زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۹
» اسلایدر اصلی » ربیعی: روند فوت و ابتلا به کرونا کاهشی شد/شرایط عادی نشده است
تاریخ انتشار : 2020/04/20 - 15:35
 کد خبر: 99233
 163 بازدید

درحال مبارزه با پیامدهای بیکاری کرونا هستیم/دست روی دست نگذاشته‌ام/از اپلیکیشن «ماسک» استفاده کنید

ربیعی: روند فوت و ابتلا به کرونا کاهشی شد/شرایط عادی نشده است

سخنگوی دولت گفت: دولت باید با پیامدهای منفی کرونا از جمله بیکاری و رکود مبارزه کند اما آثار تحریم این مبارزه را سخت تر کرده است.

ربیعی: روند فوت و ابتلا به کرونا کاهشی شد/شرایط عادی نشده است

علی ربیعی سخنگوی دولت، در نشست خبری در ساختمان ریاست جمهوری، گفت: هفته سلامت را به خانواده بزرگ تامین سلامت کشور به‌ویژه به کادر درمانی که در حوزه سلامت جان و روان فعالیت دارند تبریک می گویم، امسال این هفته برای ما بار معنایی بیشتری دارد هیچ سالی مثل امسال درک غنی از سلامت نداشتیم.

سخنگوی دولت افزود: جامعه توامان به سلامت تن و روان نیاز دارد که این دو عامل پیشرفت جامعه خواهد بود، در نگاه دولت، سلامت و کرامت، سلامت و عدالت و کیفیت زندگی مفاهیم به هم پیوسته هستند که در کنار هم معنا دارند، این بار قهرمانان و حماسه سازان از کف بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و مجموعه عرصه پزشکی و پرستاری و بهیاری و کارگران که به خدمات مشغول هستند سر برکشیدند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایرنا، مهر و ایلنا بخوانید؛

* امروز دولت با مساله سلامت انسان‌ها با همه ابعاد آن روبرو است. این نیازمند یک درد مشترک میان دولت، نخبگان و جامعه است.

* دولت باید با پیامدهای منفی کرونا از جمله بیکاری و رکود مبارزه کند اما آثار تحریم این مبارزه را سخت تر کرده است. هیچ جامعه کرونا زده ای در دنیا را سراغ نداریم که با چنین شرایط ظالمانه‌ای روبرو شده باشد. فاصله گذاری هوشمند راه حلی برای پاسخگویی چند جانبه به این بحران بوده که در ایران به صورت مضاعف با آن روبرو هستیم.

* ما باید مراقب سایر شئونات زندگی مردم هم باشیم. دولت یازدهم تحریم‌زدا و سلامت محور بود. در دولت داوزدهم هم مبارزه با کرونا محور اصلی سال‌های آخر دولت قرار گرفته است.

* تلاش‌های دولت برای رفع تحریم ها هم در راستای سلامت حامعه است. دولت همزمان با مبارزه و تلاش برای رفع تحریم‌ها دست روی دست نگذاشته است و هر روز سیاست ها و برنامه‌ریزی های لازم را صورت می‌دهد.

* تولید ماسک در ابتدای کرونا ۴ هزار عدد بود اما امروز به بیش از ۴ میلیون رسیده است و این جدایی از تولیدات کارگاهی است، امروز فروشگاه‌های ما کلیه نیازهای مردم در بخش بهداشت را تأمین می‌کنند.

* روندهای ما در ابتلاء و فوت کاهشی و رو به پایین هستند و روندهای کاهشی را داریم و در غربال گری از ۷۰ میلیون نفر گذشته است، هرگز نباید احساس کنیم که که شرایط عادی شده است پس باید روشی را اتخاذ کنیم تا کمترین فشار بر بخش بهداشت و درمان کشور باشد.

* به همه توصیه می‌کنم از اپلیکیشن «ماسک» استفاده کنند. این اپلیکیشن مورد تائید دولت است.

* حوزه دانش بنیان ما، اقدامات حائز اهمیت و بسیار مهمی در بخش سلامت انجام داده است، از جمله سااخت ونتیلاتور و کیت های تشخیص بیماری کوید۱۹ که پس از تامین نیازهای داخل، امکان صادرات آن از هم اینک موجود است. مطابق آخرین آمار اعلام شده در ستاد ملی ودولت هم در ابتلا و هم در فوت روندها کاهشی هستند.

* غربالگری ما از مرز ۷۲ میلیون نفر گذشت و وارد مرحله دوم از طریق تست هدفمند و رسیدن به افراد در تماس با مبتلایان شده ایم. لازم است یادآور شوم که ما اساسا چیزی به نام عادی شدن شرایط نداریم و همچنان باید مراعات کنیم. در این دوره ناگزیر از زندگی همراه با فاصله گذاری و رعایت پروتکل هستیم.

* از همین فرصت استفاده می کنم و پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان را به همه مومنین تبریک عرض می کنم. ماه رمضان برای ما ماه برکت و رحمت و مغفرت بوده است. از خداوند متعال خواستارم به برکت این ماه بر این ویروس و بیماری که گریبانگیر جامعه ما و بشریت شده پیروز شویم. همانگونه که مقام معظم رهبری مطرح کردند در این ماه مبارک بسیار پسندیده است که همه ما و ملت شریف ایران در پویش خیر جمعی شرکت کنند و دست یاری به سمت اقشار نیازمند و اسیب دیده از کرونا دراز کنند.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه