 29 بازدید

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران خبر داد

صرفه جویی ۷۰۰۰ میلیارد تومانی در مصرف سوخت به ازای هر سفر در مترو

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۴۹۲ میلیون سفر در سال ۱۴۰۰ و ۶۶۴ میلیون سفر در سال ۱۴۰۱ در مترو به ثبت رسیده است، گفت: به ازای هر سفر در مترو ۲۲ سنت در مصرف سوخت صرفه جویی می شود که این تعداد سفر معادل ۷۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

صرفه جویی ۷۰۰۰ میلیارد تومانی در مصرف سوخت به ازای هر سفر در مترو

به گزارش ایسنا، مهدی پیرهادی در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: یک تیم کارشناسی در کنار شهردار تهران در سفر به چین به عنوان یک سفر پر دستاورد حضور داشتند. مردم شهر تهران از این دستاورد بهره خواهند برد و برخی ابعاد این سفر مؤثر، کمتر مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه مترو ترافیک و آلودگی را کاهش می دهد و سطحی را اشغال نمی کند، افزود: مطلوبیت توسعه واگن ها یک مطلوبیت رضایتمندی در سفر و کاهش زمان برای مسافران را در پی خواهد داشت.

پیرهادی با اشاره به اینکه تعداد مسافران مترو در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۰۸ میلیون نفر و در سال گذشته ۴۰۹ میلیون نفر بوده است، تاکید کرد: درصد افزایش تعداد مسافران ۳۳ درصد بوده و در سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه ۹ درصد افزایش یافته است. اگر این اتفاق در دوره ششم مدیریت شهری با تدبیر رئیس و اعضای شورا به نتیجه نمی رسید با بحران جدی روبه رو می شدیم.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۴۹۲ میلیون سفر در سال ۱۴۰۰ و ۶۶۴ میلیون سفر در سال ۱۴۰۱ در مترو به ثبت رسیده است، گفت: به ازای هر سفر در مترو ۲۲ سنت در مصرف سوخت صرفه جویی می شود که این تعداد سفر معادل هفت هزار میلیارد تومان بوده است.

پیرهادی ادامه داد: صرفه جویی در هزینه بهداشت ناشی از آلودگی هوا بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان و هزینه صرفه جویی ناشی از استهلاک خودروها چهار هزار میلیارد تومان، صرفه جویی ناشی از کاهش خسارات تصادفات هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و در مجموع هزینه صرفه جویی هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و با احتساب صرفه جویی در مصرف سوخت بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به تعیین تکلیف ۷۹۱ واگن و یکهزار دستگاه اتوبوس برقی گفت: دو تفاهم نامه خوب برای خرید ۱۰ هزار دستگاه تاکسی منعقد شده که تا ۲ ماه دیگر به قرارداد تبدیل خواهد شد و از سویی دیگر تفاهم ۱۰۰ هزار موتور سیکلت برقی نیز صورت گرفته که به قرارداد تبدیل می شود.۱۴ ایستگاه مترو در این ۲ سال به بهره برداری رسیده و عملیات حفاری خط ۱۰ مترو آغاز شده و ایستگاه ۱۵ یعنی ایستگاه پرند نیز به زودی به بهره برداری می رسد.


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه