زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۲
» اجتماعی » آغاز بهره برداری و بکارگیری از خطوط سیار معاینه فنی منطقه ۳
تاریخ انتشار : 2023/10/24 - 11:50
 کد خبر: 162424
 26 بازدید

آغاز بهره برداری و بکارگیری از خطوط سیار معاینه فنی منطقه ۳

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: منطقه ۳ تا به امروز فاقد مرکز معاینه فنی بود، به این ترتیب دو خط از خطوط سیار باتوجه به وسعت منطقه و جمعیت آن در این ناحیه جانمایی شد. راه اندازی ۱۵ خطوط معاینه فنی دیگر نیز در سال جاری بدون احتساب هزینه‌های عمرانی نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد که البته زمین این مرکز از سمت منطقه تهیه شده است.

آغاز بهره برداری و بکارگیری از خطوط سیار معاینه فنی منطقه ۳

به گزارش ایسنا، شادی مالکی در مراسم آغاز به کار خطوط سیار معاینه فنی در منطقه ۳ در این باره گفت: این مراکز سیار معاینه فنی در خیابان شریعتی، سه راه ضراب خانه واقع هستند و باتوجه به اینکه یکی از اهداف احداث خطوط سیار، دسترسی سهل شهروندان در سطح منطقه‌ به مراکز معاینه فنی است با بررسی کارشناسی مناطقی که از این سرانه خدماتی محروم بودند مورد توجه ما قرار گرفتند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی ادامه داد: منطقه ۳ تا به امروز فاقد مرکز معاینه فنی بود،  به این ترتیب دو خط از خطوط سیار باتوجه به وسعت منطقه و جمعیت آن در این ناحیه جانمایی شد. راه اندازی ۱۵ خطوط معاینه فنی دیگر نیز در سال جاری بدون احتساب هزینه‌های عمرانی نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان هزینه برد. البته زمین این مرکز از سمت منطقه تهیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران هزینه‌ای بابت پروژه‌ها انجام نداده و افتتاح مرکز معاینه فنی با مشارکت بخش خصوصی انجام گرفته است. این مرکز نیز جزو خطوط سیاری است که از محل دیگری به این منطقه اضافه شده است.

مالکی در پایان اظهار کرد: ما سالانه مجموعا ۳۰۰ هزار خودرو ارتقای ظرفیت خواهیم داشت و امیدواریم با کیفیت مناسب در مراکز، معاینه فنی آنها را پوشش بدهیم. فارغ از همه الزامات قانونی به جهت دغدغه‌مندی حفظ سلامت خود و سایر شهروندان، همه باید به جهت ایمنی از سلامت فنی خودرو اطمینان حاصل کنند.

در ادامه این مراسم جوانی شهردار منطقه ۳ نیز افزود: در این دوره از مدیریت شهری از افتتاح خطوط معاینه فنی سیار که بگذریم اتفاقات ارزشمندی در حوزه خدمات رسانی انجام شده است.

وی ادامه داد: یکی از موارد افتتاح مراکز تره بار است که با معرفی زمین از سوی مناطق صورت گرفته است. اخیرا نیز یکی از این مراکز در منطقه ۳ بود و به زودی هم شاهد افتتاح دومین مرکز تره بار خواهیم بود. اقدامات منطقه برای راه اندازی میدان تره بار انجام شده و با پیگیری سازمان تره بار تسریع خواهد شد.

بر اساس گزارش سایت شهر، شهردار منطقه ۳ با بیان اینکه توسعه حمل‌ونقل عمومی اولویت جدی مدیریت شهری فعلی است، گفت: شروع به کار ساخت ایستگاه‌های خطوط ۹ و ۱۰ مترو از منطقه ۳ است و امیدواریم به موقع تحویل شهروندان بشود. خط ۱۰ مترو نیز از شمال منطقه ۳ ناحیه ۱ و ۲ و خط ۹ از جنوب منطقه و از محدوده حقانی، میدان ونک، ملاصدرا و همت عبور خواهد کرد. این اتفاق باعث کاهش ترافیک خواهد شد و امیدواریم با این تدابیر و اقدامات اولین نیازهای شهروندان در زندگی روزمره حل شود.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه