زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۹
» اجتماعی » تورم 56 درصدی اقلام خوراکی در استان قابل قبول نیست/ قصور تعزیرات یا صمت محرز است
تاریخ انتشار : 2020/01/18 - 15:27
 کد خبر: 90125
 173 بازدید

استاندار کرمانشاه:

تورم 56 درصدی اقلام خوراکی در استان قابل قبول نیست/ قصور تعزیرات یا صمت محرز است

استاندار کرمانشاه با انتقاد شدید از تورم بالای اقلام خوراکی در استان، گفت: تورم 56 درصدی اقلام خوراکی در استان، به‌ویژه در بحث میوه و تره بار اصلا قابل قبول نیست و یا تعزیرات یا بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت در این زمینه قصور دارند که باید تعیین تکلیف شود.

تورم 56 درصدی اقلام خوراکی در استان قابل قبول نیست/ قصور تعزیرات یا صمت محرز است

هوشنگ بازوند در جلسه امروز (28 دی) شورای برنامه ریزی استان با انتقاد شدید از وضعیت نظارت بر بازار اقلام خوراکی، به ویژه بازار میوه و تره بار و خشکبار در استان گفت: نرخ تورم اقلام خوراکی در استان 56 درصد بوده که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی افزود: بسیاری از مردم از این وضعیت گلایه مندند و در یک مورد اعلام کردند که گوجه فرنگی را از وانتی‌ها کیلویی 3800 تومان می‌خرند و همان گوجه را چند قدم آنطرف‌تر در مغازه 8500 می خرند و این تفاوت قیمت حدود پنج هزار تومانی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: برخی مردم هم گلایه دارند که جمعه‌ها که با شماره 124 تماس می‌گیرند روی پیغامگیر است، مگر می‌شود این مرکز حساس جمعه‌ها تعطیل باشد.

استاندار کرمانشاه با تعیین ضرب العجل یک هفته ای پیرامون رسیدگی به این وضعیت، گفت: این میزان تورم بالا و این تفاوت عجیب قیمت‌ها نشان می‌دهد یا بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت قصور داشته و یا تعزیرات کوتاهی کرده و باید تکلیف این وضعیت مشخص شود.

بازوند از قیمت بالای اقامت هتل‌ها و غذای رستورانهای استان هم به شدت انتقاد کرد و افزود: اینکه غذا در رستورانی پُرسی 130 هزار تومان باشد چه خبر است، کجا چنین وضعیتی است. در بحث قیمت هتل هم از همین استان همدان قیمت هتل های ما 20 درصد بالاتر است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ضرورت تشکیل ستاد تنظیم بازار در هفته جاری گفت: باید در همین هفته طرحی برای کاهش نرخ تورم این اقلام ارائه شود، چون به هیچ عنوان این وضعیت را نمی شود تحمل کرد.

وی از مدیرکل تعزیرات استان هم خواست تا نسبت به بررسی، کنترل و برخورد قانونی با تورم مواد خوارکی و بویژه گرانی میوه و تره بار اقدام جدی و عاجل داشته باشد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اختصاص 120 میلیارد تومان پول نقد از محل سفر مقام معظم رهبری به استان گفت: این پول هم اکنون در خزانه است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و معاونت عمرانی باید با هماهنگی دستگاه های زیربط هرچه سریعتر برای جذب این اعتبار اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی دهه مبارک فجر دستگاه ها باید با همکاری فرمانداری ها هرچه سریعتر پروژه های قابل افتتاح خود را اعلام کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین در این جلسه از اداره کل میراث فرهنگی خواست با توجه به نزدیکی عید نوروز و فرصت دو ماهه تا عید، مکان هایی جهت فروش صنایع دستی به مسافران نوروزی تهیه کند تا صنعتگران بتوانند صنایع دستی خود را در این مکان ها ارائه کنند.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه