زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۲
» اجتماعی » احتمالا گرد و غبار تهران، سمت زاکانی نمی‌رود
تاریخ انتشار : 2022/04/11 - 11:38
 کد خبر: 149168
 107 بازدید

احتمالا گرد و غبار تهران، سمت زاکانی نمی‌رود

روزنامه توسعه ایرانی به نحوه مواجهه شهردار تهران با بحران گرد و خاک اخیر در پایتخت اعتراض کرد.

احتمالا گرد و غبار تهران، سمت زاکانی نمی‌رود

این روزنامه با نقد زاکانی نوشت:

* روز جمعه، تعداد قابل‌توجهی از مردم در شهرهای ایران و پایتخت‌نشینان شاخص 500 ppm آلاینده ذرات معلق زیر ۱۰ میکرون را از طریق تنفس هوای آلوده با ریه‌هایی مالامال از گردوغبار تجربه کردند و دامنه این آلودگی به شنبه و یکشنبه نیز گسترش پید کرد.

* نکته جالب این روزها اما غیبت شهردار تهران در هنگامه ریزگردها، بازتاب‌ها و موج اظهارنظرها و واکنش‌ها نسبت به آن بود. علیرضا زاکانی، شنبه درحالی‌که تهران برای دومین روز پیاپی غرق در آلودگی شدید و گردوغبار فراوان بود و شاخص آلودگی ۲۴ ساعت گذشتۀ پایتخت، ۳۳۲ بوده، در توییتی بدون اشاره به تهران غبارآلود و مشکل ریزگردها، از انرژی هسته‌ای سخن گفت.

* او بدون اشاره به آلودگی چند روز تهران نوشت: «دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی، سرمایه ملی مردم ایران است. حفظ و توسعه این دستاوردها، خواست مشترک نظام و همه مردم است. غربی‌ها هیچ‌وقت، نخواهند توانست این خواست تاریخی ملت بزرگ ایران را تغییر بدهند.»

* بسیاری بعد از نوشتن این توییت زاکانی او را به بی‌کفایتی متهم کردند. از سوی دیگر شهردار تهران در جلسه کمیته اضطرار نیز حضور نداشته و همین موضوع بهانه‌ای شد تا رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران هم از عدم حضور شهردار تهران در کمیته اضطرار انتقاد کند.

* جعفر تشکری هاشمی بیان کرد: در کمیته اضطرار باید شخص شهردار تهران حضور می‌یافت و از حقوق مردم دفاع می‌کرد نه این‌که برخلاف آیین‌نامه دو نفر در این کمیته تصمیم به عدم تعطیلی بگیرند.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه