زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
» تله تایپ » همتی: به جوانان گیر ندهید/ بخش‌های مختلف در زندگی اجتماعی مردم دخالت نکنند
تاریخ انتشار : 2021/06/11 - 12:29
 کد خبر: 136709
 82 بازدید

همتی: به جوانان گیر ندهید/ بخش‌های مختلف در زندگی اجتماعی مردم دخالت نکنند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت مهمترین کاری که باید انجام دهد این است که حداقل دستمزد را افزایش دهد و از طرف دیگر با اعطای کارت‌های خرید اعتباری با اقساط بلند مدت به اقشار کم درآمد جامعه کمک کند.

همتی: به جوانان گیر ندهید/ بخش‌های مختلف در زندگی اجتماعی مردم دخالت نکنند

به گزارش ایسنا؛ عبدالناصر همتی عصر پنج‌شنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم استان بوشهر در خصوص چرایی ورود به صحنه ریاست جمهوری اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشورمان مطلوب نیست و من فکر کردم اگر این روند را در بخش‌های اقتصادی ادامه دهیم ممکن است نتایج بدتری رقم می‌خورد.

وی افزود: اقشار مختلفی از مردم در تمام استان‌ها گرفتار بیکاری و مشکلات معیشتی هستند، و رفاه و آسایش زندگی‌شان تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه و فشارهای حداکثری دشمن قرار گرفته، بنابراین تغییر ریل اقتصاد کشور و بازنگری در نحوه نگرش به اداره جامعه جزء اولویت‌های بنده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: من فکر می‌کنم مشکل کشورمان این است که سیاست بیش از حد بر اقتصاد حاکم شده و مسائل سیاسی تحت تاثیر نگاه سیاسی باعث شده که ما نتوانیم از پتانسیل‌های استان‌ها استفاده کنیم.

همتی تصریح کرد: در دنیا سیاست را در خدمت اقتصاد قرار می‌دهند و بر مبنای طراحی‌هایی که دارند برای بهبود زندگی مردم تلاش می‌کنند، اقدامات ما نیز باید در جهت منفعت جیب مردم باشد، اگر قرار باشد سیاست‌هایی اتخاذ کنیم و اقداماتی در دولت انجام دهیم که در آخر به فقر منجر شود این توفیق نیست.

وی ادامه داد: منظور مردم از رای دادن به رئیس جمهور این نیست که او اقداماتی انجام دهد که در نهایت همان مردمی که رای داده‌اند از لحاظ اقتصادی فقیرتر و از نظر اجتماعی و سیاسی محدودتر شوند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه گیرهای کشور را می‌شناسم، گفت: در تمام ۴۰ سال گذشته همه مسائل اقتصادی را زیر نظر داشته‌ام و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ که آخرین آن بانک مرکزی جمهوری اسلامی بوده را اداره کرده‌ام و نسبت به مسائل بین‌المللی و تنگناهای اقتصادی آن اشراف دارم.

عبدالناصر همتی خاطرنشان کرد: من گفته‌ام که فقط ۴ سال می‌خواهم رئیس جمهور باشم چرا که خیلی از رئیس جمهورهایی که آمدند به خاطر محافظه کاری و برای اینکه در دوره دوم باید دوباره رای مردم را بگیرند اقدامات اساسی برای اصلاح را به خوبی انجام نداده‌اند.

وی تصریح کرد: در بیش‌تر استان‌ها نداشتن راهبرد ملی برای توسعه اقتصادی یک مشکل جدی است چرا که هرکدام از استان ها ویژگی‌های خاص خود را دارند، اما کشور با نگاه متمرکز اداره می‌شود و نیازمند است که این مورد به تدریج از صحنه اقتصاد کشور برداشته شود.

به گفته نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، واقعیت این است که وقتی تمرکز به سمت به شهرهای بزرگ باشد شهرهای دیگر به حاشیه تبدیل می‌شوند و باعث می‌شود روستاها و شهرهای کوچک به تدریج خالی از سکنه و به حاشیه شهرها منتقل شوند.

استان‌ها باید با نیروی‌ نخبگان بومی و بر مبنای شایسته سالاری اداره شوند

همتی ادامه داد: من برنامه دارم که هر سه ماه یک‌بار با نخبگان، جوانان و کسانی که در روند سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تعیین کننده مسیر رشد آن استان هستند، جلساتی برگزار کنم و به تدریج اما جدی روند توسعه استانها را زیر نظر قرار دهم.

وی تاکید کرد: استان‌ها باید با نیروی‌ نخبگان بومی و بر مبنای شایسته سالاری اداره شوند؛ مسائل قومی، فرهنگی و مذهبی نباید مانع شود که افراد شایسته در اداره استان نقش داشته باشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: هر چقدر از مرکز کشور دور می‌شویم میزان توسعه یافتگی کاهش پیدا می‌کند این مشکل با آمایش سرزمینی و مورد توجه قرار دادن ویژگی‌های هر استان حل می‌شود.

کشور ما نسبت به کشورهای همسایه رشد خوبی نداشته است

عبدالناصر همتی عنوان کرد: اکنون شرایط گردشگری با توجه به افزایش نرخ ارز برای توریست‌ها جذابیت دارد بنابراین غیر از واکسیناسیون عمومی جذب توریست یکی از محورهای اصلی توسعه استان‌ها خواهد بود.

وی بیان کرد: در طول یک دهه گذشته رشد اقتصادی به خاطر تحریم‌ها به طور متوسط سالی نیم درصد بوده است یعنی ۵ درصد رشد اقتصادی در ۱۰ سال. این موضوع نشان می‌دهد کشور ما نسبت به کشورهای همسایه رشد خوبی نداشته است و طبیعی است که سفره مردم ایران کوچک‌تر شده باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اکنون دهک‌های پایین جامعه ما همان قدر یارانه می‌گیرند که دهک‌های بالا جامعه یارانه می‌گیرند که این عادلانه نیست و باید به طور جدی اصلاح شود.

اصلاح قدرت خرید تنها با پرداخت یارانه ممکن نیست

همتی با بیان اینکه قدرت خرید مردم در شهرها و روستاها کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: دولت مهم‌ترین کاری که باید انجام دهد این است که حداقل دستمزد را افزایش دهد و از طرف دیگر با اعطای کارت‌های خرید اعتباری با اقساط بلند مدت به قشر ضعیف جامعه کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح قدرت خرید تنها با پرداخت یارانه ممکن نیست، افزود: در سال ۹۶ حداقل دستمزد چیزی در حدود ۳۰۰ دلار بود که اگر با دلار امروز در نظر بگیریم حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت بررسی و رسیدگی به مشکلات کشاورزی اظهار کرد: شغل بیشتر روستایی‌ها کشاورزی است، قشری که دچار مشکلات جدی هستند و با معضلاتی مثل قیمت خرید محصولات تولیدی شان روبه‌رو هستند.

خرید محصولات کشاورزی باید بر اساس قیمت روز تضمین شود

عبدالناصر همتی ادامه داد: در برخی موارد مثل گندم و برنج خرید تضمینی انجام می‌شود، اما مشکل خرید تضمینی نیست بلکه قیمت تضمینی‌ است؛ برای مثال نرخ گندم در بازار از پنج هزار تومان قیمت خرید تضمینی بیشتر است این موضوع انگیزه کشاورز برای فروش را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه خرید محصولات تولیدی کشاورزان باید بر اساس قیمت روز تضمین شود، تاکید کرد: تامین نهاده‌های کشاورزی مثل بذر، کود و سم برای کشاورزان مشکل‌ساز شده و نیازمند ساماندهی جدی است.

به جوانان گیر ندهند!

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نبود زمینه بهره‌مندی جوانان از اوقات فراغت گفت: ما زمینه و شرایطی برای جوانان فراهم نکرده‌ایم و جوانان از زندگی روزمره خود احساس رضایت ندارند، در شهرهای بزرگ این مشکل وجود دارد و در شهرهای کوچک به دلیل محیط بسته‌تر، این عرصه برای دختران و پسران جوان تنگ‌تر است.

همتی با تاکید بر اینکه بخش‌های مختلف در زندگی اجتماعی مردم دخالت نکنند، بیان کرد: به جوانان گیر ندهند، این در کشور ما معنا ندارد.

وی با بیان اینکه در نقاط مختلف دنیا برای زنان و جوانان اهمیت ویژه قائل هستند، تصریح کرد: زنان کشور ما به عنوان ۵۰ درصد از جامعه باید هویت مستقل خودشان را پیدا کنند.

ذهنیت راهبردی ما نسبت به استان‌ها با دیدگاه سیاسی طراحی شده است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد:‌ استان بوشهر از ثروتمندترین استان‌های کشور است، بزرگ‌ترین مخازن گازی کشور و نیروگاه اتمی در این استان واقع شده، اما بوشهر محرومیت زیادی دارد و این نشان دهنده آن است که ذهنیت راهبردی ما نسبت به استان‌ها با دیدگاه سیاسی طراحی شده است چرا که اگر دیدگاه اقتصادی بود مردم از نتیجه این منابع بهره مند می‌شدند.

عبدالناصر همتی با تاکید بر لزوم اتصال بندر بوشهر به راه آهن فارس عنوان کرد: به طور جدی با کسانی که جسورانه برای انجام صید ترال به آب‌های این استان می‌آیند برخورد شود تا مردم به راحتی بتواند به کار صیادی بپردازند.

باید به مردم بوشهر سوبسید برق پرداخت شود

وی اظهار کرد: استان بوشهر با شرایط آب و هوایی خاص خود در فصل زمستان می‌تواند قطب توریسم باشد و این موضوع یکی از مواردی خواهد بود که در صورت پیروزی من در انتخابات به طور جدی آن را پیگیری خواهم کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در فصل گرما شرایط استان بوشهر طاقت فرساست، ادامه داد: باید سوبسید برق برای مصرف تابستان مردم این استان پرداخت شود.

استفاده از درآمدهای پارس جنوبی به نفع مردم بوشهر

همتی تاکید کرد: منطقه پارس جنوبی یک مزیت بسیار خوب برای مردم استان بوشهر است که باید از آن برای اشتغال مردم این منطقه و از درآمدهای اقتصادی حاصل از آن به نفع مردمش استفاده شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده شیلاتی استان بوشهر گفت: این خطه در بخش شیلات بسیار مستعد است و امکان رشد زیادی را برای سرمایه گذاری دارد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه