زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۱
» اجتماعی » ثبت ۱۳ مرگ جدید در فارس/حال وخیم ۲۱۷ بیمار
تاریخ انتشار : 2021/09/29 - 16:35
 کد خبر: 141308
 81 بازدید

ثبت ۱۳ مرگ جدید در فارس/حال وخیم ۲۱۷ بیمار

ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه، گردش ویروس کرونا در جامعه به پایان نرسیده است، از مرگ ۱۳ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس خبر داد.

ثبت ۱۳ مرگ جدید در فارس/حال وخیم ۲۱۷ بیمار

عبدالرسول همتی چهارشنبه ۷ مهر در جلسه تشریح وضعیت شیوع کروناویروس در فارس به خبرنگاران گفت: علیرغم بهبود نسبی شرایط به لحاظ تعداد بیماران شناسایی، بستری و فوت شده در روز، همچنان با تعداد قابل توجهی مراجعه کننده روزانه به مراکز ۱۶ ساعته در فارس مواجه هستیم و همه باید نسبت به رعایت دقیق پروتکل‌ها، حساس باشیم.

شناسایی ۴۴۵ هزار بیمار

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری در فارس تاکنون ۴۴۵ هزار و ۵۶ بیمار مثبت با انجام تست تشخیص مولکولی و سریع، شناسایی شده است، گفت: هم اینک در استان فارس ۲۱۵۲ نفر به دلیل ابتلا به کرونا یا داشتن علائم مشکوک، بستری هستند که در این بین ۲۱۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی ضمن اشاره به اینکه با اضافه شدن ۱۳ مورد فوتی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع قربانیان کروناویروس در فارس به ۶۶۵۳ نفر رسیده است، گفت: خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۳۰ هزار و ۷۴۶ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند.

تزریق ۳۲۰۰ هزار دوز واکسن در فارس

او با اعلام اینکه تا کنون، دو میلیون و ۳۰۷ هزار و ۳۴۰ دوز نوبت اول و ۹۱۷ هزار و ۹۵۲ دوز نوبت دوم واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: با ۴۹ هزار و ۹۴۵ دوز تزریق شده طی روز گذشته، مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به سه میلیون و ۲۲۵ هزار و ۲۹۲ دوز رسید.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از امروز گروه های سنی ۱۲ سال به بالا می توانند برای دریافت واکسن کروناویروس در سامانه salamat.gov.ir وزارت بهداشت نام نویسی کنند و منتظر پیامک نوبت دهی باشند.

همتی با بیان اینکه هنوز تعدادی از مردم استان برای دریافت واکسن علیه کروناویروس مراجعه نکرده اند، افزود: با توجه به اینکه ایجاد ایمنی عمومی در سطح جامعه نیازمند واکسیناسیون دست کم ۹۰ درصد افراد جامعه است، ضرورت دارد همه افراد پس از دریافت پیامک واکسیناسیون، نسبت به انجام سریع آن اقدام کنند.

کارت واکسن شرط ارائه خدمات باشد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: پیشنهادی از سوی ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ به ستاد استانی و ملی ارایه شده است که بر این اساس دریافت خدماتی مانند خدمات شهرداری، سازمان ها، ادارات، دفاتر پیشخوان دولت، فروش بلیط های حمل و نقل شهری، اتووس، هواپیما، قطار، پذیرش هتل ها و مراکز گردشگری تنها با ارایه کارت واکسیناسیون انجام شود که توصیه می شود قبل از اجرای این محدودیت ها، برای دریافت واکسن خود اقدام کنند.

بازگشت شرایط عادی با واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز امروز در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، گفت: توجه همزمان به دو مقوله مهم واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی، راهکاری مناسب در مهار کروناویروس و تسریع در بازگشت روزهای عادی به جامعه است.

مهرزاد لطفی با اشاره به اقدامات انجام شده برای گسترش پایگاه های واکسیناسیون در استان، از تمامی مردم استان دعوت کرد تا در سریع ترین زمان ممکن، نسبت به مراجعه به این پایگاه ها و دریافت واکسن اقدام کرده و ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند تا در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی بتوانیم هر چه سریع تر، به ایمنی بالای عمومی در سطح جامعه دست یابیم.

او تاکید کرد: همچنین مراجعه به موقع افرادی که دوز اول واکسن را دریافت کرده اند برای تزریق دوز دوم، از دیگر زمینه های افزایش ایمنی در برابر این بیماری است که ضمن حفظ سلامت شخصی افراد، گامی به سوی سلامت عمومی جامعه محسوب می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: افزایش مراجعه افراد مبتلا و مشکوک دارای علائم کروناویروس به مراکز ۱۶ ساعته و مثبت بودن درصد بالایی از این مراجعان، نشانگر چرخش این ویروس در بین افراد جامعه است، بنابراین نیاز است افراد نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر این بیماری جدیت بیشتری داشته باشند.

لطفی اضافه کرد: یافته های علمی مربوط به حدود ۱۹ ماه از این اپیدمی در سطح جامعه نشان می دهد که بهترین راهکار، مراقبت و پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ است تا از مواجهه با تبعات بعدی این بیماری مصون بمانیم.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , حوادث , خبر داغ
ارسال دیدگاه