زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۹
» اجتماعی » لزوم حل هرچه سریعتر مشکل حمل و نقل معلولان/ اقدامات قانونی برای خرید اتوبوس‌ها انجام شده است
تاریخ انتشار : 2023/10/10 - 11:38
 کد خبر: 161913
 45 بازدید

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر عنوان کرد

لزوم حل هرچه سریعتر مشکل حمل و نقل معلولان/ اقدامات قانونی برای خرید اتوبوس‌ها انجام شده است

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بر لزوم حل هرچه سریعتر مشکل حمل و نقل معلولان تأکید کرد.

لزوم حل هرچه سریعتر مشکل حمل و نقل معلولان/ اقدامات قانونی برای خرید اتوبوس‌ها انجام شده است

به گزارش ایسنا، جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران به همراه علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران از مجموعه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بازدید کردند و در این بازدید آخرین وضعیت اتوبوس‌های خریداری ‌شده، اتوبوس های بازسازی شده و همچنین برنامه های مصوب شرکت واحد اتوبوسرانی تا پایان سال ۱۴۰۲ بررسی ‌شد.

در حاشیه این بازدید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت نقدینگی شرکت اتوبوسرانی تهران گفت: مدیریت خوب به معنای این است که بتوانیم از تمامی ظرفیت ها جهت ایجاد منابع مالی و نقدینگی‌ استفاده کنیم و شرکت واحد نیز باید به همین سمت حرکت کند.

تشکری هاشمی گفت: در جلسه امروز اعلام شد ۲ هزار و ۵۰ اتوبوس در شهر تهران بصورت روزانه فعال هستند و این تعداد هر روز از پارکینگ شرکت واحد خارج  می‌شوند؛ اما به دلیل فرسودگی ناوگان، این تعداد تا پایان شب کمتر  می‌شود و بر همین اساس میانگین اتوبوس های فعال روزانه  به ۱۶۰۰ دستگاه می رسد،  همچنین گفته شد که پیش بینی می‌شود تا آخر امسال حدود ۱۳۰۰ اتوبوس از مجموع قراردادهای منعقد شده به ناوگان اتوبوسرانی افزوده شود.

وی گفت: امیدواریم با اورهال و خرید اتوبوس های جدید هرچه سریعتر مشکلات مربوط به اتوبوس ها حل شود. مشکلات شرکت واحد اتوبوسرانی را درک می‌کنیم و به جز ۳۰۰ دستگاه که عمری کمتر از ۵ سال دارند عمر مابقی اتوبوس ها عمری بین ۱۰ تا ۱۶ سال است و بر همین اساس وظیفه مدیریت شهری تأمین منابع برای خرید اتوبوس‌های جدید است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کارهای قانونی خرید اتوبوس ها انجام شده است، تصریح کرد: براساس برنامه اعلامی، اتوبوس های دیزلی در موعد مقرر وارد ناوگان خواهند شد و برای تسریع در روند ورود اتوبوس ها و رسیدن به عدد ۳ هزار اتوبوس فعال، باید به اتوبوس سازان فشار وارد کرد تا هرچه سریعتر اتوبوس ها را تأمین کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازسازی اتوبوس‌ها گفت: قراردادهایی برای اورهال  اتوبوس ها انجام شده است، اما این عدد با آنچه در شورای اسلامی شهر تهران مصوب شده فاصله قابل توجهی دارد. براساس تصمیم شورای شهر تهران باید در سال جاری ۱۱۰۰ اتوبوس اورهال شود؛ اما تاکنون ۳۲۰ دستگاه اتوبوس قرارداد بسته شده، لذا امیدواریم تا پایان سال این تعداد جبران شود.

وی ادامه داد: شرکت هایی که اتوبوس‌ها را به شرکت واحد فروخته اند موظف هستند اقدامات لازم در خصوص بازسازی یا اورهال اتوبوس ها را انجام دهند و عدم ارائه خدمات پس از فروش هیچ توجیهی ندارد.

وی با اشاره به مشکل کمبود راننده که یکی از مواردی است که مدیران شرکت واحد اتوبوسرانی آنرا مطرح می‌کنند، اظهار کرد: در جامعه ای که شهروندان آن به دنبال اشتغال هستند نمی‌توان گفت راننده اتوبوس وجود ندارد دریافت گواهینامه پایه یکم کار چندان سختی نیست و می‌توان با استفاده از ظرفیت های نیروی انسانی شهرداری و واگذاری کار به بخش خصوصی، کمبود راننده را جبران کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران درباره مهندسی خطوط اتوبوسرانی نیز گفت: تعدادی از خطوط اتوبوسرانی نیاز به بازنگری  دارند و بر همین اساس باید مسیرهای اتوبوسرانی از طریق سازمان ترافیک مهندسی مجدد شوند و در هرکجا که نیاز است خطوط اتوبوسرانی توسعه یابند.

تشکری هاشمی درباره آمار پایین تراکنش بلیت اتوبوس با اشاره به اینکه از تعداد ۲ هزار دستگاه اتوبوس فعال تهران، حدود هزار مورد متعلق به بخش خصوصی و همین حدود  متعلق به شهرداری تهران( تک کابین و بی آر تی) است، ادامه داد: هر دستگاه بی آر تی تقریبا هزار مسافر را در روز جا به جا می‌کند و مطابق با آمار اعلامی شرکت واحد، ۷۰ درصد از تراکنش ها انجام نمی شود که برای حل آن خرید تجهیزات باید به فوریت انجام و سیستم نظارتی فعال شود. هر روز تأخیر در اجرای این موضوع ، خسارت سنگینی را به شرکت واحد وارد می‌کند.

وی ادامه داد: عدم پرداخت بلیت حاکی از عملکرد ضعیف در بخش بلیت الکترونیک است که نتیجه آن ازبین رفتن روزانه حدود ۲ میلیارد تومان و ماهیانه ۶۰ میلیارد تومان از بیت المال است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم نصب فیلتر جاذب دوده که در برنامه چهارم توسعه تهران مطرح شده است، افزود: این فیلترها در گذشته مورد تست قرار گرفتند و باید در چارچوب مصوبات شورا نسبت به نصب آن بر روی اتوبوس های یورو ۴ اقدام شود.

تشکری هاشمی با اشاره به ون های ویژه معلولان گفت: از مجموع ۸۲ دستگاه ون ویژه معلولان به سبب کمبود راننده و مشکلات فنی حدود ۴۵ درصد آن یعنی ۳۷ دستگاه ون فعالیت ندارند که ۲۰ دستگاه آن به دلیل نبود راننده متوقف است و باید مشخص شود علت عدم فعالیت این ون‌ها چیست؟ چشم امید معلولان به این سامانه حمل و نقلی است.

وی بیان کرد: وقتی می‌توان هر ون را در مدت کوتاهی تعمیر کرد چرا باید آنها را چندین ماه در پارکینگ‌ها خواباند؟ باید هرچه سریعتر مشکلات فنی ون ها برطرف شوند. برای حل مشکل راننده نیز باید به فوریت با معاون مالی و معاون منابع انسانی شهرداری تهران هماهنگی های لازم را انجام داد. بنده نیز این موضوع را حتما پیگیری می‌کنم تا مشکلات مربوط به ون های ویژه معلولان  برطرف شود.

بنا براعلام دفتر این عضو شورای شهر، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: خرید اتوبوس‌ها باید با پیگیری و جدیت دنبال شود. همچنین باید بحث مدیریت هرچه بهتر ناوگان اتوبوسرانی انجام شود تا شاهد مشکلات موجود نباشیم. جلسه امروز فرصتی برای به روز شدن اقدامات و حل مشکلات بود و امیدواریم هرچه زودتر چالش های موجود برطرف شوند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , حمل و نقل , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه