زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱۰
» تله تایپ » محمود فکری هفته پیش تمام شد
تاریخ انتشار : 2021/02/15 - 12:43
 کد خبر: 130859
 129 بازدید

محمود فکری هفته پیش تمام شد

آخرین بازی از نیم‌فصل اول به بدترین شکل ممکن برای استقلال و محمود فکری به پایان رسید. شکست در اصفهان آنقدر برای فکری تلخ بود که او در کنفرانس مطبوعاتی کاملا به هم‌ریخته به‌نظر می‌رسید.

محمود فکری هفته پیش تمام شد

وقتی از او درخصوص استفاده از دفاع 3نفره در این بازی و همچنین ایجاد تغییرات زیاد در ترکیب سؤال شد، با عصبانیت این جملات را به زبان آورد: «خدا را شکر که بازی را باختیم و دوباره سؤال‌های کارشناسانه شروع شد. زمانی که تیم ما می‌برد کسی سؤال نمی‌پرسد ولی وقتی می‌بازیم سؤال‌ها همه به این سمت‌وسو می‌رود و دوستان کارشناس می‌شوند.»

فکری از همان شروع فصل محبوبیت زیادی میان هواداران استقلال نداشت و همیشه بابت سبک بازی تیمش مورد انتقاد آنها و البته برخی از پیشکسوتان قرار می‌گرفت. حتی نتیجه‌گیری در چند بازی پیاپی و صدرنشینی هم نتوانست انتقادها از فکری را کمتر کند و او همچنان بابت تاکتیک تیمی استقلال، سردرگمی بازیکنان در زمین، اتکا به توانایی و مهارت چند بازیکن خاص، استفاده از دستیاران متوسط و ایجاد تغییرات متعدد در ترکیب مورد نقد قرار گرفت.

فکری بی‌انگیزه‌تر از همیشه

بعد از شکست استقلال مقابل سایپا و انتقادهای بی‌سابقه علیه کادر فنی برخی نشانه‌ها از بی‌انگیزه شدن فکری خبر داده و مشخصا این‌طور وانمود می‌شد که در استقلال تقریبا کار از دست فکری خارج شده است. در ادامه انتقادها بعد از دیدار با نساجی و به‌واسطه رفتار کاپیتان غفوری و مصاحبه‌های بازیکنان در اعتراض به برخی مسائل سطحی به اوج رسید و تقریبا محرز شد که کادر فنی توانایی جمع کردن حواشی را ندارد. این درحالی است که از همان ابتدای فصل شایعات بی‌امان درخصوص دخالت پرویز مظلومی در امور فنی و کادر ضعیف فکری و بی‌توجهی او به این مساله باعث شده بود سرمربی استقلال کمی تا قسمتی دلسرد شود اما کسب امتیاز لازم برای صدرنشینی تقریبا همه این مسائل را خنثی کرد تا کادر آبی‌پوشان به هر شکل ممکن به کارش ادامه دهد.

دلسردی سرمربی استقلال برای صدرنشینی

استقلال در کنار مشکلات مدیریتی، مشکلات فنی هم دارد اما خب این‌طور مواقع مدیران خود را پشت مشکلات پنهان می‌کنند. مثلاً الان یکی باید از هیئت مدیره استقلال بپرسد وقتی ابتدای فصل سعادتمند و معاونانش آن قراردادهای عجیب را می‌بستند، شما کجا تشریف داشتید؟ آیا نباید جلوی آنها را می‌گرفتید؟ آیا همان قراردادها باعث نشده الان تیم به مشکل بخورد و چند نفر در زمین راه بروند؟ آنچه مسلم است ایرادات زیادی به اعضای هیئت مدیره استقلال وارد است ولی در کنار آن خیلی سخت می‌شود از عملکرد فنی فکری و دستیارانش دفاع کرد. به بازیکنان هم که نازک‌تر از گل نمی‌شود گفت.

روزی که وریا آن حرکت را کرد و رشید مظاهری صاف توی دوربین نگاه کرد و گفت برنامه‌های فکری فشار زیادی به دروازه‌بان‌ها می‌آورد، می‌شد حدس زد که کار فکری در استقلال تمام شده است اما واقعاً حیف از این تیم پرمهره و پرطرفداری که سال‌هاست خوب مدیریت نمی‌شود و دود تصمیمات غلط مدیریتی را هوادارانش می‌خورند.

قهر فکری در نشست خبری

فکری در نشست پس از بازی گفت بازیکنانش گل‌های بچگانه‌ای دریافت کردند و نتوانستند مقابل سپاهان تمرکز کافی داشته باشند. او همچنین مدعی شد: دلایل اینکه بازیکنانمان تمرکز ندارند را می‌دانیم و نداشتن تمرکز باعث شد تا گل‌هایی بخوریم که بچگانه بود و کار برای ما سخت شد.

سرمربی استقلال در ادامه نشست خبری، تاب پاسخ به سؤال‌های فنی از تیمش را نیاورد و مدعی شد سؤال‌هایی که رنگ‌و‌بوی انتقاد از عملکرد فنی تیم‌ دارد، برای زمان‌هایی است که تیم شکست می‌خورد و در مواقعی که استقلال پیروز میدان است، این سؤال‌ها پرسیده نمی‌شود‌ و به‌همین‌دلیل نشست خبری را ترک کرد.

موضع هیات‌مدیره و وزارت ورزش درمورد فکری

در آخرین جلسه هیات‌مدیره باشگاه استقلال محمود فکری در این جلسه شرکت کرد و به دفاع از عملکرد خود پرداخت. البته او در این جلسه به برخی رفتار‌های اعضای هیات‌مدیره انتقادهایی را مطرح کرد، چراکه اعتقاد داشت هیات‌مدیره باشگاه باید در زمان مقتضی بیشتر از این حرف‌ها از او و تیمش حمایت می‌کرد، با این حال اعضای هیات‌مدیره نیز به فکری گوشزد کردند که برخی رفتارها درخصوص مقاومت در جهت تقویت کادر فنی و نشنیدن صدای اعتراض‌ها و انتقادها باعث شده درنهایت این اختلافات به‌وجود بیاید.

نکته قابل‌توجه اینکه هرچقدر اعضای هیات‌مدیره از کادر فنی استقلال قطع امید کرده و کار او را تمام‌شده می‌دانند اما فشارها برای ابقای محمود فکری از سوی وزارت ورزش ادامه داشته و جالب اینکه طی تماس‌هایی از سوی برخی افراد از سمت وزارت با افراد تاثیرگذار در بدنه مدیریتی باشگاه از آنها درخواست شده است تا به هر شکل ممکن حمایت خود را از محمود فکری ادامه داده و شرایط را برای تثبیت جایگاه وی در نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر فراهم کنند، بنابراین باید تا پایان جلسه آتی هیات‌مدیره استقلال صبر کرد تا مشخص شود سمبه کدام یک از طرفین پر زورتر بوده و درنهایت سرنوشت فکری با استقلال برای ادامه همکاری به کجا خواهد انجامید.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , ورزشی
ارسال دیدگاه