زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اسلایدر دوم » آقای عباس قادری، رفته بودی زیارت یا که چشم‌چرونی؟
تاریخ انتشار : 2024/03/17 - 12:25
 کد خبر: 168121
 191 بازدید

آقای عباس قادری، رفته بودی زیارت یا که چشم‌چرونی؟

عباس قادری به دیدار رئیسی رفته، خیلی‌ها او را قضاوت کرده‌اند، او از خوانندگان کوچه بازاری قبل از انقلاب است.

آقای عباس قادری، رفته بودی زیارت یا که چشم‌چرونی؟

برترین‌ها: عباس قادری به دیدار رئیسی رفته، خیلی‌ها او را قضاوت کرده‌اند، او از خوانندگان کوچه بازاری قبل از انقلاب است. او را با پارسال بهار دسته‌جمعی رفته بودیم زیارت… به یاد می‌آوریم! حالا برخی به او عتاب می‌کنند و برخی هم تلاش می‌کنند حامی باشند، یادداشت عبدالجواد موسوی را در ادامه آورده‌ایم و برخی نظرات قابل تامل در توئیتر، درباره یادداشت موسوی ذکر این نکته واجب است که خواننده فقط شجریان و امثالهم نیستد و صرف این که مثلا عباس قادری ترانه کوچه‌بازاری می‌خوانده، از شان او کم نمی‌کند.

سید عبدالجواد موسوی، روزنامه نگار در یادداشتی تحت عنوان «تتلو و عباس قادری، چگونه بر سرنوشت ما تاثیر می گذارند» نوشت:

* واقعا ماجرا چیست؟ فکر می کنید این اتفاقی است که از میان این همه خواننده ریز و درشت و سنتی و پاپ و راک و اصیل و تلفیقی و ایرانی و غیر ایرانی دوتایشان صاف بیفتند توی بغل آقای رئیسی که یکی از آن دوتا تتلو باشد و دیگری عباس قادری. یکی از آن ها بی پرده ترین و رکیک ترین خواننده ای که زبان فارسی تا به حال به خود دیده است و دیگری یکی از معروف ترین خواننده های موسوم به کوچه بازاری؟

* بی انصافی است اگر بگوییم آقای رئیسی از علاقه مندان این خوانندگان است. بنده خدا اصلا کی وقت می کند موسیقی گوش کند. اگر هم وقت کند بعید می دانم سراغ چنین چیزهایی برود. نه این که سلیقه موسیقی اش بالاتر از این حرف ها باشد بلکه اصلا حال و هوایش به این حرف ها نمی خورد.

* اما فرمود: با کافران چه کارت گر بت نمی پرستی؟ و باز به حکمِ: الجنس جاذب الجنس، باید یک چیزی در میان باشد تا از میان این همه فعال حوزه موسیقی این دو بزرگوار غلت بخورند و صاف بیفتند توی آغوشت. ماجرا چیست؟ وقتی رسایی و رفقایش از تتلو تجلیل کردند

* صراحتا نوشتم که فهم و درک این جماعت از موسیقی و هنر همین است و اگر جز این می کردند و فی المثل سراغ شجریان می رفتند باید تعجب می کردیم. نمی شود در عالم سیاست خیلی آدم متشخصی بود اما در موسیقی سطح و سلیقه نازلی داشت. نمی توان فی المثل طرفدار حمله به سفارت عربستان بود اما در موسیقی مثلا به پاوراتی علاقه داشت و در سینما به ویم وندرس.

واکنش کاربران در این رابطه را بخوانید:

* مصطفی داننده: عباس قادری خواننده خطاب به ابراهیم رئیسی: چهل‌وپنج سال آرزوی چنین لحظه‌ای را داشتم. همه تحلیل‌گران سیاسی کنار بروند که عباس قادری ۴۵ سال پیش، پیش بینی کرده بود که رئیسی رئیس جمهور می‌شود  که این همه سال در آرزوی دیدار او بود. خوش‌به‌حالت که به آرزوت رسیدی.

* علی احمدنیا: ‌دیدم صحبتهای ‎عباس قادری در دیدار با رئیسی که گفته «۴۵ سال منتظر چنین لحظه‌ای بودم» سوژه شده و خیلی ها بهش حمله کردن! شما تصور کنید در اوج باشی و محبوب ناگهان انقلاب بشه و تو و موسیقی و هر چیزی که نوای شادی باشه را عامل انحراف بدانند! هر چه کاشتی را نابود کنند ایا صحبت از چشم انتظاری نمیکنی؟

* علی عاقل نوشت: یکی میشه شاهرخ که ۴۵ سال  فریاد درد و مظلومیت هموطنانش شد و در غربت جان سپرد. یکی هم میشه عباس قادری که واسه اینکه بتونه تو چهار تا مجلس بخونه و دوزار بگیره این‌گونه رفتار می‌کنه، ملت دردمند ایران این روزها و این افراد رو از یاد نخواهند برد.

* کیانی کانسپت نوشت: چند سال پیش مهمونی بودم که آقای عباس قادری هم حضور داشت. چشمش به تاج رو کت من افتاد و گفت من هر چی‌ دارم از خاندان… دارم. من گفتم که این یکی از کارهای کیانی کانسپت است و تاج رو زدم به یقه‌ کت ایشون به رسم یادگاری. امروز وقتی‌ گزارش دیدار ایشون رو با رئیسی دیدم, فقط افسوس خوردم. در  ضمن من به خیلی‌ از هنرمندها در ایران و هم خارج هدیه دادم، منتظر باشیم ببینیم نفر بعدی کیه.

* محمد اکبرزاده نظر متفاوتی دارد: به علی نصیریان فحش می‌دهد، به عباس قادری، به ابوالفضل پورعرب، به غفوریان، به طارمی، به جهانبخش، به ترابی، به هر کس که مثل او فکر نکند و هر روز هم دامنه این لیست وسیع‌تر می‌شود! و همچنان، فحش را اگر از برانداز جماعت بگیری، مانند این است که اکسیژن را از موجود زنده بگیری.

* رضا رشیدپور: اگر دولت محترم موافق باشد، گروهی از دوستان من آماده‌اند که کنسرت بزرگ هنرمند عزیز «عباس قادری» را در ایام نوروز در جزیره کیش بدون فروش بلیط و به صورت رایگان برای گردشگران برگزار کنند.

* نظر قابل تامل آرش: عباس قادری نه شخصیت سیاسیه و نه فعال اجتماعی. یه خواننده که تو هفتاد و خورده‌ای سالگی از اینکه فراموش نشده خوشحاله، وقتی میگه ۴۵ سال منتظر بودم منظورش رئیسی نیست احساس توجه کرده از حکومت، سخت نگیریم. شاد باشیم از شادی این پیرمرد دوست داشتنی.

* نیما افشار نادری: پارسال جواد یساری توی برنامه نوروزی فیلیمو، امسال هم عباس قادری این طور، این کوچه بازار رو سیاسی نکنین بذارین برای مردم بمونه.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اسلایدر دوم , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه