زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۲
» تله تایپ » همتی: نتیجه کار میدان و دیپلماسی باید توسعه اقتصادی باشد / اصلاح‌طلبم و افتخار می‌کنم اگر اصلاح‌طلبان کمکم کنند/ انصراف نخواهم داد
تاریخ انتشار : 2021/06/04 - 12:01
 کد خبر: 136519
 99 بازدید

همتی: نتیجه کار میدان و دیپلماسی باید توسعه اقتصادی باشد / اصلاح‌طلبم و افتخار می‌کنم اگر اصلاح‌طلبان کمکم کنند/ انصراف نخواهم داد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: نتیجه کار میدان و دیپلماسی باید توسعه اقتصادی باشد، یعنی باید نتیجه اش به جیب مردم برود.

همتی: نتیجه کار میدان و دیپلماسی باید توسعه اقتصادی باشد / اصلاح‌طلبم و افتخار می‌کنم اگر اصلاح‌طلبان کمکم کنند/ انصراف نخواهم داد

عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در کلاب هاوس گفت: در مقابل پخش نشدن مستندم هر زمان رئیس جمهور شوم اقدام مناسب را انجام‌ می‌دهم، ولی باید تعامل هم داشته باشیم.

وی ادامه داد: مردم باید از مسئولین امید را بشنوند. رقیب اصلی من ۵ نفر دیگر هستند و من فقط یک رقیب ندارم و این ۵ نامزد اقدامات نامناسب و هشتگ‌های بسیار زشتی را در فضای مجازی علیه من منتشر کرده اند.

همتی اظهار کرد: وقتی رئیس جمهور شوم معاون اول را سریعا معرفی می‌کنم.

وی ادامه داد: نتیجه کار میدان و دیپلماسی باید توسعه اقتصادی باشد، یعنی باید نتیجه اش به جیب مردم برود. کشور‌های منطقه مانند عراق و سوریه کمک‌های بسیاری انجام دادیم، بنابراین باید در جهت منافع اقتصادی ایران، از آن‌ها استفاده کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: یک بار در مقابل حرف مرحوم حجت الاسلام سید احمد خمینی ایستادم و حرف ایشان را در سن ۲۸ سالگی گوش نکردم و امام خمینی از کار من استقبال کردند. من ۴۰ سال است در عرصه مدیریت هستم و با تعامل در این عرصه حضور پیدا کرده ام.

وی افزود: رشد جمعیت طبیعی است و باید از این هم بالاتر برود. مسئله اساسی در باوری امید به آینده است و باید مردم دورنمای اقتصادی خوبی ببینند تا بتوانند اقدام به فرزند آوری کنند.

همتی اظهار کرد: برنامه من اقتصادی است و وقتی اقتصاد درست شود می توان مسکن و کار ایجاد کرد و سن ازدواج و نرخ باروری را بهبود بخشید. من طرفدار افزایش باروری هستم ولی باید آنها را تامین هم بکنیم.

وی خاطر نشان کرو: نتیجه کار میدان و دیپلماسی باید توسعه اقتصادی باشد، یعنی باید نتیجه اش به جیب مردم برود.

همتی افزود: کمک های زیادی به کشورهای منطقه کردیم مثل عراق و سوریه، بنابراین باید در جهت منافع اقتصادی ایران، از آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اگر رییس جمهور شوم درباره حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی شفاف سازی می کنم و برای جبران خسارت و پرداخت دیه هم اقداماتی انجام داده ام و حالا که اشتباهی شده با خانواده آنها باید همدردی کنیم.

همتی خاطرنشان کرد:نتایج اقدامات تاکنون کافی بوده و از اینکه برخورد های لازم را انجام داده ام خوشحالم. من یک اصلاح طلبم. برنامه من اصلاحات مهم اقتصادی است.

همتی درباره انصرافش از جریان انتخابات گفت: مردم امید پیدا کرده‌اند، من انصراف نخواهم داد. افتخار می کنم که نیروهای اصلاح طلب بخواهند به من کمک کنند.

وی افزود: انقدر حمله سایبری کردند که اکانت توئیتر من، امروز تعلیق شد. من کسی هستم که پنج بانک نظامی را جمع کردم.

همتی گفت: پول هایی که دارد در برخی ستادها خرج می شود، ممکن است از درآمد واردات کسانی باشد که با رانت، دست به واردات زده اند و با شفاف سازی در حوزه ارز مخالفند.

وی درباره اینکه آیا از ظریف در دولت استفاده خواهد کرد یا خیر؟ خاطر نشان کرد: اگر انتخاب شوم از ظریف در دولت استفاده می‌کنم. ظریف دیپلماتی قوی و وطن پرست است و حتی اگر نخواهد با دولت من همکاری کند از راهنمایی‌ها و مشاوره‌های او استفاده می‌کنم.

همتی ادامه داد: ظرف ۷ سال کار در بانک سینا یک موسسه نامناسب را تبدیل به یک موسسه مناسب کردم و در لوکزامبورگ ثابت کردم که منابع این بانک در خدمت مردم است و تحریم آن را برطرف کردم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: رابطه بنیاد مستضعفان با بانک سینا اصلا به من ربطی ندارد و من خیلی خوب بانک را اداره کردم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: بحث واکسیناسیون عمومی، اولین برنامه من در صورت پیروزی در انتخابات خواهد بود، هم با واردات واکسن، هم تولید واکسن داخلی موافقم.

وی خاطر نشان کرد: من با افزایش قیمت بنزین مخالف بودم؛ بدترین اقدام اقتصادی در بدترین موقع ممکن بود.

وی تاکید کرد: من اعتراض کردم و رئیس جمهور گفت که تصمیم من است و بانک مرکزی نمی تواند در این زمینه تصمیمی بگیرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: من در بحث شعار مبارزه با فسادی که می‌دهم، خیالم راحت است و معتقد هستم که رهبری در مبارزه با فساد خط قرمزی ندارند.

وی افزود: اگر رئیس جمهور شوم اصلاحات جدی در مبارزه با فساد و رانت خواری خواهم داشت. صدا و سیما مستند من را سانسور نکرد بلکه هیات نظارت بر انتخابات اجازه پخش مستند من را نداد.

همتی افزود: من مسئول توزیع بنزین و وزیر نفت و یا وزیر کشور نبودم که در بحث افزایش قیمت بنزین تصمیم گیرنده باشم. من اعلام کردم که الان زمان افزایش قیمت بنزین نیست ولی گوش ندادند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره به کارگیری اهل سنت گفت: به کارگیری جمع بزرگ اهل سنت اصلا امکان پذیر نیست و قطعا اگر رئیس جمهور شوم این اقدام را عملیاتی می کنم.

همتی توضیح داد: علت اینکه کامنت اینستاگرام خودم را بستم این بود که خودم آن را اداره می کردم و وقت نداشتم که آن را اداره کنم و به هر سوالی پاسخ بدهم. امام الان که مسئولیتی ندارم کامنت ها را باز کرده ام تا نظر مردم را بشنوم.

همتی افزود: من حرف‌های مردم و بی قدرت‌ها را خواهم گفت. به هیچ وجه تندروی مناسب اقتصاد ما نیست و من وارد این تندروی‌ها نمی‌شوم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من آمده ام که جمهوریت که اصل مهم و یادگار امام خمینی است را احیا کنم. تصور نشود که مجموعه هایی به دنبال تضعیف جمهوریت هستند.

همتی ادامه داد: رویه من تعامل است و اهل تقابل نیستم. مردم از تقابل نفع نمی بینند. ما نمی توانیم تمام مسائل کشور را یک شب حل کنیم باید به خاطر مردم، منفعت آنها و معیشت مردم باید تعامل کنیم. در ۳ سال گذشته در بانک مرکزی از فساد خبری نبود.

همتی گفت: یکی از نامزدها گفته ۱۱ نفر در دوره من وام گرفته اند به مبلغ ۹۰ هزار میلیارد، در صورتی که این وام ها در دوره همین نازمد انتخابات گرفت شد و وقتی من وارد بانک مرکزی شدم جلوی این اقدامات را گرفتم.

همتی ادامه داد: دلیل کاهش نرخ ارز بین بانکی به دلیل مازاد پول بود. رشد قیمت موبایل و طلا و ارز را شاهد بودیم و از روحانی خواستم که فورا اوراق عرضه شود تا تورم را کنترل کنیم ولی این اتفاق نیفتاد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: بانک مرکزی خودش عرضه اوراق نبود و وزارت اقتصاد آن را انجام می داد. روزی که بورس سقوط کرد دو وزیر با هم دعوا کردند و بورس اصطلاحا کله کرد. خیلی ها از این حباب استفاده کردند و سهام هایی که اصلا ارزشی نداشتند را به مردم با قیمت بالا فروختند. سهام هایی بالا رفت و باید بورس به آن توجه می کرد و اجازه این افزایش را نمی داد و ربطی به ارز بین بانکی نداشت.

همتی ادامه داد: مردم در بورس ضرر کردند و از این وضعیت بسیار متاسفم. در شورای عالی بورس رئیس بانک مرکزی تعیین کننده نیست و فقط یک رای دارد. در دولت من قیمت گذاری دستوری وجود نخواهد داشت و مرکزی مهم برای سرمایه گذاری مردم خواهد بود.

به گفته نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، اقتصاد سینما مورد توجه من است و سینما، موسیقی و تئاتر باید برای مردم و در کنار مردم باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: بین نظام و مردم نباید اخلاف ایجاد کنیم و نظام عین مردم است. هم اکنون شرایطی به وجود آمده که برای جلوگیری از بدتر شدن اقتصاد کشور و رفع مسایل مشکلاتی که مانع رشد اقتصاد کشور شده مردم باید به میدان بیایند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید مردم را تشویق کنیم که در کنار نظام باشند. من تاکنون با آقای خاتمی دیداری نداشتم. من اصلاح طلب از نوع خوبش هستم.

همتی ادامه داد: می توان هم رشد اقتصادی هم رفاه را داشت. رشد اقتصادی معلول کمبود و نااطمینانی ها است. من وقتی یک میلیون را اعلام کردم منظورم این بود که ما داریم به مردم رشوه می دهیم. منظور من این بود که اگر بخواهیم پرداخت کنیم می توانیم یک میلیون به مردم پرداخت کنیم.

همتی توضیح داد: برای مشخص کردن عامل ایجاد بورس باید استعفای محمدی را بررسی کرد و من هم به مسئولان هشدار دادم که حباب بورس غیر طبیعی شده است. دخالت ها در بورس اعتماد مردم را از بین برد. هنوز هم برخی می گویند بورس را می شود ۳ روزه حل کرد. بورس آیینه بخش حقوقی اقتصاد ما است. وقتی قیمت گذاری دستوری در بورس داریم معلوم است که با حباب مواجه می شویم.

همتی گفت: ورزش در دولت من سهم جدی اساسی خواهد داشت و اینکه در دوره مقدماتی جام جهانی گرفتار شده ایم به دلیل اما اگرهای فدراسیون است. می توانم کارهای اساسی در این زمینه انجام دهم.

وی افزود: از بزرگان سیاسی می خواهم وقتی جوانان به دنبال تغییر هستند در کنار جوانان و زنان باشند. مردم ایران امیدوار باشند و با حضور چشمگیر در صحنه حاضر شوند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: بی قدرتان قوی ترین صدا را دارند و ما صدای امید و بی قدردان هستیم. باید به مردم و قهر آنها توجه کنیم زیرا حضور آنها مسیر کشور را تغییر می دهد.


برچسب ها : ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه