زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۰
» تله تایپ » بازگشت بزرگ؛ کریس در «تئاتر رویاها»
تاریخ انتشار : 2021/08/31 - 13:15
 کد خبر: 140270
 84 بازدید

بازگشت بزرگ؛ کریس در «تئاتر رویاها»

بازگشت کریستیانو رونالدو به منچستریونایتد باعث شد پنجره نقل و انتقالات تابستانی خاص‌تر از قبل شود.

بازگشت بزرگ؛ کریس در «تئاتر رویاها»

سپهر ستاری: پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی فصل 2021، هر روز دیوانه‌وارتر از قبل دنبال و سپری می‌شود. زمانی که «لیونل مسی» و «سرخیو راموس» به عنوان کاپیتان‌های نخست دو غول فوتبال جهان یعنی رئال مادرید و بارسلونا، به فاصله چند هفته راهی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن فرانسه شدند، همه فوتبال‌دوستان در دل با خودشان می‌گفتند «قطعاً از این عجیب‌تر نمی‌شود» اما حالا «کریستیانو رونالدو» بار دیگر همه معادلات را بر هم زد؛ درست همانند کاری که در طول سال‌های فعالیتش در مستطیل سبز کرده. فوق‌ستاره پرتغالی که از چندی قبل مشخص بود تمایلی به تداوم حضور در تورین و باشگاه یوونتوس ندارد، خیلی بی‌سر و صدا و بدون ایجاد حاشیه‌های جنجالی از جمع بیانکونری‌ها جدا شد و به خواسته‌اش رسید.

تا هفته پیش هیچ بنی بشری را در دنیا پیدا نمی‌کردید که چنین سناریویی را متصور شود؛ برخی معتقد بودند رابطه کریس و یووه تا زمان فتح لیگ قهرمانان اروپا به جدایی نمی‌کشد و برخی دیگر در خصوص حضورش در منچسترسیتی و PSG رویاپردازی می‌کردند. اما اکنون او همانطور که پیشتر به خبرنگاران گفته بود، کاری را کرد که به فکر هیچکس نمی‌رسید. CR7 باری دیگر به شهر منچستر برگشته، به قسمت قرمز رنگِ شهر تا باز هم در «تئاتر رویاها»، گرد حقیقت به همه آرزوها بپاشد. بازگشت به مکانی که شهرتش در دنیای فوتبال از آنجا کلید خورد.

در این بین شنیده شده که پیوند کریس با پیراهن شیاطین سرخ، 15 میلیون به علاوه 8 میلیون یورو پاداش هزینه در بر داشته است. این در حالی است که تا چند ساعت پیش از انتشار خبر رسمی انتقال رونالدو به «اولدترافورد»، هیچ رد پایی از قرمزها پیرامون ستاره پرتغالی دیده نمیشد! حتی کار به جایی رسید که برخی از هواداران یونایتد در واکنش به شایعات حضور ستاره سابقشان در تیمِ آبی‌پوشِ هم‌شهری، در اقدامی عجولانه پیراهن شماره 7 سابق و سرخ‌رنگِ رونالدو را به آتش کشیدند!

روز جمعه بود که «اوله گونار سولسشایر» با درخواست از سران یونایتد، سرخ‌پوشان شهر منچستر را رسماً وارد رقابت بر سر خرید رونالدو کرد و خطاب به هم‌تیمی سابقش گفت: «ما اینجا هستیم». عجیب اینکه حتی سرمربی نروژی شیاطین سرخ پس از اینکه رونالدو رسماً خواستار جدایی از یوونتوس را ارائه نمود، باور نداشت کریس را در ترکیب شاگردان خود ببیند! به همین دلیل هم بود که در اظهار نظری جدید گفت: «روی تیم آینده کریس قمار نمی‌کنم چون واقعاً بعید می‌دانم او در یک مانور تاریخی، در چنین مقطعی به اولدترافورد برگردد.» البته اوله تحسین خود نسبت به او را هم پنهان نکرد تا این اقدامش چیزی شبیه به ارسال آخرین سیگنال تعبیر و قلمداد شود. سولسشایر در همین خصوص گفت: «او اسطوره این باشگاه و از نظر من بهترین بازیکن تاریخ است. من آنقدر خوش‌شانس بودم که فرصت بازی در کنار او نصیبم شد. کریس تقریباً من را بازنشسته کرد زیرا در بازی مقابل وولورهمپتون که من مصدوم شدم، مدام جای خود را تغییر می‌داد. ضمن اینکه او را می‌توانید یک انسان فوق‌العاده بنامید. هر کسی که در کنار او حتی یک دقیقه به میدان رفته، برایش احترام ویژه‌ای قائل است. ما همیشه با یکدیگر ارتباط خوبی داشتیم و برونو فرناندز هم در طول هفته بارها با او به صورت مستقیم صحبت می‌کند. رونالدو می‌داند که ما در موردش چه احساسی داریم و اگر قصد داشته باشد از یوونتوس جدا شود، می‌داند ما اینجا هستیم.» حرف‌هایی که به نظر می‌رسد به قلبِ کریس نفوذ کرده تا فوق‌ستاره پرتغالی به خانه بازگردد.

البته دلیل آنکه سولسشایر تا این حد به رونالدو علاقه‌مند است، به دوران بازی او برمی‌گردد؛ سرمربی نروژی به مدت چهار سال کنار رونالدو توپ زد و شاهد رشد روزافزون او و تبدیل شدن‌اش به یک فوق‌ستاره بود. اوله به اندازه توانایی‌های رونالدو، برای این فوق‌ستاره احترام قائل است و به خوبی می‌داند که «کریس» حلقه گم‌شده یونایتد در تمام سال‌های دوری بوده و حالا خودش می‌تواند شیاطین سرخ را به جایگاه سابق برگرداند؛ اسطوره‌ای که به شدت مورد ستایش هواداران قرار دارد.

در این بین هنوز برای خیلی‌ها واضح نیست که چرا او تصمیم به جدایی از یوونتوس گرفت. برای رسیدن به پاسخ این سوال باید به گفته‌های «جیمز هورنکسل» نویسنده مشهور رقابت‌های سری‌آ ایتالیا مراجعه کنیم: «او در سطح داخلی با یوونتوس همه افتخارات ممکن را به دست آورده بود. در دو فصل نخست حضورش، قهرمان سری‌آ شد و سال گذشته هم قهرمانی در کوپا ایتالیا و سوپرکاپ را جشن گرفت. در طرف مقابل هم یوونتوس با فروش رونالدو از نظر مالی به پایداری بهتری رسیده و می‌تواند خودش را با مشکلات شیوع ویروس کرونا تطبیق دهد. هزینه نگهداری رونالدو با توجه به حقوق خالص او بسیار زیاد به حساب می‌آمد؛ مخصوصاً که از قرارداد این بازیکن 36 ساله تنها یک فصل باقی مانده بود و هیچ خبری از تمایلش برای تمدید قرارداد به گوش نمی‌رسید. رونالدو به دنبال چالشی جدید می‌کشد و یووه به دنبال راه نجاتی برای فرار از باتلاق مشکلات مالی.»

نویسنده: دیوید اورنشتاین

مترجم: سپهر ستاری


برچسب ها : ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , ورزشی
ارسال دیدگاه