زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۸
» اجتماعی » افتتاح‌هایی از جنس حمل و نقل عمومی در روزهای پایانی سال
تاریخ انتشار : 2024/03/16 - 10:59
 کد خبر: 168059
 75 بازدید

سخنگوی شهرداری تهران تشریح کرد

افتتاح‌هایی از جنس حمل و نقل عمومی در روزهای پایانی سال

سخنگوی شهرداری تهران، جزئیاتی در خصوص افتتاح پروژه‌های شهری در حوزه حمل و نقل عمومی در پایتخت برای امروز شنبه ۲۶ اسفندماه ارائه کرد.

افتتاح‌هایی از جنس حمل و نقل عمومی در روزهای پایانی سال

عبدالمطهر محمدخانی در گفت‌وگو با ایسنا،  درباره برنامه‌های افتتاحی شهرداری برای امروز شنبه اعلام کرد: امروز بناست تا ۳ ایستگاه و ۲ ورودی جدید در خط ۶ متروی تهران افتتاح شود. 

وی با اشاره به افتتاح‌های همزمان با آخرین روزهای سال افزود: با احتساب افتتاح‌های امروز شنبه مجموع ایستگاه‌های بهره‌برداری شده در خط ۶ متروی تهران به ۲۳ عدد می‌رسد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور.بین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه از اسفندماه سال ۱۴۰۱ چهار ایستگاه میدان شهدای هفتم‌تیر، میدان حضرت ولیعصر (عج)، بوستان لاله و کارگر در خط ۶ به بهره‌برداری رسیدند، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۱۰ ایستگاه در این خط افتتاح شده و تلاش می‌کنیم در جهت توسعه و گسترش خطوط مترو گام برداریم تا شهروندان بتوانند با خیالی آسوده از این وسیله حمل و نقلی استفاده کنند.

احتمال تکمیل خط ۶ متروی پایتخت در سال آینده 

خوی با اشاره به اینکه مهرماه امسال 3 ایستگاه شهر زیبا، شهران و شهید آرمان علی‌وردی (کوهسار) در اختیار مردم قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در یک‌سال گذشته با بهره‌برداری از این ۱۰ ایستگاه، تعداد ایستگاه‌های تکمیل شده در خط ۶ مترو به عدد ۲۳ ایستگاه می‌رسد. با این حساب احتمالا خط ۶ متروی پایتخت بتواند در سال آینده تکمیل شود.

محمدخانی در ادامه اضافه کرد: با بهره‌برداری از ایستگاههای آیت ا… کاشانی و شهدای کن، در واقع تمام ایستگاه‌های نیمه شمالی خط ۶ مترو تکمیل شده و پایتخت‌نشینان می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. همچنین همزمان با آغاز بهره‌برداری از 3 ایستگاه مذکور، ورودی‌های دوم ایستگاه‌های شهرزیبا و شهران در همین خط نیز افتتاح خواهند شد.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه عملیات احداث خط ۸ متروی تهران نیز آغاز شده، تأکید کرد: با توجه به اینکه مترو نسبت به بقیه مدهای حمل و نقل عمومی بیشتر مورد توجه مسافران است، پروژه احداث خط ۸ مترو را شروع کردیم.

وی در خصوص تأمین هزینه‌های احداث پروژه خطوط ۸ و ۹ عنوان کرد: در تکمیل خطوط ۸ و ۹ برای نخستین بار ابتکار جدیدی برای تعامل و سرمایه‌گذاری با شرکای ایرانی و چینی پیش گرفته‌ایم که مبتنی بر آن بناست هزینه ساخت خطوط از محل تهاتر ملکی تأمین شود.

محمدخانی تصریح کرد: خط ۸ متروی تهران با ۹ خط دیگر تلاقی دارد و از ۱۱ منطقه تهران عبور می‌کند و پیش‌بینی می‌شود سالانه ۳۰۰ میلیون مسافر را جابه‌جا کند. این خط مترو از منطقه ۱۵ و محله مسعودیه آغاز می‌شود و با عبور از مرکز شهر در ایستگاه تقاطعی سرسبز واقع در منطقه ۸ به اتمام می‌رسد.

به گفته وی، مطابق طراحی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود ایستگاه‌های ابتدایی خط ۸ مترو تا ۴ سال دیگر آماده شود و با تکمیل این خط حدود ۱۰ درصد از بار ترافیکی این مناطق کاسته شده و از طرف دیگر این خط به دلیل عبور از مناطق پر جمعیت، باعث افزایش مسافرپذیری سایر خطوط نیز خواهد شد.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه