زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۱
» بین الملل » تشکر بایدن از امیر قطر بابت حمایت‌های “سخاوتمندانه”در مساله افغانستان
تاریخ انتشار : 2021/08/21 - 10:00
 کد خبر: 139817
 106 بازدید

تشکر بایدن از امیر قطر بابت حمایت‌های “سخاوتمندانه”در مساله افغانستان

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه طی تماسی تلفنی درباره آخرین تحولات افغانستان و تعدادی دیگر از مسائل گفتگو کردند.

تشکر بایدن از امیر قطر بابت حمایت‌های “سخاوتمندانه”در مساله افغانستان

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، براساس بیانیه‌ای که دیوان پادشاهی قطر در دوحه منتشر کرد، این تماس تلفنی از سوی رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت.

در این بیانیه آمده است که در این تماس دو طرف “تحولات منطقه، به ویژه آخرین تحولات افغانستان را مورد بحث قرار داده و روابط راهبردی دو کشور دوست و چشم اندازهای توسعه و تقویت آنها را مورد بحث قرار دادند”.

در جریان این گفتگو، دو طرف بر “ضرورت حفاظت از غیرنظامیان ، انتقال مسالمت آمیز قدرت و کاهش تنش به منظور دستیابی به راه حل سیاسی جامع در تأمین امنیت و ثبات به نفع مردم افغانستان” تأکید کردند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین از امیر قطر به دلیل مشارکت کشورش در تخلیه غیرنظامیان و تلاش‌های وی در روند صلح در افغانستان تشکر کرد.

وی گفت که روند خروج از افغانستان، بزرگترین کریدور هوایی در تاریخ است و بدون حمایت قطر امکان تخلیه روزانه هزاران نفر غیرممکن بود.

کاخ سفید نیز اعلام کرد که بایدن در تماس تلفنی از شیخ تمیم بن حمد آل ثانی به دلیل “حمایت سخاوتمندانه” کشورش در زمان خروج هزاران نفر از مردم از افغانستان تشکر کرد.

روز یکشنبه ، طالبان با وجود میلیاردها دلاری که ایالات متحده و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در طول ۲۰ سال برای آموزش نیروهای امنیتی افغانستان هزینه کردند ، در کمتر از ۱۰ روز کنترل کابل را در دست گرفتند.


برچسب ها : ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه