زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۰
» بین الملل » ژاپن: برای تحریم روسیه تصمیم سختی گرفتیم
تاریخ انتشار : 2022/05/09 - 14:20
 کد خبر: 150000
 101 بازدید

ژاپن: برای تحریم روسیه تصمیم سختی گرفتیم

فارس نوشت: «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن امروز (دوشنبه)، اقدام توکیو در تحریم واردات نفت از روسیه را «تصمیمی دشوار» توصیف کرد.

ژاپن: برای تحریم روسیه تصمیم سختی گرفتیم

کیشیدا طی سخنرانی پس از نشست آنلاین گروه ۷، گفت که ژاپن تصمیم سختی برای ممنوعیت واردات نفت از روسیه و به عنوان نشانه همبستگی با گروه ۷ و اوکراین اتخاذ کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «من در یک کنفرانس ویدئویی با سران گروه ۷ شرکت کردم، ما با آنها و رئیس جمهور زلنسکی تبادل نظر صریح داشتیم و توانستیم بر همبستگی گروه ۷ با اوکراین تاکید کنیم».

نخست‌وزیر ژاپن ادامه داد: «در مورد نفت، برای کشور ما که تا حد زیادی به واردات منابع انرژی وابسته است، این تصمیم بسیار دشواری است، اما اکنون زمانی است که وحدت گروه ۷ اهمیت بیشتری دارد. اصل ممنوعیت واردات نفت روسیه است. ژاپن به همکاری نزدیک با گروه ۷ و سایر کشورها برای حفاظت از نظم جهانی ادامه خواهد داد».

بر اساس این گزارش، کیشیدا همچنین از تصمیم ژاپن برای حفظ سهام خود در پروژه های ساخالین ۱ و ساخالین ۲ برای استخراج گاز طبیعی و نفت خبر داد.

به نوشته اسپوتنیک، وی در عین حال تاکید کرد که ژاپن واردات نفت را برای پروژه هایی که در آن مشارکت دارد کاهش خواهد داد.

نخست‌وزیر ژاپن همچنین افزود: «در مورد واردات نفت از سهم کشورمان (در پروژه‌ها)، با توجه به اینکه به تامین انرژی دراز مدت، ارزان و پایدار کمک می‌کند، آن را به صورت مرحله‌ای کاهش می‌دهیم تا تاثیر منفی بر زندگی مردم و فعالیت‌های تجاری به حداقل برسد».

روز یکشنبه، سران گروه هفت با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین کنفرانس ویدیویی برگزار کردند. در پایان کنفرانس، آنها از حذف تدریجی منابع انرژی روسیه و انتقال خود به انرژی پاک خبر دادند.

علاوه بر این، کشورهای شرکت‌کننده تاکید کردند که به مبارزات خود علیه بانک ها و بخش مالی روسیه و همچنین علیه نخبگان مالی روسیه و خانواده‌های آنها ادامه خواهند داد.

این در حالی است که «کویچی هاگیوادا» وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن گفته بود قطع فوری ورادات نفت روسیه این کشور را با دشواری مواجه خواهد کرد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه