زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۹
» اقتصادی » راه‌اندازی قرارگاه ساخت مسکن برای کارگران
تاریخ انتشار : 2023/09/19 - 13:01
 کد خبر: 161192
 33 بازدید

راه‌اندازی قرارگاه ساخت مسکن برای کارگران

تسنیم/  وزیرکار از راه اندازی قرارگاه احداث مسکن برای خانه دار شدن کارگران خبر داد و گفت: به کارگران هم […]

راه‌اندازی قرارگاه ساخت مسکن برای کارگران

تسنیم/  وزیرکار از راه اندازی قرارگاه احداث مسکن برای خانه دار شدن کارگران خبر داد و گفت: به کارگران هم مثل سایر آحاد مختلف مردم در صورتی که از امتیاز مسکن استفاده نکرده باشند کمک خواهد شد تا از این امکانات و تسهیلات استفاده کنند.

 حمید رضا امام قلی تبار,  بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور با اشاره به اینکه مدت زمان انتظار کارگران برای خرید خانه بیشتر از 30سال است گفت: بین 70تا 85درصد سبد معیشت کارگران برای مسکن است.

وی گفت: خرید مسکن را بطور کامل از ذهن خانوارهای فاقد مسکن دور کرده است با یک محاسبه ی سرانگشتی اگر میانگین قیمت هر متر مربع مسکن حدود 25 میلیون تومان باشد و یک خانوار کارگری بخواهد یک مسکن متوسط با متراژ تقریبی 70 متری خریداری نماید، میبایستی حدود یک میلیارد و 750 میلیون تومان پرداخت نماید که با فرض اینکه هر کارگر 50  درصد حقوق ماهیانه ی خود را پس انداز نماید و قیمت مسکن هم ثابت باشد در حالت خوشبینانه بیش از  30سال زمان نیاز دارد تا طعم خانه دار شدن رو حس نماید.

سید صولت مرتضوی, وزیرتعاون,کار و رفاه اجتماعی در همین باره گفت:در بعضی از مناطق برای کارگرانی که فاقد مسکن هستند امکان دارد بخش قابل توجهی از درآمد آنها صرف هزینه اجاره مسکن شود.

مرتضوی ادامه داد: در این راستا قرارگاه احداث مسکن را با همکاری وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی کردیم و معاون تعاون ما مدیریت این کار را با روش‌های مختلف بر عهده دارد که یکی از آنها احداث تعاونی ها در جوار کارخانه ها و کارگاه‌هاست.

وزیرکار گفت: همچنین حتما به کارگران هم مثل سایر آحاد مختلف مردم در صورتی که از امتیاز مسکن استفاده نکرده باشند کمک خواهد شد تا از این امکانات و تسهیلات استفاده کنند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ , مسکن
ارسال دیدگاه