زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اجتماعی » 20 ساعت سرگردانی مسافران پرواز مشهد- استانبول
تاریخ انتشار : 2019/02/21 - 12:28
 کد خبر: 41768
 169 بازدید

20 ساعت سرگردانی مسافران پرواز مشهد- استانبول

مسافران پرواز مشهد- استانبول بعد از 19 ساعت سرگردانی هم‌چنان در باند فرودگاه امام خمینی منتظرند و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

20 ساعت سرگردانی مسافران پرواز مشهد- استانبول

پرواز مشهد- استانبول شرکت هواپیمایی ایران‌ایر به شماره 719 که قرار بود ساعت 5:50 دقیقه، یکم اسفند ماه فرودگاه مشهد را به مقصد استانبول ترک کند، بعد از چند بار رفت و برگشت اکنون در فرودگاه امام خمینی به زمین نشسته است.

یکی از مسافرین این پروازبا بیان این مطلب اظهار کرد: از ساعت 5 ما داخل هواپیما نشستیم، ساعت 5:50 هواپیما به سمت استانبول پرواز کرد و وقتی روی آسمان استانبول رسید، سه چهار دور چرخید و یک‌باره گفته شد که مه صبحگاهی به قدری است که ما باند را نمی‌بینیم و در فرودگاه دیگری می‌نشینیم تا تصمیم بگیریم.

وی ادامه داد: مانیتورها و تلویزیون‌های مسافران داخل کابین هواپیما را قطع کردند تا کسی لوکیشن‌ها را نبیند و کسی هم پاسخگو نبود، مبهم صحبت می‌کردند و همه می‌گفتند ما چیزی نمی‌دانیم و منتظر جواب هستیم تا این‌که بعد از یک ساعت و نیم، هواپیما دوباره به مرز ایران برگشت و گفته شد که ما تبریز می‌توانیم بنشینیم تا سوخت‌گیری کنیم و دوباره به سمت استانبول برگردیم.

مسافر پرواز مشهد- استانبول تصریح کرد: متاسفانه دوباره از تبریز هم گذشتند و یک‌باره اعلام کردند که به فرودگاه امام برمی‌گردند. بعد از سه ساعت رفت و سه ساعت برگشت، به فرودگاه امام رسیدیم، جو خیلی متشنج بود و کماکان هم وضعیت همینطور است. در این جو متشنج، مسافرین از هواپیما پیاده نشدند و همانطور با حضور مسافرین در هواپیما سوخت‌گیری انجام شد و مجدد اعلام کردند که پرواز انجام می‌شود.

وی افزود: دوباره هواپیما حدود ساعت 2:30 و 2:45 دقیقه از باند فرودگاه امام خمینی به سمت استانبول پرواز کرد و مجدد روی آسمان استانبول رسید و با این‌که مسافران از پنجره‌ها شهر و خانه‌ها را زیر پا می‌دیدند؛ اما مجدد همان صحبت‌ها و حرف‌ها شد و این‌دفعه هواپیما به مدت نیم ساعت دور آسمان استانبول چرخ می‌زد و بعد از این‌ دوباره مانیتورها را قطع کردند و گفته شد که پرواز باید به سمت فرودگاه امام خمینی برگردد و باز هم ما مشکل آب و هوا داریم و به نظرم این خیلی جالب است که مشکل آب و هوا وجود دارد و نتوانسته باشند استعلام بگیرند و دو سه بار رفت و برگشت انجام شود.

این مسافر بیان کرد: ساعت 5:50 دقیقه پرواز بلند می‌شود و اکنون هنوز مسافران داخل این هواپیما هستند و نزدیک به 20 ساعت است که مسافرین داخل این هواپیما هستند و منتظرند تا مسئولین بیایند. کسی از صندلی‌ها پیاده نمی‌شود با این‌که اکنون هواپیما در باند فرودگاه امام خمینی نشسته است.

وی اضافه کرد: در فرود اول که حدود ساعت یک اتفاق افتاد، مردم گفتند که مسئولین ایران‌ایر باید برای جبران خسارات و غرامت بیایند ولی کسی نیامد و فقط دوباره با مردم همکاری کردند تا پرواز مجدد به سمت استانبول بلند شود و تنها کاری که انجام شد، همین بود که دوباره پرواز را به سمت استانبول ادامه دهند؛ ولی اکنون که یک ساعت از این فرود گذشته و روی باند نشستیم، هیچ کدام از مسئولین نیامدند و هنوز کسی پاسخگو نیست.

مسافران این پرواز تا ساعت 17 دقیقه بامداد امروز روی باند فرودگاه امام خمینی تهران بودند و هیچ‌گونه تغییر یا گشایشی در کار آنان اتفاق نیفتاده بود؛ آنان هم‌چنین از نحوه برخورد مسؤلان با خود نیز ابراز نارضایتی می‌کنند.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه