زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۱
» اجتماعی » بوفه همه مدارس باید تعطیل باشد/ خانواده‌ها تخلفات را گزارش کنند
تاریخ انتشار : 2021/12/19 - 12:12
 کد خبر: 145517
 86 بازدید

معاون آموزش و پرورش کرمانشاه:

بوفه همه مدارس باید تعطیل باشد/ خانواده‌ها تخلفات را گزارش کنند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر ممنوعیت فعالیت بوفه‌ مدارس برای مقابله با شیوع کرونا، گفت: بوفه همه مدارس باید تعطیل باشد.

بوفه همه مدارس باید تعطیل باشد/ خانواده‌ها تخلفات را گزارش کنند

ماشاالله پروین با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس دستورالعمل‌های مرتبط با بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی بوفه‌های مدارس مجاز به فعالیت نیستند، گفت: تا زمانی که بیماری کرونا کنترل نشود، بوفه‌های مدارس اجازه فعالیت ندارند.

وی با تاکید بر اینکه توزیع هرگونه خوراکی در مدارس ممنوع است، ادامه داد: اگر احیانا بوفه مدرسه‌ای باز باشد، خانواده‌ها می توانند تخلفات را به ادارات آموزش و پرورش گزارش کنند تا در سریعترین زمان ممکن این موضوع رسیدگی شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: سلامت دانش‌آموزان شوخی‌بردار نیست، لذا با تخلفاتی که با سلامت دانش‌آموزان در ارتباط باشد برخورد جدی خواهد شد.

وی ادامه داد: تا اطلاع ثانوی و بهبود وضعیت کرونایی دانش‌آموزان باید از میان وعده تغذیه‌ای تهیه شده در منزل و بطری آب شخصی استفاده کنند.

پروین سپس مصرف لقمه‌های خانگی به عنوان میان‌وعده را به دانش‌آموزان توصیه کرد و افزود: بهتر است والدین خوراکی‌هایی مثل لقمه‌های نان و پنیر و سبزی، نان و پنیر و گردو، ساندویج‌های کوکو و دیگر لقمه‌های خوراکی را به عنوان میان‌وعده برای فرزندانشان آماده کنند و استفاده از میوه‌ها و مغزها و خوراکی‌هایی مثل کشمش، نخودچی و… را به عنوان میان وعده برای فرزندانشان در مدرسه در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان همچنین می‌توانند از خوراکی‌هایی مثل کیک و کلوچه، بیسکویت، شیر پاستوریزه، خرما، میوه‌جات و… به عنوان میان‌وعده در مدرسه استفاده کنند.

وی خوردن خوراکی‌هایی مثل چیپس، پفک، یخمک، نوشابه و سایر موادغذایی فاقد ارزش‌غذایی به عنوان میان‌وعده را توصیه نکرد و گفت: خوراکی‌هایی مثل چیپس و پفک فقط انرژی زیادی را وارد بدن فرد می کند، لذا مصرف زیاد این نوع از خوراکی‌ها می تواند باعث بروز مشکلاتی مثل اضافه‌وزن و چاقی در دانش آموزان شود.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه